سبک زندگینکات خانه داری

۹ ترفند فوری برای خلاص شدن از شر بوی بد غذا در خانه

آیا شما هم از آشپزی کردن لذت می‌برید ولی پخش بوی آن در فضای خانه برایتان آزاردهنده است؟ اگر به دنبال راهی برای از بین بردن این بوی نامطبوع هستید، در این بخش از اکالا بلاگ همراه ما باشید. در این بخش ۹ تا از ترفندهای از بین بردن بوی غذا در خانه را به شما معرفی می‌کنیم.

۹ ترفند عالی و سریع برای از بین بردن بوی غذا در خانه

در ادامه به ۹ تا از بهترین روش‌های از بین بردن بوی غذا در خانه اشاره می‌کنیم:

۱- روشن کردن شمع

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی غذا در خانه، روشن کردن یک شمع است. برای اینکار می‌توانید از شمع‌های معطر استفاده کنید که در رایحه‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از شمع‌های معمولی نیز استفاده کنید.

۲- دم کردن قهوه

قهوه، یک گزینه عالی برای از بین بردن بوی نامطبوع غذا در خانه است. می‌توانید بعد از دم کردن قهوه، تفاله‌ی آن را در یک ظرف بدون درب در آشپزخانه قرار دهید تا به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی عمل کند و مانع از پخش بوی غذا در خانه شود.

۳- جوشاندن دارچین

یکی دیگر از ترفندهای از بین بردن بوی غذا در خانه، جوشاندن چند چوب دارچین است. دارچین بوی خوشایندی دارد و می‌تواند به سرعت بوی نامطبوع را از بین ببرد. فقط کافیست که چند چوب دارچین را به مدت ۵ دقیقه داخل آب بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود و بوی دارچین در فضای اطراف پخش شود.

۴- استفاده از سرکه

سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده می‌تواند گزینه‌ای عالی برای از بین بردن بوی نامطبوع غذا باشد. برای استفاده از این ترفند کافیست تا یک فنجان سرکه را در قابلمه یا ظرف دلخواهتان بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بجوشانید. بهتر است که از سرکه سفید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۳ روش تضمینی برای رفع بوی رنگ از خانه

۵- استفاده از سیب زمینی

جالب است بدانید که یکی از ترفندهای عالی برای از بین بردن بوی بد غذا در خانه، استفاده از سیب‌زمینی است. سیب‌زمینی می‌تواند به سرعت بو را جذب کند. برای استفاده از این ترفند فقط کافیست که سیب ‌زمینی را از وسط نصف کنید و کمی نمک به آن‌ اضافه کنید. سیب‌زمینی‌ها را داخل یک ظرف در باز بریزید و در آشپزخانه قرار دهید تا بوی نامطبوع را به سرعت جذب کند.

بیشتر بخوانید: ۵ ترفند عالی از بین بردن بوی زهم ظرف‌های تخم مرغی

۶- جوشاندن پوست مرکبات

یکی دیگر از ترفندهای موثر برای از بین بردن بوی نامطبوع غذا، جوشاندن پوست مرکبات است. لیمو، پرتقال و … می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اینکار باشد. برای استفاده از این روش کافیست که پوست آن‌ها را جدا کنید و در آب به مدت ۱ ساعت بجوشانید. در پایان این زمان متوجه خواهید شد که بوی نامطبوع کاملا از بین رفته است.

۷- استفاده از جوش شیرین

قرار دادن یک ظرف جوش شیرین در محیط آشپزخانه می‌تواند از پخش بوی نامطبوع جلوگیری کند. فقط کافیست که اینکار را حین آشپزی انجام دهید تا معجزه‌ی آن را ببینید.

۸- استفاده از تهویه مناسب

یک راهکار عالی و ساده برای جلوگیری از پخش بوی غذا در خانه، استفاده از تهویه مناسب است. فراموش نکنید که هنگام آشپزی، هواکش یا هود را روشن کنید. همچنین، اگر در آشپزخانه پنجره دارید می‌توانید پنجره را باز کنید تا بوی نامطبوع از خانه خارج شود.

بیشتر بخوانید: ۱۲ ترفند ساده و کاربردی برای از بین بردن بوی پیاز از دست

۹- جوشاندن میخک

جوشاندن میخک می‌تواند یک ترفند عالی برای از بین بردن بوی نامطبوع باشد. برای استفاده از این روش می‌تواند میخک در آب بجوشانید و شاهد از بین رفتن بوی غذا در خانه باشید.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به ۹ ترفند موثر و ساده برای از بین بردن بوی غذا در خانه اشاره کردیم. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها به سرعت و البته خیلی راحت بوی نامطبوع را از بین ببرید و محیطی دلپذیر را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا