آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه باقلوا شعریه به روش اصیل ترکیه ای؛ بدون نیاز به فر

باقلوا شعریه یا همان حلوای شعریه یک نوع دسر و باقلوای عربی ست که با رشته ی مخصوص شعریه درست می‌شود. رشته‌ی شعریه خود یک نوع رشته‌ی پاکستانی‌ است. این دسر یا شیرینی خوشمزه بخاطر طعم بی‌نظیری که دارد به باقلوای شعریه معروف است. همچنین حلوا یا باقلوای رشته‌ای هم به آن می‌گویند. بسیار ساده تهیه می‌شود و نیازی به فر و همزن ندارد و به راحتی در منزل می‌تونید این باقلوای خوشمزه رو تهیه کنید.

در ادامه در اکالا بلاگ با ما همراه باشید با طرز تهیه باقلوا یا حلوای شعریه!

مواد لازم جهت تهیه باقلوا شعریه:
رشته شعرییک بسته
شیر عسلی نصف پیمانه
کره صد گرم
زعفران دم کرده سه قاشق غذاخوری
خامه صبحانه سه قاشق غذاخوری
گلاب دو تا سه قاشق غذاخوری
پودر هل یک قاشق چایخوری
دارچین یک قاشق چایخوری

مواد لازم جهت تهیه باقلوا شعریه
برای شروع کار ابتدا باید رشته‌های شعریه را خرد کنید.

از یک گوشتکوب یا وسیله ای شبیه به آن یا حتی فشار دست کمک بگیرید و قبل ازاینکه درب بسته رو باز کنید رشته های شعریه را فشرده کنید تا خرد و ریز شود.

رشته شعریه را با گوشتکوب بکوبید تا خرد شودرشته ها رو داخل کاسه ای بریزید و به طور یکدست ریز و خرد کنید. بعد از خرد کردن رشته های شعریه، آنها رو به تابه منتقل کنید.رشته های شعریه را در ماهی تابه بریزید تا تفت داده شود

بیشتر بخوانید: طرز تهیه باقلوا کادایف

رشته ها رو داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    حالا مرتب هم بزنید تا رشته ها کمی‌ حرارت ببیند و خامی آن گرفته شود. حدود ۵ دقیقه برای حرارت دادن رشته های کافی است.

    مرتب هم بزنید تا تفت دداده شود رشته های شعریهبعد از تفت دادن رشته‌ها، کره رو اضافه کنید و مجدد هم بزنید.کره را به رشته ها اضافه کنید برای باقلوای شعریهو رشته ها رو کمی تفت بدهید تا زمانی که کره ذوب شود. حالا شیر عسلی رو به رشته‌ها اضافه کنید.

    شیر عسلی را به رشته ها اضافه کنید در باقلوای شعریهو شروع کنید به هم زدن تا با حرارت، شیر عسلی ذوب شود و کامل با رشته های شعریه مخلوط شود. سپس پودر دارچین و پودر هل رو اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر پادیشاه سارماسی

    همچنین زعفران دم کرده رو به رشته ها بیفزائید.

    پودر زنجبیل و هل را به همراه زعفران به رشته شعریه اضافه کنیدو بعد گلاب رو بریزید. در پایان هم خامه صبحانه رو اضافه کنید.

    گلاب و خامه صبحانه را به رشته های شعریه اضافه کنیدهم بزنید و مواد رو به خوبی مخلوط کنید تا همه مواد به طور یکدست با رشته ها مخلوط شود و در نهایت رشته ها حالتی چسبنده و نرم داشته باشند.

    رشته ها باید حالت چسبندگی به خود بگیرد در باقلوا شعریه

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک باقلوا با شربت زعفرانی

    نیازی به حرارت دادن مواد نیست شعله را خاموش کنید و مواد رو از روی حرارت بردارید‌. حالا مواد حلوا شعریه آماده ست.

    یک قالب مناسب انتخاب کنید. مواد آماده شده رو داخل قالب ها به طور یکسان بریزید.قالب را آماده کنید و مواد باقلوا شعریه را داخل آن بریزیدو بعد حلوا رو داخل قالب فشرده کنید کمی‌ با دست یا کف لیوان و هر نوع ابزاری‌ به قالب فشار وارد کنید تا مواد کامل در قالب فیکس شده و فشرده شود. سطح روی قالب رو هم صاف کنید.

    بعد قالب رو برای یک ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شده و حالت بگیرد. فقط توجه داشته باشید که روی قالب و روی حلواهای آماده شده رو با سلفون یا نایلون و کیسه فریزر بپوشانید تا خشک نشود.

    بعد از این مدت از یخچال خارج کرده و بعد به راحتی حلواهای شکل‌ گرفته رو از قالب خارج کنید.در اینجا ما از دو نوع قالب استفاده کردیم. بعد از فرم گرفتن حلوایی‌ که در قالب کوچکتر بود رو روی حلوای قالب بزرگتر گذاشتیم تا شکل‌ زیباتری به خود بگیرید. می‌تونید دو شکل و مدل حلوا رو با کمی شیر عسلی یا خامه و یا شکلات سفید ذوب شده به هم بچسبانید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک شعریه

    حالا حلوا یا باقلوای شعریه خوشمزه کاملا آماده ست و فقط نیاز است یک فنجان چای دم کنید و در کنار آن از طعم بی نظیر این حلوای خوشمزه لذت ببرید.

    طرز تهیه باقلوای شعریه اصیل ترکیه ای

    نکات تهیه باقلوا یا حلوای شعریه

    • رشته های شعریه رو میتونید از لوازم قنادی‌ها یا هایپر مارکت‌ها تهیه کنید. این رشته ها از لحاظ ظاهری شبیه به رشته‌های ماکارونی هستند و در بسته بندی‌هایی به همان شکل هم به فروش می‌رسند‌ اما بسیار ظریف، نازک و شکننده‌تر هستند و در اندازه‌های مختلف میتونید رشته‌ها رو خرد کنید.
    • شیر عسلی رو نیز می‌تونید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید که به صورت قوطی های کوچکی به فروش می‌رسد. که هم برند خارجی هست و هم برندهای ایرانی که قیمت مناسب‌تری دارند. اما به جز خرید شیر عسلی میتونید شیر عسلی رو خودتون در منزل به راحتی تهیه کنید و در این شیرینی یا حلوای خوشمزه به کار ببرید‌.
    • رشته‌های شعریه را خیلی زیاد پودر نکنید. تا کلا حالت خمیری داشته باشد و همینطور خیلی درشت هم استفاده نکنید که موقع قالب‌گیری به خوبی فشرده نشود.
    • در این حلوا میتونید از مغزها و آجیل‌ها استفاده کنید در این صورت کاملا شبیه به باقلوا خواهد شد و طعمی بی‌نظیر خواهد داشت. استفاده از آجیل و مغزیجات مثل پسته، گردو و بادام طعم بسیار خوشمزه تری به این حلوا خواهد داد‌. اما به همین سادگی هم خوشمزه است.
    • می‌تونید همزمان با سایر مواد گردو یا پسته رو اضافه کنید یا اینکه زمان قالب زدن، مغزیجات رو کف قالب بریزید و بعد مواد شعریه رو بریزید و فشرده کنید.
    • یا اینکه مغز گردو یا پسته رو در میانه و مرکز مواد قرار دهید به طوری که داخلش مغزدار باشد. زمانی که مواد رو داخل یخچال قرار می‌دهید حتما روی مواد رو بپوشانید تا خشک نشوند.
    • این حلوا حالتی نرم و لطیف دارد.
    • میتونید دارچین رو حذف کنید و فقط از هل استفاده کنید‌. از قالب های مختلف سیلیکونی یا هر نوع قالب دیگه میتونید استفاده کنید.
    • حتما نیاز به استفاده از قالب نیست و میتونید مواد آماده شده رو داخل یک ظرف بزرگ ریخته و بعد از استراحت در یخچال و زمانی که کمی فرم گرفت و بسته شد، با چاقو به راحتی برش دهید و به آن شکل دلخواه بدهید.
    • در نهایت این حلوا یا باقلوای خوشمزه رو با پودر پسته، برگ‌های گل محمدی، فندق و بادام میتونید تزیین کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی ایشلیک به روش ترکیه‌ای

    امیدواریم از این آموزش آشپزی استفاده کنید و در منزل این باقلوای خوشمزه و جذاب و آسان رو برای مناسبت و مهمانی‌ها یا حتی یک عصرانه‌ی جذاب تهیه کنید.

    ۳.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.