آشپزینوشیدنی

طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی؛ بمب خوشمزه تابستانی

اسموتی انبه و کیوی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین اسموتی ها هستند. شما در درست کردن انواع اسموتی خانگی هیچ محدودیتی در ترکیب طعم میوه های مختلف نخواهید داشت. می‌توانید متناسب با هر ذائقه و سلیقه‌ای که دارید انواع میوه ها را تبدیل به نوشیدنی کنید و اسموتی‌های مخصوص خودتان را خلق کنید. انبه یکی از خوشمزه‌ترین و پر طرفدارترین میوه ها با طبعی گرم است. انبه‌ها طعم‌های مختلفی دارند برای استفاده ‌آن‌ها در اسموتی بهتر است که میوه‌های کاملاً رسیده و نارنجی رنگی که طعم شیرین‌تری دارند را انتخاب کنید.

انبه در کاهش سرطان روده و بهبود هضم غذا به شما کمک می‌کند و در حفظ سلامت استخوان‌ها و برای پوست و موی شما بسیار مفید است. از طرفی کیوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین c و e است که در تقویت و جوانسازی پوست تاثیر گذار است. کیوی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و یک ملین عالیست. به خاطر داشته باشید که مصرف منظم کیوی در دفع سموم بدن و داشتن پوستی سالم و درخشان به شما کمک می‌کند.

امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین اسموتی های معروف را به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه اسموتی کیوی و انبه:
انبه رسیده۱ عدد
کیوی ۲ عدد
یخبه مقدار لازم
ماست یونانی ½ پیمانه

طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی

  • مدت زمان آماده سازی این نوشیدنی ۵ تا ۶ دقیقه است.
  • مقدار مواد اعلام شده مناسب برای ۲ تا ۳ لیوان است.
  • درجه سختی تهیه این نوشیدنی در دسته بندی آسان قرار می گیرد.

مرحله اول | آماده سازی انبه و کیوی

در اولین مرحله پس از شستن میوه‌ها پوست آن‌ها را کاملاً بگیرید و هسته انبه را جدا کنید و میوه‌ها را به ابعاد کوچکتری برش زنید.

حال انبه و کیوی خرد شده را در ظرف درب‌دار مناسبی یا در زیپ‌کیپ قرار دهید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه درون فریزر بگذارید تا میوه ها حالت نیمه یخی و نیمه منجمد به خود گیرند.

توجه: اجرای این مرحله کاملا اختیاری است و اگر زمان کافی برای انجام آن را ندارید می‌توانید این مرحله را حذف کنید و در نهایت نوشیدنی‌تان را با مقداری یخ سرو کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک موز و انبه

    مرحله دوم | میکس کردن مواد اسموتی

    در دومین مرحله به سراغ ترکیب کردن مواد اسموتی روید.

    میوه های نیمه منجمد را به همراه ماست یونانی درون مخلوط کن یا میکسر بریزید و تمام مواد را با هم میکس کنید تا همه مواد با هم به خوبی ترکیب شوند و محتوای درون مخلوط کن بافتی کاملا یک‌دست و یک‌نوتخت به خود گیرد.

    در همین مرحله میزان غلظت نوشیدنی را بررسی کنید، اگر نوشیدنی شما غلظت زیادی دارد می توانید مقداری آب، آب گازدار یا آب انبه به ترکیب درون مخلوط‌کن اضافه کنید و مجدد کمی مواد را در حد مخلوط شدن بهم زنید.

    مرحله سوم | سرو و تزیین نوشیدنی

    در سومین مرحله درون لیوان های مناسب مقداری یخ ریخته و از محتوای اسموتی روی آن بریزید. در نهایت روی لیوان را با چند اسلاید کیوی یا انبه تزیین کنید.

    سرو و تزیین نوشیدنی اسموتی انبه و کیوی

    به همین راحتی و با طی کردن سه مرحله ساده اسموتی بسیار مقوی و خوشمزه شما آماده سرو کردن است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی یخی ماست و انبه

    ۶ نکته طلایی که در تهیه اسموتی انبه و کیوی باید بدانید!

    •  به جای استفاده از ماست یونانی می توانید از مقداری شیر یا بستنی وانیلی یا کمی خامه استفاده کنید.
    •  اگر میوه های شما زیاد شیرین نبودند برای شیرین‌تر کردن نوشیدنی از مقداری شکر، شکرقهوه‌ای یا شربت افرا کمک بگیرید.
    • اضافه کردن هر نوع میوه به این اسموتی کاملا اختیاری است و شما مناسب با ذائقه و سلیقه خودتان و میوه‌هایی که طعمی هم طعم یا شبیه به این میوه ها دارند (مانند موز، سیب و توت فرنگی) می‌توانید به این ترکیب اضافه و طعم‌های جدیدی را خلق کنید.
    • برای خوش عطر شدن اسموتی انبه و کیوی می‌توانید مقداری آب لیموترش تازه یا رنده پوست لیمو به آن بیفزاید.
    • در زمان فریز کردن میوه‌های که هسته دارند، هسته آن‌ها را جدا کنید.
    •  بدن شما به ویتامین های مختلفی نیاز دارد، بنابراین همیشه از یک طعم اسموتی استفاده نکنید.

    اسموتی‌ها یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین نوشیدنی های دنیا هستند که از ترکیب میوه های تازه به دست می‌آید. به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً در روزهای گرم تابستان از این نوشیدنی‌های جذاب، سالم و بهداشتی تهیه و نوش‌ جان کنید.

    اسموتی ها، نوشیدنی های مغذی و مفیدی هستند که می‌توانند جایگزین مناسبی برای یک میان وعده باشند. شما با استفاده از کمترین مواد می‌توانید اسموتی‌های بسیار خوشمزه، پر انرژی و کاملی را تهیه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و موز

    تفاوت اسموتی و آبمیوه چیست؟

    آبمیوه حالتی رقیق‌تر، شفاف‌تر و زلال‌تر دارند و از آب میوه تهیه می‌شوند اما در اسموتی‌ها بافت میوه اندکی شکسته و نرم می‌شود و نوشیدنی ساختاری غلیظ دارد.

    فواید اسموتی

    اسموتی‌ها بیشتر خواص میوه ها را در خود دارند، برای پوست و موی سالم و زیباتر به شما کمک می‌کنند. خواب بهتر و با کیفیت تری به شما خواهند داد و در کاهش سریع وزن و کاهش التهابات نیز مفید هستند.

    فواید اسموتی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی‌ خوشمزه برای روزهای گرم تابستان!

    افزونه‌های اختیاری اسموتی!

    مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارند که بتوانید به اسموتی اضافه کنید و ارزش غذایی آن را بیشتر کنید، به طور مثال: بادام زمینی، بادام هندی و بادام درختی یا انواع دانه‌ها (دانه کتان، چیتا و تخم کدو)، پوست مرکباتی چون پرتقال، لیمو و جو دو سرپرک را می‌توانید به اسموتی‌ اضافه کنید.

    اگر شما کودکانی کم‌اشتها و بعد غذا دارید تهیه انواع اسموتی‌ها در رنگ و طرحهای مختلف آنان را ترغیب به میل کردن و نوشیدن می‌کند.

    به همین ترتیب شما می‌توانید با کمک اسموتی‌ها کودکانتان را از خواص بی‌شمار میوه‌ها بهرمند کنید.

    از این‌ که تا پایان این مقاله با طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی، ما را همراهی کردید از شما متشکریم، برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم. همچنین می‌توانید برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۴.۳/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.