سبک زندگی

ایده‌های یلدایی ۱۴۰۲ برای تزئین سفره یلدا، کیک و دسر و تنقلات

اگر اهل دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا باشید، احتمالا شما هم امسال به دنبال ایده‌های یلدایی و تماشای بهترین تصاویر و ایده‌ها برای تزیینات شب یلدا ۱۴۰۲ هستید. در این مقاله از بخش دانستنی در اکالا بلاگ می‌توانید با جدیدترین ایده‌های یلدایی برای تزیین شب یلدا و ایده‌های باحال یلدایی مناسب شب یلدا آشنا شوید.

اهمیت تزئین شب یلدا؛ چرا در شب یلدا تزئینات یلدایی و میوه آرایی برای ما اهمیت زیادی دارد؟

شب یلدا طولانی‌ترین شب سال است که در فرهنگ ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. برگزار کردن شب یلدا برای ما ایرانی‌ها راهی برای حفظ فرهنگ و سنتی‌های ارزشمند گذشته‌مان است که از سالیان دور به جا مانده و دیگر بخشی از هویت ما شده است. یلدا برای ما ایرانیان نماد پیروزی نور بر تاریکی و دانش بر نادانی است و زنده نگه داشتن این فرهنگ می‌تواند این حس پیروزی را در ما زنده نگه دارد.

اهمیت تزئین شب یلدا؛ چرا در شب یلدا تزئینات یلدایی و میوه آرایی برای ما اهمیت زیادی دارد؟

یلدا شبی است که ما ایرانی‌ها به همراه اعضای خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شویم و شبی خاطره‌انگیز را در کنار هم رقم می‌زنیم. تزیینات شب یلدا و به کار بردن ایده‌های یلدایی موجب گرم شدن فضای شب یلدا و تقویت احساس شادی و نشاط در خانواده می‌شود و لذت این شب را برای ما بیشتر می‌کند.

در شب یلدا معمولا از خوراکی‌ها و نمادهای مخصوصی استفاده می‌شود که هر کدام معنای خاصی دارند. غذای شب یلدا نماد فراوانی و باروری است. انار نماد نور دانش و هندوانه نماد زندگی و سرزندگی است. استفاده از شمع و تزیینات مختلف در میز یلدا نیز می‌تواند به گرم شدن محفل یلدایی و لذت‌بخش‌تر کردن این شب کمک زیادی کند.

جدیدترین ایده‌های یلدایی برای یلدای ۱۴۰۲

تزیین کردن دسرها و غذاهای شب یلدا و ساخت کاردستی و دکوری‌های ساده برای شب یلدا می‌تواند لذت این شب را برای شما و اعضای خانواده‌تان چند برابر کند. شب یلدا شب جمع شدن اعضای خانواده در کنار هم است و به کار بردن ایده‌های خلاقانه شب یلدا می‌تواند جلوه‌ای شگفت‌انگیز به میز شب یلدای شما ببخشد و فضای دورهمی‌تان را گرم‌تر کند. در ادامه این بخش می‌توانید با خاص‌ترین ایده‌های سفره آرایی یلدا و تزیین شب یلدا ۱۴۰۲ آشنا شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: شب یلدا چی درست کنیم؟ 

    ۱- از شمع برای تزیین شب یلدا استفاده کنید

    شمع‌ها نماد نور و روشنایی هستند و شب یلدا یعنی شب پیروزی نور بر تاریکی. یکی از ایده‌های یلدایی که باید به آن توجه کنید، استفاده از شمع در دکوراسیون یلدا است. برای تزیین شب یلدا می‌توانید از شمع‌هایی با اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوت استفاده کنید. استفاده از شمع هم جلوه فوق‌العاده‌ای به میز یلدای شما می‌بخشد و هم می‌تواند حس گرما و صمیمیت را افزایش دهد.

    از شمع برای تزیین شب یلدا استفاده کنید

    اگر به دنبال ایده چیدمان شب یلدا خلاقانه و متفاوت هستید، می‌توانید از شمع در کنار میوه‌های یلدایی، گل و برگ‌های طبیعی نیز استفاده کنید. برای اجرای این ایده یلدایی جدید و جذاب می‌توانید شمع را با استفاده از برگ و گل و حتی میوه‌های طبیعی و خشک شده فصل تزیین کنید. به خاطر داشته باشید که برای پیاده کردن این ایده یلدایی تنها باید کمی خلاق باشید و سلیقه به خرج دهید.

    تزئین شمع یلدایی با خرمالو و کاج

    ۲- از نمادهای پاییز برای جلوه بخشیدن به یلدا استفاده کنید

    یکی از جالب‌ترین ایده‌های یلدایی برای تزیین دکوراسیون یلدا این است که از میوه کاج، کدو حلوایی، خرمالو، انار خشک شده و گل‌های خشک پاییزی برای تزیین استفاده کنید. می‌توانید تمام این نمادها را به سلیقه خودتان در کنار هم بچینید و یا آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید در دکوراسیون یلدایی خود به کار ببرید.

    از نمادهای پاییز برای جلوه بخشیدن به یلدا استفاده کنید

    مطمئن باشید اضافه کردن نمادهای پاییز و یلدا به خانه می‌تواند حس فوق‌العاده‌ای به شما و مهمان‌های یلدایی‌تان ببخشد و این شب را برای همه شما لذت‌بخش‌تر کند.

    تزئین میز یلدا با نمادهای یلدایی مثل کدو تنبل

    بیشتر بخوانید: معرفی غذاهای مخصوص شب یلدا در شهرهای مختلف

    ۳- کیک و دسرهای یلدایی را برای شب یلدا فراموش نکنید

    لذت‌بخش‌ترین و خوشمزه‌ترین بخش شب یلدا مربوط به کیک و دسرهای یلدایی است. برای یلدا برای تهیه دسر و کیک وقت بگذارید. می‌توانید برای شب یلدا انواع کیک، چیز کیک، دسرهای لیوانی و ژله‌های رنگی را آماده کنید. بهتر است برای تزیین انواع دسر و کیک شب یلدا از انار و رنگ قرمز بیشتر استفاده کنید تا جلوه میز یلدایی شما چند برابر شود.

    پودینگ سه رنگ یلدایی

    کیک پودینگ سه لایه

    تارت انار یلدایی

    طرز تهیه تارت انار شب یلدایی؛ عکس مرحله به مرحله

    فرنی بستنی یلدایی

    طرز تهیه فرنی بستنی سه رنگ؛ با طرح هندوانه برای شب یلدا

    دسر اناری یلدایی

    دسر اناری برای شب یلدا

    مسقطی انار یلدایی

    طرز تهیه مسقطی انار کشدار؛ مخصوص شب یلدا

    چیزکیک مدرن هندوانه یلدایی

    طرز تهیه چیزکیک مدرن هندوانه?؛ چیزکیک خوشمزه شب یلدا

    کیک انار و اسفناج یلدایی

    طرز تهیه لوف کیک انار و اسفناج یلدایی؛ ساده و خوشمزه

    پاپسیکلز یلدایی

    طرز تهیه پاپسیکلز یلدایی؛ کیک چوبی تکنفره با عکس مرحله به مرحله

    چیزکیک ژله اناری

    طرز تهیه چیزکیک ژله اناری، طعمی بسیار متفاوت برای شب یلدا

    موس کیک انار

    موس کیک انار

    چیزکیک اناری لیوانی

    چیز کیک اناری لیوانی خوشمزه برای شب یلدا

    کاپ کیک انار یلدایی

    کاپ کیک اناری

    کیک انار با سس مخصوص

    طرز تهیه کیک انار یلدایی با سس مخصوص انار

    ژله هندوانه

    طرز تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا با نکات ریز

    کیک رولت هندوانه

    کیک رولت هندوانه ای

    کیک شکلاتی یلدایی

    کیک شکلاتی یلدایی

    مینی کیک یلدایی

    مینی کیک یلدایی

    دونات یلداییدونات یلدایی

    دسر کیک شکلاتی سه سوته

    طرز تهیه دسر کیک شکلاتی برای شب یلدا با انار؛ سه سوته

    ۴- شکلات‌های یلدایی آماده کنید

    اگر به دنبال یک خوراکی جذاب و ساده برای شب یلدا هستید، پیشنهاد ما شکلات‌های یلدایی است. برای تهیه انواع شکلات برای شب یلدا می‌توانید شکلات را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم آب کنید. سپس در آن را در قالب یا روی کاغذ روغنی بریزید و با انواع مغزها و دانه‌های انار ترکیب کنید. برای این که شکلات شما جلوه جذاب‌تری پیدا کند، می‌توانید از سیخ چوبی برای نگهداری این شکلات‌ها استفاده کنید.

    در این روش باید بعد از آماده کردن شکلات‌ها یک سیخ چوبی داخل شکلات آب شده قرار دهید تا شکلات شما بعد از سفت شدن مثل آبنبات چوبی شود. در انتها شکلات‌های جذاب یلدایی‌تان را داخل یک ظرف سفالی یا لیوان قرار دهید.

    بیسکوئیت شکلات یلدایی

    ساده‌ترین و آسان‌ترین آموزش بیسکوئیت شکلاتی؛ ویژه شب یلدا

    شکلات وانیلی اناری

    طرز تهیه شکلات وانیلی با تزئین ویژه؛ مناسب شب یلدا

    مرنگ یلدایی

    طرز تهیه مرنگ یا شیرینی پفکی؛ با طرح انار مخصوص شب یلدا

    ۵- سینی تنقلات یلدایی آماده کنید

    یکی از ساده‌ترین ایده‌های یلدایی برای جلوه بخشیدن به میز یلدا درست کردن سینی تنقلات یلدایی است. برای تهیه این سینی می‌توانید یک سینی یا تخته سرو آماده کنید و داخل آن به سلیقه خودتان مقداری شکلات، چیپس، پفک، آجیل، بیسکویت، میوه خشک و هر چیزی که دوست دارید بچینید.

    با این روش هم میز یلدایی شما جذاب‌تری می‌شود و هم مهمان‌ها راحت‌تر به همه تنقلات دسترسی دارند. می‌توانید در کنار انواع تنقلات و خشکبار از میوه‌های تازه خرد شده نیز در سینی یلدایی خودتان استفاده کنید.

    پاستیل طرح هندوانه

    طرز تهیه پاستیل طرح هندوانه؛ ایده ساده و خوشمزه شب یلدا

    مارشمالو هندوانه ای

    طرز تهیه مارشمالو خانگی به شکل هندوانه (ایده شب یلدا)؛ با ویدئو

    باسلوق

    طرز تهیه باسلوق خانگی؛ بدون استفاده از پودر ژلاتین!

    شیرینی توت

    طرز تهیه شیرینی توت به شکل میوه؛ شیرینی سنتی شب یلدا و عید نوروز

    سفره تنقلات یلدایی

    سفره تنقلات یلدایی

    ۶- به جای سفره یلدا از سینی استفاده کنید

    یکی از جدیدترین تزیینات شب یلدا این است که به جای چیدن خوراکی‌ها و تزیینات یلدا روی میز یا سفره یلدایی از یک سینی بزرگ استفاده کنید. برای این کار باید یک سینی بزرگ تهیه کنید. سپس این سینی را با انواع آجیل، میوه‌های یلدایی، شمع و تزیینات یلدا پر کنید. می‌توانید برای تزیین داخل سینی از گل طبیعی و برگ‌های خشک یا تازه نیز استفاده کنید.

    ۷- از ریسه و نورپردازی برای تزیین میز یلدا استفاده کنید

    برای این که میز یلدایی شما جلوه بیشتری داشته باشد، می‌توانید روی میز یا پشت آن از چراغ‌های ریسه‌ای استفاده کنید. آویزان کردن ریسه در لبه میز یا پشت میز نیز ایده فوق‌العاده‌ای برای تزیین دکوراسیون شب یلدا است. مطمئن باشید با اضافه کردن چند ریشه و چراغ ساده ظاهر میز یلدای شما به طرز باورنکردنی جذاب‌تر می‌شود.

    ۸- هندوانه را تزئین کنید و در میز قرار دهید

    برای تزیین هندوانه شب یلدا ایده‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید هندوانه را از وسط نصف کنید و داخل آن را با اسکوپ خالی کنید. سپس اسکوپ‌های هندوانه را دوباره در پوست هندوانه بریزید و در سفره یلدا قرار دهید. راهکار بعدی برای تزیین هندوانه یلدا استفاده از قاچ‌های کوچک هندوانه و فرو کردن یک چوب بستنی در انتهای پوست آن است. قالب زدن هندوانه نیز یک روش ساده برای ایده تزیین شب یلدا برای مهمانی است.

    هندوانه را تزئین کنید و در میز قرار دهید

    ۹- انار شب یلدا را تزیین کنید

    بهترین ایده تزیین سفره یلدا تزیین کردن انار است. برای این کار می‌توانید با استفاده از رنگ ویترای یا چسباندن نگین پوست انار را تزیین کنید و یا انار دانه شده به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید و در ظرف قرار دهید.

    ۱۰- از کرسی برای تزیین شب یلدا استفاده کنید

    اگر به دکوراسیون سنتی علاقه دارید و دلتان برای روزهای شیرین گذشته و کرسی تنگ شده است، یلدای امسال زمان مناسبی برای پیاده کردن یک ایده سنتی و جذاب با کرسی است. برای این کار باید یک کرسی آماده کنید و همه تزیینات یلدا را روی آن قرار دهید. برای تزیین روی کرسی یلدا بهتر است از رومیزی سنتی و ظروف قدیمی و سنتی استفاده کنید. استفاده از چراغ نفتی و سماور نیز ایده فوق‌العاده‌ای برای تزیین سفره یلدا سنتی روی کرسی است.

    ۱۱- برای تزیین سفره شب یلدا برای عروس هندوانه چند طبقه درست کنید

    بهترین ایده شب یلدا برای عروس درست کردن هندوانه به شکل کیک چند طبقه است. برای این کار باید هندوانه را به صورت ۳ تا ۴ دایره بزرگ برش دهید. اندازه دایره‌ها باید از بزرگ به کوچک باشد. سپس روی هر طبقه چند سیخ چوبی بگذارید و طبقه بعدی را روی آن قرار دهید تا محکم شود. برای تزیین این کیک هندوانه‌ای می‌توانید از برش‌های میوه یا خامه فرم گرفته استفاده کنید.

    ۱۲- یک ایده بامزه برای پفیلای شب یلدا داشته باشید

    پفیلا یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین تنقلات شب یلدا است. برای تزیین پفیلا شب یلدا می‌توانید پفیلا را به صورت آدم برفی یا حتی توپک‌های کوچک درست کنید و یا آن را با آجیل‌های رنگی ترکیب کنید و در ظروف کوچک تک نفره بریزید. اگر در فکر درست کردن پفیلا به شکل توپ هستید، می‌توانید مقداری کره و مارشمالوی آب شده به پفیلای آماده اضافه کنید و مواد را با دست به شکل دلخواه حالت دهید. سپس از این پفیلای بامزه برای تزیین میز شب یلدا استفاده کنید.

    طرز تهیه پفیلا + 4 ایده تزئین پفیلا مناسب شب یلدا

    ۱۳- از گل‌های طبیعی برای تزیین شب یلدا استفاده کنید

    گل‌ها طراوت خاصی به دکوراسیون یلدایی شما می‌بخشند. برای جلوه بخشیدن به میز یلدا، تزیین ظرف میوه و همچنین تزیین دیوار برای عکس شب یلدا می‌توانید از گل‌های طبیعی استفاده کنید. سعی کنید در شب یلدا بیشتر از گل‌های طبیعی قرمز و برگ‌های سبز استفاده کنید تا جلوه میز شما چند برابر شود.

    ۱۴- از تزیین شب یلدا برای عکاسی غافل نشوید

    شب یلدا بهترین زمان برای عکس گرفتن است که خاطره‌ای به یاد ماندنی برای ما رقم می‌زند. بهترین ایده شب یلدا برای دکور عکاسی استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون، روشن کردن شمع‌ و قرار دادن تزیینات یلدایی روی یک میز مشخص است. می‌توانید تزیینات شب یلدا را طوری روی میز قرار دهید که به راحتی پشت میز عکس‌های یادگاری بگیرید. برای آرایش شب یلدا سعی کنید از رنگ‌های قرمز و آرایش کمی تیره‌تر استفاده کنید.

    پیشنهاد می‌شود برای لباس شب یلدا نیز بیشتر به دنبال رنگ قرمز باشید و یا رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با قرمز هماهنگی بیشتری دارند.

    بیشتر بخوانید: آموزش کامل انواع شیرینی

    ۱۵- جدیدترین ایده‌های یلدایی برای یلدای ۱۴۰۲

    اگر بعد از دیدین این چند ایده یلدایی هنوز به دنبال ایده‌های جذاب می‌گردید و دوست دارید با جدیدترین تزیینات شب یلدا و خلاقانه‌ترین روش‌ها برای تزیین شب یلدا ۱۴۰۲ و همچنین ایده‌هایی برای تهیه گیفت یلدایی آشنا شوید، بهتر است نگاهی به عکس‌های زیر بیندازید.

    تزئین میز یلدا 1402

    تزئین پشمک یلدایی

    طرز تزیین پشمک جذاب به شکل آدمک؛ مخصوص شب یلدا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.