دانستنی

این غذاها را برای افطار نخورید!

اینکه ما چه نوع رژیم غذایی را رعایت می‌کنیم همیشه مهم است اما این مساله در ماه مبارک رمضان مهم‌تر هم می‌شود، چون ساعات زیادی از روز را روزه هستیم و اینکه چه غذایی در وعده سحر یا افطار می‌خوریم بر کیفیت روزه داری ما اثر خواهد داشت.

در این قسمت از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که چه غذاهایی برای وعده افطار مناسب نیستند.

چه غذاهایی را در افطاری نخوریم؟

از غذاهای نامناسب برای وعده افطار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- غذاهای چرب و سنگین

کله پاچه، حلیم آبگوشت و آش شله قلمکار که اتفاقا در وعده افطاری خصوصا در مهمانی‌ها سرو می‌شوند اصلا گزینه‌های مناسبی برای افطاری نیستند، چون هضمشان برای معده‌ای که ساعات طولانی غذا وارد آن نشده سخت است و موجب دل درد و سنگین شدن و همچنین تشنگی در ساعاتی که روزه هستیم می‌شود.

۲- انواع آش با حبوبات

آش رشته سرآمد این دسته است که آن هم گزینه مناسبی برای ماه مبارک رمضان نیست. حبوبات موجب نفخ و دل درد در روزه داران می‌شود و برای کسانی که معده ضعیف‌تری هم دارند هضم چنین غذاهایی ساده نیست.

انواع آش از غذاهای نا مناسب برای افطار

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- فست فودها و غذاهای سرخ شده

    این دسته از غذاها علاوه بر افزایش کلسترول خون که موجب چاق شدن علی‌رغم روزه داری می‌شوند، باعث ایجاد حس تشنگی زیاد در طول روز هم می‌شوند.

    ۴- آب و نوشیدنی‌های بسیار سرد

    به هیچ عنوان روزه خود را با این نوع نوشیدنی‌ها آغاز نکنید. آب بسیار سرد سیستم گوارش شما را مختل می‌کند و موجب ایجاد شوک در بدن می‌شود. دل درد، نفخ و سوءهاضمه نیز از دیگر عوارض مصرف نوشیدنی بسیار سرد است.

    بیشتر بخوانید: لیست غذاهای سبک و ساده؛ مخصوص افطاری

    ۵- چای پررنگ و نوشیدنی‌های کافئین دار

    مصرف این دسته از نوشیدنی‌ها موجب دفع بسیار زیاد آب از بدن شما می‌‌شود که منجر به دهیدراته شدن بدن و تشنگی در طول ساعات روزه داری می‌گردد.

    ۶- غذاهای شور، فلفلی یا سس دار

    خوردن غذاهای تند در بسیاری از افراد ایجاد مشکل می‌کند که بهتر است در وعده افطاری این دسته از غذاها حذف شوند. غذاهای شور و پرادویه هم منجر به ایجاد حس تشنگی در طول ساعات روز می شوند که بهتر است در این ماه این غذاها حذف شوند.

    غذاهایی نظیر سالاد الویه که با سس مایونز آماده می‌شوند هم گزینه مناسبی در وعده افطار نیست چون باعث ایجاد حس تشنگی می‌شود.

    غذاهای شور، فلفلی یا سس دار از غذاهای نامناسب برای افطار

    ۷- انواع تنقلات تجاری

    این دسته از خوراکی‌ها مانند چیپس و پفک، شکلات و تافی علاوه بر اینکه معمولا مفید هم نیستند منجر به پر شدن معده می‌شوند که باعث می‌شود شما میلی به خوردن غذاهای مفید نداشته باشید. همچنین تنقلات، معمولا دیر هضم هم هستند که ممکن است برای شما مشکلات گوارشی ایجاد کنند.

    ۸- نوشیدنی گازدار

    از عوارض مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار ایجاد نفخ، دل درد، مشکلات هضم، گوارش و سنگینی معده است.

    بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب بهترین افطاری ماه رمضان

    ۹- نان و کربوهیدرات‌های ساده

    نان سفید و برنج به دلیل اینکه کربوهیدرات ساده محسوب می‌شوند به سرعت در بدن تبدیل به قند می‌شوند و شما مدت کوتاهی دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد. همچنین کربوهیدرات‌ها چندان مواد غذایی با ارزشی به شمار نمی‌روند و موجب افزایش وزن نیز خواهند شد.

    نان و کربوهیدرات‌های ساده از غذاهای نامناسب برای افطار

    ۱۰- شیرینی‌های مصنوعی

    بدترین نوع غذاهایی که در این لیست قرار می‌گیرند انواع شیرینی‌ها هستند. زولبیا و بامیه هر چند در ماه مبارک رمضان تقریبا در هر سفره افطاری دیده می شوند اما اصلا گزینه مناسبی نیستند، چون علاوه بر افزایش وزن بدن به علت قند بالا و همچنین چربی باعث افزایش احتمال دیابت و بالا رفتن کلسترول و چربی خون هم می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: انواع افطاری ساده و کم هزینه

    شما چه غذای دیگری را می‌توانید به این لیست اضافه کنید؟ نظرات خود را در این مطلب از مجله دانستنی اکالا با ما به اشتراک بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.