آشپزیغذاهای رژیمی

طرز تهیه یتیمچه کدو سبز خوش‌طعم و ساده؛ با کالری پایین

کدو سبز یک میوه کم نشاسته و بسیار مناسب برای کاهش وزن است اما طرفداران زیادی ندارد. جالب است بدانید که کدو سبز در بهبود سلامت قلب و سلامت چشم‌ها به شما کمک می‌کند، برای کنترل دیابت و کاهش کلسترول مفید است همچنین در افزایش هضم و عملکرد سیستم گوارشی نقش به سزایی دارد. پس با توجه به فواید زیاد این میوه استفاده از آن را در رژیم غذاییتان جای دهید.

یتیمچه‌ کدو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ارومیه است که با نان سرو می‌شود. مواد اولیه ساده و در دسترسی دارد و در زمان کوتاهی آماده می‌شود و یک پیشنهاد بسیار خوب برای روزهای شلوغ شماست. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال کاهش سطح کلسترول خون هستید از کدو سبز استفاده کنید.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ طرز تهیه این غذای خوشمزه با کدو سبز را به صورت مرحله به مرحله و با ذکر تمام نکاتی که برای داشتن یک یتیمچه خوشمزه باید بدانید به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه یتیمچه کدو 

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است.

مدت زمان اماده سازی تهیه این غذا ۱۵-۲۵ دقیقه است.

درجه سختی تهیه این غذا دردسته‌بندی آسان قرار دارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه یتیمچه کدو:
    کدو سبز۴ عدد
    سیر۳ حبه
    گوجه فرنگی۲ عدد
    پیاز۱ عدد
    زردچوبه، فلفل و نمکبه مقدار دلخواه
    روغنبه مقدار لازم

    مرحله اول | آماده سازی پیاز و سیر

    در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی پیاز‌ روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید، حال آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی کمی روغن ریخته و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طلایی رنگ و سبک شوند. در همین مرحله سیر را بشویید و پوست بگیرید.

    با کمک سیر له کن آن را پوره کنید و به محتوای درون قابلمه بیفزایید. اگر سیرله‌کن در دسترس نداشتید می‌توانید با کمک چاقو سیر را ریز خرد کنید. کمی سیر را تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه یتیمچه مشهدی

    مرحله دوم | افزودن ادویه‌ها

    در دومین مرحله به سراغ افزودن ادویه‌ها روید. زردچوبه و فلفل را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

    مراحل تهیه یتیمچه کدو 

    مرحله سوم | آماده‌سازی کدو سبز

    در سومین مرحله باید کدوسبزها را برای طبخ آماده کنید. آن‌ها رابشویید و پوست بگیرید. حال با کمک چاقو به صورت نگینی خرد کنید. کدوهای نگینی خرد شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و همه مواد را بهم زنید تا کدو‌ها حالت نیمه پختگی به خود گیرند. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید ۵-۸ دقیقه زمان دهید تا کدوها کمی نرم شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش کدو سبز بدون لپه

    مرحله چهارم | آماده سازی پوره گوجه فرنگی

    در این مرحله به سراغ گوجه فرنگی‌هایتان روید. آن‌ها را بشویید و با کمک میکسر یا خرد کن به شکل پوره تبدیل کنید. برخی در این مرحله گوجه فرنگی را پوست می‌گیرند و نگینی خرد می‌کنند. حال پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید. درب قابلمه را ببندید و مجدد ۵-۸ دقیقه دیگر زمان دهید تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود و گوجه‌فرنگی‌های شما خوش رنگ شود.

    مرحله پنجم | سرو غذا

    در آخرین مرحله با مقداری نمک چاشنی غذا را مطابق با ذائقتان تنظیم کنید. یتیمچه را در ظرف سرو بریزید و با سبزی تازه، لیمو و نان نوش جان کنید.

    نکاتی طلایی در مورد یتیمچه کدو

    در این بخش به ۴ نکته در رابطه با یتیمچه کدو سبز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    1. برخی در تهیه این غذا از بادمجان، سیب زمینی و فلفل دلمه‌ای هم استفاده می‌کنند، شما نیز مطابق با ذائقه خود می‌توانید از سایر سبزیجات در تهیه این غذا استفاده کنید.
    2. برای قرمزتر شدن یتیمچه می‌توانید مقداری رب گوجه فرنگی به غذا بزنید.
    3. برخی در پایان زمان پخت یتیمچه را با گوشکوب می کوبند و بعد سرو می‌کنند.
    4. اگر می‌خواهید یتیمچه را رژیمی تهیه کنید می‌توانید روغن زیتون را با روغن معمولی جایگزین کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو کدو سبز

    نکاتی طلایی در مورد یتیمچه کدو

    چه کسانی نباید کدو سبز بخورند؟

    اگر جز آن دسته افرادی هستید که طبعی سرد دارید بهتر است از خوردن کدو سبز خودداری کنید. زیرا خوردن کدو موجب نفخ، درد معده و سنگینی در شما می‌شود. اگر جز این دسته از افراد هستید بهتر است کدو سبز را به همراه ادویه‌های گرمی مانند خردل، سیر، فلفل و نعنا میل کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان

    امیدواریم که طبق روش فوق این غذای بسیار ساده و خوشمزه را تهیه کنید و از طعم و مزه جذابش لذت ببرید. از این‌که تا پایان این مقاله جذاب و آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۳.۸/۵ (۱۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.