سبک زندگیسلامت و زیبایی

۶ خواص آلو برای لاغری و کاهش وزن

آلو یکی از مفیدترین میوه‌ها برای سلامت بدن است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر لاغری و کاهش وزن دارد. این میوه انواع مختلفی دارد و معمولا تاثیر همه انواع آن بر لاغری مشابه است. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با خواص آلو برای لاغری آشنا شوید.

خواص آلو برای لاغری

آلو یکی از خوشمزه‌ترین انواع میوه است که هم به صورت قرمز و هم زرد یافت می‌شود. این میوه سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است و مصرف آن به افزایش انرژی بدن و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن کمک می‌کند. آلو هم به صورت تازه و هم خشک سرشار از ویتامین B است و از همین رو بعد از مصرف آن احساس افزایش انرژی را تجربه می‌کند.

مصرف آلو موجب افزایش سوخت و ساز در بدن می‌شود و برای کاهش احساس گرسنگی و کاهش وزن موثر است. به خاطر داشته باشید که کالری آلو خشک بیشتر از آلو تازه است و از همین رو بهتر است برای کاهش وزن از آلوی تازه استفاده کنید یا مقدار کمتری آلوی خشک میل کنید. در ادامه این بخش به مهم‌ترین خواص آلو برای لاغری اشاره شده است.

 آلو برای لاغری

۱- آلو کالری پایینی دارد

آلو یکی از میوه‌های کم کالری و مفید برای کاهش وزن است که یک عدد از آن حاوی ۳۰ کالری است. هر ۲۸ گرم آلوی خشک حدود ۶۷ کالری دارد و از همین رو بهتر است برای کاهش وزن به سراغ آلوی تازه بروید. هر چند کالری آلوی تازه به نسبت پایین است، اما مصرف زیاد آن می‌تواند موجب افزایش کالری‌های مصرفی شما در طول روز شود، بنابراین در خوردن این میوه زیاده‌روی نکنید.

۲- آلو سیر کننده است

آلو فیبر زیادی دارد و در هر عدد از آن ۱ گرم فیبر وجود دارد. مصرف غذاها و میوه‌های سرشار از فیبر موجب کاهش احساس گرسنگی و همچنین افزایش احساس سیری می‌شود و از همین رو بعد از مصرف آلو معمولا اشتهای شما به غذا خوردن کمتر می‌شود و از این راه می‌تواند وزن خودتان را راحت‌تر کاهش دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در یک مطالعه علمی که در دانشگاه لیورپول انجام شد، مشخص شد که مصرف آلو می‌تواند به کاهش اندازه دور کمر و همچنین کم شدن وزن کمک زیادی کند و احساس گرسنگی را در افراد کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید: ۴ خاصیت مهم آلو که تا به حال نمی‌دانستید!

    ۳- مصرف آلو از یبوست جلوگیری می‌کند

    یبوست یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که موجب بزرگ شدن شکم و پهلو می‌شود و ظاهر ناموزون به اندام شما می‌بخشد. آلو یکی از غذاهای لاغر کننده شکم است که به خاطر فیبر زیادی که دارد، برای درمان یبوست مفید است و از همین رو به کوچک شدن شکم کمک زیادی می‌کند.

    ۴- آلو سرعت هضم غذا را کند می‌کند

    مصرف آلو موجب کاهش سرعت هضم غذا و تنظیم قند خون می‌شود. در واقع بعد از مصرف آلو، غذا برای مدت زمان بیشتری در معده می‌ماند و به آرامی هضم می‌شود. در این شرایط قند خون شما به سرعت بالا نمی‌رود و برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را تجربه خواهید کرد.

    ۵- افزایش سوخت و ساز بدن

    مصرف آلو به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و از همین رو مصرف آن برای کاهش وزن و لاغری اهمیت زیادی دارد. برای افزایش متابولیسم بدن می‌توانید در کنار ورزش از آلوی تازه یا خشک استفاده کنید تا سرعت کم کردن وزن شما افزایش پیدا کند.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ خواص خربزه برای لاغری و کاهش وزن

    ۶- کاهش میل به شیرینی‌جات

    آلوی رسیده و آلوی خشک طعم شیرینی دارند و مصرف یک عدد آلوی شیرین می‌تواند میل شما به مصرف شیرینی و تنقلات شیرین و ناسالم را کاهش دهد. اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید و دائما هوش شیرینی و شکلات می‌کنید، می‌توانید در روز یک یا ۲ عدد آلو خشک شیرین مصرف کنید تا هوس شیرینی شما از بین برود.

     آلو برای لاغری

    آیا آلو بخارا چاق کننده است؟

    بهتر است بدانید که آلو بخارا هیچ تاثیری بر چاقی ندارد و اگر به اندازه مصرف شود، به بهبود روند کاهش وزن شما نیز کمک می‌کند. مطالعات انجام شده در مورد آلو بخارا و لاغری نشان می‌دهد خوردن آلو بخارا برای لاغری مفید است و می‌تواند به افزایش احساس سیری و جلوگیری از اضافه وزن کم کند. به خاطر داشته باشید که روزانه نباید بیشتر از ۲ تا ۳ عدد آلو بخارا مصرف کنید.

    در این مقاله از بخش سبک زندگی به ۶ مورد از فواید و خواص آلو برای لاغری اشاره شد. به خاطر داشته باشید که نباید از ۲ تا ۳ عدد آلو بیشتر در طول روز استفاده کنید و در کنار مصرف آلو حتما رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم داشته باشید تا وزن شما راحت‌تر کاهش پیدا کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا