آشپزیفست فود و فینگر فود

فینگرفود چیست و طرز تهیه‌ چند فینگرفود آسان

فینگرفود  به معنای غذا با انگشت خوردن است. غذاهای سبک همانند کوکو یا سمبوسه و یا ناگت و هر چیز خوشمزه ساده که زیاد نیازی به پخت نداشته باشد را فینگرفود میگویند که معمولاً به تکه‌های کوچک با دیزاین جالبی طراحی می‌شود در داخل سینی بزرگ می‌چینند و یا با سیخ چوبی همه به سیخ چوبی می‌گذاریم و یا می‌توان فینگرفود را در ظرف‌های کوچک چیده و اگر نیاز به سس دارد سس آن را کنارش قرار دهید و همین‌طوری نیازی به چنگال، قاشق، کارد ندارد و به علت کوچک بودن سایز آن می‌توان به‌راحتی با انگشت فینگرفود را میل کرد، معمولاً که امروزه کاربرد فراوانی در مهمانی و جشن‌ها دارد به‌جای تهیه غذاهای سنتی و پرحجم فینگرفود گزینه مناسبی است ازاین‌رو موردپسند اغلب افراد قرارگرفته شده است. در ادامه در قسمت آشپزی از مجله اینترنتی اکالا با ما همراه باشید تا با فینگرفودها آشنا شویم.

کاربرد فینگرفود در مکان‌های مختلف:

کاربرد فینگرفود

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    قابل‌توجه این است که فینگرفود اولین بار در کافه‌های آمریکا به چشم خورد و به‌مرورزمان با استقبال عظیمی از مردم روبرو شد از فینگرفود برای مهمانی‌های سلف‌سرویس و جشن‌های بزرگشان استفاده می‌کنند. در آمریکای شمالی و جنوبی به علت مصرف غذاهای پرکالری از فینگرفود معمولاً به‌عنوان پیش‌غذا استفاده می‌کنند، همین‌طور معمولاً در کشورهای اروپایی از فینگرفود به‌عنوان وعده غذایی استفاده می‌شود. از فینگرفود برای مهمانی‌های سلف‌سرویس و جشن‌های بزرگشان استفاده می‌کنند و همین‌طور در کشورهای آسیایی هم به علت راحتی تهیه آن بسیار رواج پیداکرده.

    زمان کافی برای تهیه فینگرفودها:

    غذاهای فینگرفودی می‌توان در صرفه‌جویی زمان به ما کمک کند به‌خصوص برای افرادیکه شاغل هستند و زمان کافی برای پخت غذا برای مهمان را ندارند فینگرفودهای گرم معمولاً در ۲ زمان پخت می‌شود بهترین روش این است که در زمان اول مواد اولیه فینگرفود را آماده کنید مثل رولت مرغ و بعد از ورود مهمانان سینی‌های نیمه آماده فینگرفود را در فر بگذارید و فینگرفودها را داغ سرو کنید.

    مدل دیگر فینگرفودها سرد است مثل سالاد الویه که می‌توانید آن‌ها را در قالب یا بین نان‌های تست تزیین کنید و در یخچال نگه‌داری کنید دیگر نیاز به‌وقت گذاشتن گرم کردن را ندارد و به‌راحتی از یخچال در می‌آورید و سرو می‌کنید.

    انواع فینگرفود را می‌توان به تعدادی از آن‌ها اشاره کرد، قابل‌توجه این است که موارد ذکرشده برای تهیه فینگرفود سلیقه‌ای است. نکته مهم در طرز تهیه فینگرفود ایده پردازی شما در دیزاین فینگرفود است که کمک زیادی به زیبایی فینگرفود شما می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “اشپل لقمه” 

    فینگرفود سریع

    معرفی و طرز تهیه چند فینگرفود

    با چند فینگرفود خوشمزه و معروف در این مقاله آشنا شوید.

    طرز تهیه سالاد الویه

    ابتدا سینه مرغ را با یک پیاز متوسط، یک استکان آب و نمک آب پز کنید. بعد از پخته شدن آن را با دست به شکل نازک، کوچک و هم‌اندازه ریش‌ریش کنید.سیب‌زمینی و تخم‌مرغ را آب پز کرده، پوست بکنید و به قطعات نگینی خیلی کوچک و هم‌اندازه ریز کنید. (می‌توانید از رنده درشت هم استفاده کنید که کاملاً سلیقه‌ای است) خیار شور خردشده را با نخودفرنگی به مخلوط اضافه کنید… برای دیدن ادامه مطالب سالاد الویه کلیک کنید.

    فینگرفود سالاد الویه

    کوکو سبزی

    تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی که می‌خواهیم کوکو سبزی را درست کنیم می‌ریزیم و به‌قدری هم می‌زنیم تا کف کند. سعی تخم‌مرغ‌ها را همراه سبزی مخلوط نکنید. در ظرفی جداگانه این کار را انجام دهید زیرا باعث می‌شود سبزی بهتر کف کند…برای دیدن ادامه مطالب کوکوسبزی کلیک کنید.

    فینگرفود کوکو سبزی

    هات‌داگ مرغ خانگی

    اول سینه مرغ و بزارید آب‌پز بشه  بعد لهش کنید و تخم مرغ و سیب‌زمینی که قبلاً رنده شده بود و به سینه مرغ اضافه کنید. حالا توی به قابلمه دیگه آب بریزید و بزارین جوش بیاد و بعد ماکارونی رو اضافه کنید وقتی ماکارونی به جوش آمد و آبکشی شد آب مواد قبلی (همون سینه مرغ) همه رو باهم قاطی می‌کنیم (میکس) حالا سس مایونز و فلفل و نمک و پودر آویشن و پودر گشنیز و…برای دیدن ادامه مطالب هات داگ مرغ خانگی کلیک کنید.

    فینگرفود هات داگ مرغ خانگی

    رولت مرغ و سبزیجات

    مرحله اول: اول از همه برای درست کردنفینگرفود رولت مرغ باید فیله مرغ را با آب آب‌پز می‌کنیم برای اینکه بوی زهم مرغ رو بگیره میتونیم یه پیاز یا یه دونه هویج بزاریم تو قابلمه‌ای که مرغ داره میپزه. مرحله دوم: سبزیجاتی که گفتم (گیشنیز، جعفری و پیازچه) ریزشون می‌کنیم سعی کنید هم‌اندازه باشن، حالا مییایم اون مرغی که آب‌پز شده رو ریش‌ریش می‌کنیم سپس… برای دیدن ادامه مطالب طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات اینجا را کلیک کنید.

    فینگرفود رولت و سبزیجات

    کومپیر

    اول از همه فر رو روشن می‌کنیم تا گرم بشه تا ۲۵۰ درجه خوبِ، سیب زمینی ها رو داخل فویل می‌پیچیم و داخل سینی می‌زاریم بعد از ۱۵ دقیقه گرم شدن سیب‌زمینی‌ها و می‌زاریم داخل فر. این و توجه کنید که سیب‌زمینی‌ها چون تقریباً بزرگن تا ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت تو فر باشِ که دیگه کاملاً پخته بشه، برای مطمئن شدن از پخت سیب‌زمینی‌ها با یک چنگال داخلش میزنیم اگه نپخته بود دوباره می‌زاریم تو فر …برای دیدن ادامه مطالب کومپیر کلیک کنید.

     

    فینگرفود کومپیر

    پوآچای پیتزایی

    برای تهیه خمیر پوآچا شیر رو گرم میکنیم تا ولرم بشه دمایی که برای عمل اومدن خمیر مایه نیاز هست باید حدود سی و پنج الی چهل درجه باشه اگه دماسنج ندارین نوک انگشت تون رو داخل شیر بزنید. روی ظرف رو بپوشونید و ده دقیقه زمان بدین تا عمل بیاد. خمیر مایه از شکر تغذیه میکنه و شروع به فعالیت میکنه شکر استفاده شده در نان باعث شیرینی نان نمیشه و فقط برای تغذیه خمیر مایه اضافه میشه و … .برای دیدن ادامه مطالب پوآچای پیتزایی کلیک کنید.

    پوآچای پیتزایی

    امیدوارم از این فینگرفودها لذت برده باشید. برای تهیه دیگر فینگرفودها به مجله ما سری بزنید.

    ۳.۳/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۴ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.