دانستنی

با این خوراکی‌ها بدن خود را آبرسانی کنید!

آب مهم‌ترین ماده‌ای است که بدن انسان به آن نیاز دارد و نزدیک به ۷۵ درصد وزن بدن انسان را آب تشکیل داده است. بسیار مهم است که این مایع حیاتی بدن همیشه در سطح نرمالی نگه داشته شود. با فرا رسیدن فصل گرما به علت تعریق بیشتر نیاز به مصرف آب نیز بیشتر می‌شود.

شاید تصور کنید می‌توانید آب مورد نیاز بدن را با نوشیدن مایعات از جمله آب و چای تامین کنید اما جالب است بدانید که خوردن برخی سبزیجات بیشتر از نوشیدن خود آب می‌تواند بدن شما را در طول روز هیدراته نگه دارد.

در این قسمت از اکالا بلاگ ما به معرفی انواع خوراکی برای آبرسانی بدن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۵ خوراکی که به تامین آب بدن کمک می‌کنند!

در اینجا به معرفی سبزیجاتی می‌پردازیم که با خوردن آن‌ها می‌توانید آب مورد نیاز بدن در طول روز را تامین کنید.

۱- کاهو

۹۵ درصد حجم کاهو را آب تشکیل داده است. از کاهو بیشتر در انواع سالادها استفاده می‌شود. کاهو علاوه بر اینکه منبع بسیار خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن است سرشار از فیبر، فولات و ویتامین کا نیز است.

بیشتر بخوانید: آبمیوه های ضد عفونت

۲- خیار

خیار جزو میوه‌های خنک‌ کننده و دارای بیشترین مقدار آب در میان تمام میوه‌هاست. مصرف روزانه این میوه بدن را به خوبی آبرسانی می‌کند. علاوه بر این، خیار مملو از پتاسیم است و در جلوگیری از بروز سکته نقش دارد. همچنین این میوه حاوی یک ماده ضد التهابی به نام فیستین است که سلامت مغز را ارتقا می‌دهد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    خیار از خوراکی‌هایی که به تامین آب بدن کمک می‌کنند!

    ۳- کرفس

    کرفس مانند تمام مواد غذایی که دارای آب فراوان است، منبع خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن است. این سبزی، کالری بسیار کم و فیبر و آب بالایی دارد و با خوردن آن، علاوه بر اینکه بدن خود را هیدراته می‌کنید، مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد. علاوه بر این کرفس دارای خواص بیشماری است.

    لوتئولین و فلاونوئید موجود در کرفس، پتانسیل مهار رشد سلول‌های سرطانی، به ویژه در لوزالمعده را دارند. همچنین ترکیبی به نام آپی ژنین، در کرفس یافت می‌شود که می‌تواند از تکثیر و گسترش سلول‌های سرطان سینه جلوگیری کند.

    ۴- کدو سبز

    کدو سبز نیز دیگر صیفی جات این لیست است که با محتوای آب ۹۵ درصدی در جایگاه بالایی از لیست مواد غذایی آبرسان قرار دارد. این ماده غذایی کالری کمی دارد و گزینه مناسبی برای افزایش حس سیری و جلوگیری از تشنگی است. بهتر است از کدو به شکل خام در سالاد یا بخارپز استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: با این خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها بی‌خواب می‌شوید!

    ۵- تربچه

    این گیاه ریشه‌دار، حاوی ۹۵ درصد آب است. تربچه به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی، گرمای اضافی بدن را کاهش می‌دهد. همچنین این خوراکی، منبع عالی ویتامین C، فسفر و روی، مواد معدنی کلیدی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از سلول‌ها و بافت‌ها محافظت می‌کنند.

    علاوه بر تربچه که معمولا در سبزی خوردن از آن استفاده می‌کنیم می‌توانید از انواع سبزی خوردن نیز برای تامین آب مورد نیاز بدن در طول روز استفاده کنید.

    تربچه از خوراکی‌هایی که به تامین آب بدن کمک می‌کنند!

    راه تشخیص خوراکی‌های آبرسان

    به جز این ۵ میوه و سبزی که برای هیدراته نگه داشتن بدن مخصوصا در فصل تابستان بسیار مفید هستند صیفی جات و میوه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند آب مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کنند.

    در یک دستورالعمل کلی باید توجه داشته باشید که مصرف آب به شکل نوشیدن آب یا چای مدت زمان زیادی در بدن باقی نمی‌ماند و به سرعت وارد جریان خون شده و سپس از راه مثانه خارج می‌شود.

    برای اینکه آب رسانی در طول روز به صورت مداوم حتی زمانی که شما چیزی میل نمی‌کنید یا نمی‌نوشید ادامه داشته باشد باید از آن دسته از مواد غذایی استفاده کنید که دارای فیبر هستند.

    فیبر مانند یک اسفنج عمل کرده و آب را در خود نگه می‌دارد. میوه‌ها و سبزیجات منابع غنی فیبر هستند پس تا می‌توانید مصرف آن‌ها را در طول روز در برنامه غذایی خود قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: با این مواد غذایی معده درد خود را آرام کنید!

    در این قسمت از مجله دانستنی اکالا با ۵ ماده خوراکی که باعث آبرسانی به بدن می‌شوند آشنا شدیم. اگر شما هم خوراکی دیگری می‌شناسید که می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند به ما معرفی کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.