آشپزیخواص مواد غذایی

طرز تهیه لواشک کیوی؛ ترش و خوشمزه

لواشک کیوی به خاطر مزه ترش و خوشمزه و همچنین کالری پایینی که دارد، یکی از لواشک‌های پرطرفدار است که می‌توانید در خانه درست کنید. شما می‌توانید این لواشک خوشمزه را زیر نور آفتاب، روی بخاری و یا داخل فر تهیه و نوش جان کنید.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه لواشک کیوی و همه فوت و فن‌های درست کردن این لواشک خانگی آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه لواشک کیوی خانگی:
کیوی۲ کیلوگرم
شکر (اختیاری)به مقدار لازم

مراحل تهیه لواشک کیوی در خانه

در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه لواشک کیوی به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: کیوی‌ها را بپزید

در اولین مرحله باید کیوی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس کیو‌ها را ریز کنید و در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا کیوی آب بیندازد. چند دقیقه صبر کنید تا کیوی‌ها به آرامی بپزند و نرم شوند.

مرحله دوم: مقداری شکر به کیوی اضافه کنید

بعد از این که کیوی‌ها پختند و نرم شدند، می‌توانید مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید. در صورتی که طعم کیوی شما شیرین است، نیازی به اضافه کردن شکر نیست.

مراحل تهیه لواشک کیوی در خانه

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: کیوی‌ها را میکس کنید

    بعد از این که شکر کاملا با کیوی‌ها ترکیب شد و آب اضافه کیوی‌ها بخار شد، می‌توانید با کمک گوشت کوب برقی کیوی‌ها را کاملا له کنید. اگر به گوشت کوب برقی دسترسی ندارید، می‌توانید برای له کردن کیوی‌ها از گوشت کوب دستی یا مخلوط کن نیز استفاده کنید.

    مرحله چهارم: پوره کیوی را در سینی بریزید

    در این مرحله باید یک پلاستیک کف سینی قرار دهید. سپس مایه لواشک را به صورت یکنواخت روی آن پهن کنید. به خاطر داشته باشید که در این مرحله باید به آرامی مایه لواشک را روی سینی پهن کنید تا قطر آن در همه قسمت‌ها یکسان باشد. با این کار لواشک شما راحت‌تر خشک می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی کیوی

    مرحله پنجم: لواشک‌ها را خشک کنید

    برای خشک کردن لواشک روش‌های مختلفی وجود دارد. در طرز تهیه لواشک کیوی روی بخاری باید سینی را روی بخاری قرار دهید. دمای بخاری باید روز درجه حرارت کم تنظیم باشد تا لواشک نسوزد و به آرامی خشک شود. بهتر است یک پایه ۱۰ سانتی‌متری روی بخاری قرار دهید و بعد سینی را روی بخاری بگذارید تا لواشک شما بهتر خشک شود.

    برای تهیه لواشک در دستگاه میوه خشک‌کن باید مایه لواشک را در سینی میوه خشک‌کن بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید تا لواشک شما آماده شود.

    برای تهیه لواشک کیوی روی شوفاژ می‌توانید سینی را روی پره‌های رادیاتور قرار دهید. اگر به آفتاب دسترسی دارید، می‌توانید سینی لواشک را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا لواشک شما بعد از چند روز خشک شود.

    مرحله ششم: لواشک‌ها را بسته‌بندی کنید

    بعد از این که لواشک به طور کامل خشک شد، می‌توانید آن را به صورت نواری یا هر شکلی که دوست دارید برش دهید. حالا لواشک‌های خوشمزه‌تان را در یخچال قرار دهید و هر بار یک تکه از آن را بردارید و از طعم این لواشک‌های ترش و خوشمزه لذت ببرید. 

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشک انار به روش بازاری

    نکات و فوت و فن‌های تهیه لواشک کیوی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک توت سیاه و سفید خوشمزه

    نکات و فوت و فن‌های تهیه لواشک کیوی

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه لواشک کیوی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • در طرز تهیه لواشک کیوی برای میکس کردن کیوی‌های پخته شده می‌توانید از دستگاه مخلوط‌کن استفاده کنید.
    • برای خشک کردن لواشک کیوی با سولاردام می‌توانید پوره کیوی را در سینی بریزید و در سولاردام قرار دهید. سپس دکلمه کانوکشن دستگاه را فشار دهید و بعد دکلمه اینتر را بزنید. دمای سولاردام را روی ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه دهید پوره کیوی برای ۱۵ دقیقه در دستگاه بماند تا آماده کند. بعد از این زمان اگر لازم بود می‌تواند لواشک را چند دقیقه دیگر در سولار بگذارید تا کاملا خشک شود.
    • در طرز تهیه لواشک کیوی و سیب می‌توانید از پوره سیب و کیوی پخته شده برای تهیه لواشک استفاده کنید. در این روش باید سیب خرد شده را با کیوی خرد شده برای چند دقیقه بجوشانید و بعد آن‌ها را میکس کنید. حالا پوره میوه را در سینی پهن کنید و به یکی از روش‌هایی که گفته شد خشک کنید.
    • اگر دوست دارید طعم لواشک کیوی شما ترش باشد، می‌توانید شکر را حذف کنید و از مقداری نمک در این لواشک استفاده کنید.
    • در دستور پخت لواشک کیوی ضخامت لواشک نباید خیلی زیاد یا بیش از حد کم باشد. هر چقدر ضخامت لواشک کیوی شما بیشتر باشد، خشک کردن آن بیشتر طول می‌کشد.
    • برای تهیه لواشک کیوی در فر می‌توانید فر را با دمای ۱۰۰ درجه روشن کنید و سینی لواشک را در طبقه وسط فر قرار دهید. چند ساعت صبر کنید و در این مدت مدام لواشک‌ها را چک کنید. هر زمان که لواشک‌ها سفت شدند، آن‌ها را از فر خارج کنید و چند ساعت در فضای آشپزخانه قرار دهید تا آماده شوند.
    • در طرز تهیه لواشک کیوی بدون هسته باید بعد از پختن کیوی‌ها آن‌ها را از صافی رد کنید و خوب فشار دهید و آب و گوشت کیوی از صافی رد شود و هسته‌های آن باقی بماند. سپس از گوشت و عصاره کیوی برای تهیه لواشک استفاده کنید.
    • برای تهیه لواشک کیوی و پرتقال باید کیوی را به صورت جداگانه بپزید و پوره کنید و سپس پوست نازک پرتقال‌ها را جدا کنید و آن‌ها را برای ۱ تا ۲ ساعت بپزید. در ادامه پرتقال را از صافی رد و با پوره کیوی ترکیب کنید. حالا از این ترکیب برای تهیه لواشک کیوی و پرتقال استفاده کنید.
    • در طرز تهیه لواشک کیوی خانگی ترش با آفتاب حتما نیاز به آفتاب شدید دارید، در غیر این صورت بهتر است از روش‌های دیگر برای خشک کردن لواشک استفاده کنید.
    • از آن جایی که کیوی طعم نسبتا ترشی دارد، می‌توانید آن را با سایر میوه‌ها ترکیب کنید تا مزه آن متعادل‌تر شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی

    اگر از خوردن لواشک به عنوان میان وعده لذت می‌برید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این لواشک خوشمزه را طبق دستوری که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا برایتان شرح دادیم، آماده و نوش جان کنید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.