آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه تارت سیب و دارچین خانگی؛ دسر محبوب فصل سرما

تارت یکی از دسرهای محبوب و معروف در سرتاسر جهان است و از بین انواع مختلف آن، تارت سیب یکی از لذیدترین انواع تارت هاست.
ترکیب طعم سیب و دارچین طعم فوق العاده ای به این تارت میدهد و عطر آن هوش از سر میبرد. این تارت در فصل سرما مثل پاییزی و به عنوان یک دسر پاییزی کنار یک فنجان چای برای عصرانه بسیار مناسب است و به ویژه برای مهمانی ها و دورهمی ها انتخابی عالی است. چون هم طرز تهیه آسانی دارد و هم یک شیرینی سالم و خانگی و سبک به شمار میرود که باعث جلوه دادن به مهمانی شما میشود. در اکالا بلاگ با ما همراه شوید.

مواد لازم برای خمیر تارت:
کره۱۵۰ گرم
پودر قند (نثار)۶۰ گرم
آرد سفید قنادی۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم تارت سیب و دارچین

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم برای قسمت میانی تارت:
    سیب متوسط۳ الی ۴ عدد
    دارچیننصف قاشق مربا خوری
    شکر قهوه‌ای یا شکر سفیدنصف پیمانه
    گردوی نگینی خرد شده (اختیاری)یک چهارم پیمانه

    مواد داخل تارت سیب و دارچین
    ۱- کار رو با آماده کردن مواد داخلی تارت شروع میکنیم، سیب ها رو شسته و پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید و داخل تابه ای بریزید و شکر قهوه ای (اگه شکر قهوه ای در دسترس تون نیست از شکر سفید استفاده کنید) رو بهش اضافه کنین.

    رنده کردن سیب در تارت سیب و دارچین

    ۲- و مواد را مخلوط کنید و روی حرارت قرار بدین تا سیب ها آب بندازن و هر ازگاهی هم بزنید تا آب سیب ها کاملا کشیده بشه و بپزه بعد از روی حرارت بردارین و اجازه بدین کمی خنک بشه.

    اضافه کردن دارچین به مواد تارت سیب و دارچین

    ۳- و بعد دارچین رو بهش اضافه و مخلوط کنید (اگه کسی طعم دارچین رو دوست نداره میتونه حذفش کنه یا اینکه کمتر استفاده کنه و اگه مثل من طعم دارچین رو خیلی دوست دارین میتونید بیشتر هم بریزین من یک قاشق مربا خوری استفاده کردم) اگه دوست دارین داخل مواد از گردو هم استفاده کنید در این مرحله اضافه و مخلوط کنید (استفاده از گردو اختیاریه). مواد میانی آماده شده رو کنار بذارید و خمیر رو آماده کنید.

    برای تهیه خمیر تارت، کره رو به تکه های کوچک تر تقسیم کنید و پودر قند الک شده رو بهش اضافه کنید.

    آماده کردن مواد میانی تارت سیب و دارچین

    ۴- و به کمک دو عدد چنگال پودر قند رو به خورد کره بدین طوری که کاملا جذب کره بشه و بعد چند ثانیه با دور کند همزن بزنید فقط در حدی که مواد یکدست بشن کافیه.

    مواد لازم برای تارت سیب و دارچین

    ۵- و بعد زرده تخم مرغ و وانیل رو به مخلوط کره اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط و یکدست شدن هم بزنید.

    اضافه کردن تخم مرغ به تارت سیب و دارچین

    ۶- بعد همزن رو کنار بذارید و آرد سفید الک شده رو یکجا به مواد اضافه کنید و با نوک انگشتان شروع به مخلوط کردن مواد بکنید (به هیچ وجه از کف دست برای مخلوط کردن مواد استفاده نکنید و مواد رو چنگ نزنید چون حرارت کف دست باعث به روغن افتادن کره و در نهایت سفت و خشک شدن خمیر تارت میشه) مواد ابتدا به صورت خرده نان در میاد.

    اضافه کردن آرد به مواد تارت سیب و دارچین

    ۷- بعد شروع به جمع کردن مواد کنید تا در نهایت خمیر یکدستی حاصل بشه (خمیر رو زیاد ورز ندید تا به روغن نیفته)

    من برای تهیه تارت سیب از قالب های کوچک تارت استفاده کردم شما در صورت دلخواه میتونید از یک قالب در سایز بزرگ هم استفاده کنید. مقداری از خمیر رو برداشته و داخل قالب تارت قرار میدیم.

    خمیر تارت سیب و دارچین

    ۸- و به کمک نوک انگشت ها خمیر رو پهن میکنیم تا کل سطح قالب رو بپوشونه و اضافات خمیر رو از قسمت کناره ها خارج میکنیم و لبه های تارت رو با دست کاملا صاف و مرتب می‌کنیم ( میتونید به جای این کار خمیر رو ما بین دو کاغذ روغنی با وردنه باز کنید و بعد خمیر باز شده رو داخل قالب قرار بدین و اضافه های کناری رو جدا کنید و خمیر رو داخل قالب کاملا فیکس و صاف کنید و کناره های اون رو هم مرتب کنید).

    بعد از باز کردن خمیر داخل تارت کف خمیر تارت رو با چنگال سوراخ میکنیم تا داخل فر پف نکنه.

    طرز سوراخ کردن خمیر تارت سیب و دارچین

    ۹- همه قالب ها رو به این شکل آماده میکنیم و مقداری از خمیر رو هم برای روی تارت نگه میداریم.

    داخل تارت ها رو با مواد میانی آماده شده کاملا پر میکنیم و مابقی خمیر رو بین دو کاغذ روغنی با وردنه به ضخامت چند میلی باز میکنیم.

    مواد داخل خمیر تارت سیب و دارچین

    ۱۰- و روی تارت قرار میدیم و کناره ها و اضافات خمیر رو با دست جدا میکنیم و خمیر رو کاملا به تارت میچسبونیم و صاف میکنیم.
    همه قالب‌ها رو به همین شکل آماده میکنیم و با یک چاقوی تیز روی تارت ها برش های سطحی افقی و عمودی ایجاد میکنیم (این کار دلخواهه).

    تارت سیب و دارچین
    ۱۱- فر رو با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم بشه و بعد تارت ها رو داخل فر قرار بدین تا زمانی که بپزن و طلایی بشن زمان در فرهای مختلف متفاوته و بسته به بزرگی و کوچکی قالب تارت هم کم و زیاد میشه و ممکنه حدود نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه طول بکشه.

    بعد از پخت و طلایی شدن، تارت ها رو از فر خارج کنید و اجازه بدین داخل قالب کاملا خنک بشه اگه تارت رو وقتی که گرمه از قالب خارج کنیم خرد میشه.

    بعد از خنک شدن یک فشار جزئی به دیواره قالب وارد کنید تا تارت از قالب جدا بشه و به آرومی از قالب در بیارید ( فشاری که به دیواره قالب وارد میکنیم جزئیه و برای جدا شدن تارت از قالبه اگه فشار زیاد باشه ممکنه تارت خرد بشه و بشکنه)

    روی تارت‌های آماده شده میتونید برای تزئین پودر قند الک کنید و بعد آماده سرو هست.

    طرز تهیه تارت سیب و دارچین در اکالا بلاگ

    نکات تارت سیب و دارچین:

    • خمیر تارت رو بسته به اینکه در فصل گرم یا سرد آماده میکنید باید کارهای متفاوتی انجام بدین در فصل گرم بهتره کره رو مستقیما از یخچال خارج کنید و داخل مواد استفاده کنید ولی در فصل سرد کره رو کمی زودتر از یخچال خارج کنید تا خیلی کم نرم بشه و همچنین بعد از آماده شدن خمیر تارت، در فصل سرد، میتونید بلافاصله اون رو داخل قالب باز کنید اما در فصل گرم بهتره خمیر رو بیست دقیقه داخل یخچال در کیسه فریزر استراحت بدین و بعد داخل قالب باز کنید.
    • میتونید به جای اینکه روی تارت رو کاملا با خمیر پوشش بدین خمیر رو به صورت نواری برش بدین و روی تارت بچینید یا خمیر رو با کاتر هایی با شکل های مختلف قالب بزنید و روی تارت بچینید.
    • خمیر تارت آماده شده رو تا چند روز در یخچال داخل زیپ کیپ میتونید نگه داری کنید و کمی قبل از استفاده از یخچال خارج کنید تا نرم بشه.
    • اگه از یک قالب بزرگ برای تارت استفاده میکنید زمان پخت بیشتر میشه و هر چه اندازه قالب کوچک تر بشه زمان پخت کمتر میشه.
    • اگه قالب مخصوص تارت ندارین میتونید خمیر رو داخل قالب های کوچیک مافین یا قالب های ساده هم باز کنید.

    امیدوارم از طرز تهیه این تارت خوشتان آمده باشد. برای مشاهده طرز تهیه دستورات آشپزی دیگر به سایت ما سری بزنید.

    ۴.۴/۵ (۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۶ دیدگاه ها

    1. عالی بود، تارت خیلی خوشمزه ای میشه، درست کردنش هم خیلی راحته، مرسی که دستور پختش، رو برامون شرح دادین. ????

    2. سلام من هم از پخت غذا و شیرینی و کیک لذت میبرم این تارت سیب رو هم درست کردم منتها من خمیر رو باز میکنم به شکل گرد برش میزنم بعد مثل پیتزا برش میدیم و تکه های سه گوش برش میدم از مواد میانی لاش میزارم و لول میکنم خیلی فرم قشنگی داره و مدت پختش هم ۱۵ دقیقه طول میکش پیشنهاد میکنم این تارت لذید رو درست کنین راستی من یه سری رو لاش مارمالاد البالو گذاشتم خیلی خوشمزه شد

    3. سلام من فاطمه زهرا هستم عاشق درست کردن خوراکی های خوشمزه اما بدون چیز خاصی و ساده باشه مثل همین تارت سیب فقط چیزایی داشت که مادرخونه لازم داریم و و همیشه هم در خونمون هست.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.