آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه موس لبو؛ دسر زمستانی خوشرنگ و خوشمزه

دسر موس لبو یکی از دسرهای خوشمزه پاییز و زمستان است. شما به جای لبو می‌توانید از چغندر قرمز هم استفاده کنید. در این مقاله از بلاگ اکالا، طرز تهیه این دسر خوش‌‌رنگ را مرحله به مرحله یاد می‌گیرید. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه دسر موس لبو:
لبو یا چغندر قرمز۲ عدد بزرگ
پودر ژلاتین۲ و نیم قاشق غذاخوری
آب لبونصف لیوان
شیر۱ لیوان
شکر۵ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
وانیلنصف قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه دسر موس لبو

مراحل تهیه دسر موس لبو به شرح زیر است:

مرحله اول) آب لبو را بگیرید.

در مرحله اول از دسر موس لبو باید آب لبو را بگیرید. پس در ابتدا، لبوها را با اسکاچ تمیز بشویید و آلودگی‌ها را از سطح آن پاک کنید. بعد آن‌ها را در یک قابلمه پر از آب قرار دهید و بپزید. بعد از پخت لبوها، با آبمیوه گیری آب لبوها را بگیرید. از ۲ عدد لبو می‌توانید نصف لیوان آبِ لبو بگیرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین لبو خانگی

مرحله دوم) پوره لبو درست کنید.

نصف آب لبویی که گرفته‌اید را کنار بگذارید. نصف باقی مانده را در یک کاسه بریزید و پودر ژلاتین را هم به آن اضافه کنید. سپس در یک کتری آب جوش درست کنید.

وقتی آب به نقطه جوش رسید باید ژلاتین لبو را روی حرارت غیر مستقیم آب جوش بنماری کنید تا کل مواد به خوبی در یکدیگر حل شوند. به این ترتیب پوره لبو شما آماده است.

مراحل تهیه دسر موس لبو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم) شیر و خامه صبحانه را اضافه کنید.

    در مرحله سوم از تهیه دسر موس لبو، ژلاتین لبویی که در مرحله دوم درست کرده‌اید را به همراه نصف دیگر آب لبو و شیر درون همزن بریزید و به خوبی هم بزنید تا کل مواد یکدست و یکنواخت شوند. بعد خامه صبحانه، شکر و وانیل را هم اضافه کنید و دوباره کاملا هم بزنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوای لبو

    مرحله چهارم) مایه موس را در قالب مورد نظر خود بریزید.

    در مرحله آخر باید موادی که درست کرده‌اید را در قالب دلخواه خود بریزید. معمولا در این مرحله ابتدا پیشنهاد می‌شود که کف قالب را چرب کنید. ولی در این دسر به دلیل وجود خامه، این پیشنهاد رد می‌شود.

    پس مایه موس را در قالب مورد نظرتان بریزید و به مدت ۵ الی ۶ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد. پس از گذشت این مدت زمان، دسر شما آماده سرو است. نوش جان!

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه حمص لبو

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا رسپی موس لبو را برایتان شرح دادیم. شما برای درست کردن این دسر نیاز به فر ندارید و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. علاوه بر آن، این دسر به دلیل وجود لبو بسیار پر خاصیت است. پس اگر می‌خواهید لبو را به شیوه متفاوتی صرف کنید، تهیه موس لبو یک گزینه ایده‌آل است.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.