آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه نان صبحانه شکلاتی با طعم بینظیر و دستور پخت آسان

نان شکلاتی یکی از نان های مغذی و خوشمزه و پرطرفدار است که میتوان به شکل های مختلف آماده کرد. نان شکلاتی تازه و داغ کنار یک لیوان شیر وعده بسیار مناسبی برای صبحانه است و به ویژه برای کودکان بد غذا که علاقه ای به خوردن صبحانه ندارند بسیار عالی است. وجود شکلات این نان نرم و لطیف را به یک نان خوشمزه و خوش عطر تبدیل می‌کند. درست کردن این نان خوشمزه در منزل بسیار آسان است و میتواند یک صبحانه یا عصرانه عالی برای افراد خانواده باشد. پیچیدن عطر این نان خوشمزه و جذاب در خانه حس زندگی را در فضا جریان می‌دهد. با ما همراه شوید با طرز تهیه نان صبحانه شکلاتی در اکالا بلاگ:

مواد لازم برای نان صبحانه شکلاتی:
شیر ولرم۲۰۰ گرم یا یک پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
خمیر مایه۱۰ گرم یا یک قاشق سوپ خوری سر پر
شکر۱۰۰ گرم یا دو سوم پیمانه سرخالی
کره نرم شده۹۰ گرم
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
آرد مخصوص نان (آرد نان فانتزی)۵۰۰ الی ۶۰۰ گرم
شکلات صبحانه برای داخل نانبه مقدار لازم

مواد لازم برای نان صبحانه شکلاتی

مواد لازم برای رومال:
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذا خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری
بادام پرک یا فندق خرد شده (دلخواه)به مقدار لازم

۱- برای تهیه خمیر نان شکلاتی شیر ولرم رو داخل ظرف مناسبی میریزیم و یک قاشق از شکر ذکر شده در مواد اولیه رو به شیر اضافه میکنیم. خمیر مایه رو هم به شیر اضافه میکنیم.

اضافه کردن شکر و خمیر مایه به شیر در نان صبحانه شکلاتی

۲- و با قاشق هم میزنیم. بعد روی ظرف رو با یک بشقاب میپوشونیم و ده دقیقه زمان میدیم تا خمیر مایه عمل بیاد. دمای شیر برای عمل اومدن خمیر مایه باید حدود سی و پنج الی چهل درجه باشه اگه به دماسنج مایعات دسترسی ندارین نوک انگشت‌تون رو داخل شیر بزنید دمای شیر باید به قدری باشه که گرمای اون رو کاملا حس کنید اما دستتون نسوزه و بتونید داخل شیر نگهش دارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اوتمیل

اگه دمای شیر بیشتر از حد لازم باشه خمیر مایه از بین میره و اگه دمای شیر کم‌تر از حد لازم باشه خمیر مایه شروع به فعالیت نمیکنه
خمیر مایه از شکر اضافه شده به شیر ولرم تغذیه میکنه و شروع به فعالیت میکنه.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در این فاصله تخم مرغ‌ها و مابقی شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین.

    اضافه کردن شکر و وانیل به تخم مرغ در نان صبحانه شکلاتی

    ۳- و با همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید تا مواد یکدست بشن. کره رو که در دمای محیط کاملا نرم شده به مواد اضافه کنید.

    اضافه کردن کره هم دمای محیط به مواد نان صبحانه شکلاتی

    ۴- و با همزن دستی مخلوط کنید. بعد از ده دقیقه که خمیر مایه عمل اومد، اون رو به مواد اضافه کنید.

    اضافه کردن خمیر مایه به مایه تخم مرغ در نان صبحانه شکلاتی

    ۵- و در حد یکدست شدن مخلوط کنید. حالا شروع به اضافه کردن آرد کنید نصف آرد رو اضافه کنید.

    اضافه کردن آرد به مواد مایه نان صبحانه شکلاتی

    ۶- و با قاشق هم بزنید و بعد مابقی آرد رو کم کم اضافه کنید وقتی مواد حالت خمیری پیدا کرد قاشق رو کنار بذارین و آرد رو کم کم اضافه کنید و با دست مخلوط کنید آرد رو تا جایی اضافه کنید که خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد.

    خمیر نان صبحانه شکلاتی

    ۷- میزان آرد مورد استفاده در خمیر مشخص نیست چون میزان جذب آب آرد های مختلف متفاوته و بسته به نوع آرد ممکنه همه آرد مصرف بشه و یا اینکه اضافه بیاد از بیش از اندازه اضافه کردن آرد خودداری کنید چون باعث افت کیفیت نان میشه و در نهایت نان خشک و گلوگیر میشه و توجه کنید که وجود مقدار کمی چسبندگی در خمیر عادی و طبیعیه.

    و نکته مهم و اصلی دیگه در درست کردن نان استفاده از آرد مناسبه که در کیفیت نان تاثیر بسیار زیادی داره آرد سفید مورد استفاده برای شیرینی و کیک مناسب تهیه نان نیست و برای تهیه نان باید از آرد نان فانتزی استفاده کنید که دارای گلوتن بالاست این آرد رو میتونید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

    وقتی خمیر بدست اومد اون رو به مدت پانزده دقیقه روی صفحه کار ورز بدین. ورز دادن خمیر در کیفیت نان تاثیر زیادی داره پس حتما این مرحله رو به درستی انجام بدین.

    بیشتر بخوانید: معرفی چند نان خانگی خوشمزه به روش نانوایی با طرز تهیه

    خمیر رو با قسمت انتهایی دست ورز بدین و به هیچ عنوان چنگ نزنید چون چنگ زدن باعث میشه خمیر چسبنده تر بشه و آرد بیشتری بخواد و در نهایت خمیر سفت و نان بی کیفیت بشه اگه احساس کردین موقع ورز دادن، خمیر به صفحه کار میچسبه خیلی کم و در حد یک پنس آرد روی صفحه کار بریزین.

    در نهایت خمیر رو چونه کنید و داخل ظرفی قرار بدین و روی ظرف سلفون بکشید و روی اون رو بپوشونید و به مدت یک ساعت استراحت بدین تا حجم خمیر بیشتر بشه.

    استراحت دادن خمیر نان صبحانه شکلاتی۸- بعد از استراحت خمیر رو مجددا ورز بدین تا هوای داخل خمیر خارج بشه و بعد خمیر رو چونه کنید و روی صفحه کار که آرد پاشی شده قرار بدین و با وردنه به شکل تقریبا مستطیل باز کنید. ضخامت خمیر در حدود سه الی چهار میلی متر باشه.

    شکلات صبحانه رو به کمک کاردک روی خمیر پخش کنید.

    ریختن شکلات صبحانه بر روی نان صبحانه شکلاتی

    ۹- طوری که سطح خمیر رو پوشش بده و فقط یک سانت از کناره های خمیر خالی باشه و بعد از قسمت طول شروع به رول کردن خمیر کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک صبحانه

    برای برش دادن خمیر از یک نخ استفاده کنید و نخ رو دور خمیر بپیچید و بکشید تا خمیر جدا بشه ضخامت سه سانتی متر برای برش دادن رول‌ها مناسبه.

    رول کردن خمیر نان صبحانه شکلاتی
    ۱۰- داخل ظرف سرو مناسب رو کمی چرب کنید و رول های شکلاتی رو داخل ظرف بچینید و یا اینکه داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار بدین و نان‌ها رو داخل سینی بچینید همچنین میتونید رول‌ها رو داخل کپسول در قالب مافین قرار بدین.

    روی ظرف رو با یک نایلون بپوشونید و به مدت بیست دقیقه استراحت ثانویه بدین.

    در این فاصله رومال خمیر رو آماده کنید برای رومال، تخم مرغ و شیر و وانیل رو با چنگال بزنید تا کاملا یکدست بشه و تخم مرغ از حالت لختگی خارج بشه.

    بعد از استراحت از رومال به وسیله قلمو روی نان بزنید.

    رومال کردن نان صبحانه شکلاتی

    ۱۱- و به دلخواه بادام پرک یا فندق خرد شده بپاشین. نان شکلاتی رو در فر دویست درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت حدودی بیست دقیقه بپزین زمان گفته شده در فرهای مختلف متغییره.

    در فر برقی دما رو بیست درجه پایین‌تر قرار بدین. اگه در فر گازی نان رو میپزین در انتها چند دقیقه گریل رو روشن کنید تا روی نان‌ها طلایی بشه. بعد از پخت نان ها رو از فر خارج کنید و اجازه بدین خنک بشه و بعد سرو کنید.

    نان صبحانه شکلاتی خوشمزهبرای براق شدن روی خمیر در صورت دلخواه میتونید مقداری عسل رو با مقدار کمی آب جوش رقیق کنید و با قلمو روی نان‌ها بزنید این کار باعث براق شدن سطح نان و شیرین تر شدن اون میشه.

    طرز تهیه نان صبحانه شکلاتی با طعم شکلات صبحانه

    نان صبحانه با طعم شکلات

    امیدوارم از طرز تهیه نان صبحانه شکلاتی خوشتان آمده باشد. برای مشاهده طرز تهیه دستورات آشپزی دیگر به مجله اکالا سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.