دانستنیسلامت و زیبایی

۳۰ ترفند خانگی برای رفع چربی دور شکم

استفاده از ترفندهای خانگی برای رفع چربی دور شکم به شما کمک می‌کند تا به راحتی شکمی خوش فرم و جذاب داشته باشید. برای تناسب اندام و از بین بردن چربی‌های شکم حتما نباید رژیم‌های سخت بگیرید یا دائما ورزش کنید؛ در این مقاله از مجله دانستنی در اکالا بلاگ می‌توانید با ۳۰ راهکار خانگی ساده برای آب کردن چربی شکم آشنا شوید.

راهکارهای خانگی برای آب کردن چربی دور شکم

برای از بین بردن چربی دور شکم قبل از هر کاری باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و مصرف غذاهای چرب و ناسالم و خوراکی‌های مضر را به حداقل برسانید. از طرف دیگر فعالیت بدنی منظم و استفاده از دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های مفید نیز می‌تواند به کوچک شدن شکم و پهلو کمک زیادی کند.

اما چطور چربی شکم را از بین ببریم؟ در ادامه به ۳۰ روش خانگی از بین بردن چربی شکم اشاره شده است.

۱- تنها زمانی که گرسنه هستید، غذا بخورید

برای این که لاغر شوید و از شر چربی‌های اطراف شکم راحت شوید، باید تنها زمانی غذا بخورید که واقعا گرسنه هستید. بهتر است غذا خوردن از روی عادت را کنار بگذارید و دست از پرخوری بردارید. در برخی شرایط استرس، فشارهای عصبی و عادت‌های ناپسند موجب می‌شوند تا به سراغ غذا خوردن بروید.

اگر احساس گرسنگی نمی‌کنید، نباید چیزی بخورید. برای جلوگیری از غذا خوردن، زمانی که گرسنه نیستید، می‌توانید یک لیوان آب ولرم بنوشید یا چند عدد مغز یا میوه خشک در دهانتان بگذارید تا هوس غذا خوردن بی‌مورد از سرتان بیفتد.

۲- مصرف میوه و سبزیجات را فراموش نکنید

برای کاهش وزن و رفع چربی‌های دور شکم باید بیشتر از میوه و سبزی استفاده کنید. میوه‌ها و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند و به خاطر فیبری که دارند به افزایش احساس سیری شما کمک می‌کنند. می‌توانید به عنوان میان وعده از یک عدد سیب و هویج استفاده کنید یا با استفاده از سبزیجات تازه سالاد درست کنید و در میانه روز میل کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مصرف میوه و سبزیجات از راهکارهای خانگی برای آب کردن چربی دور شکم

    ۳- کربوهیدرات‌های ساده را حذف کنید

    مصرف کربوهیدرات‌های ساده تنها موجب اضافه وزن و افزایش قند خون شما می‌شود. بهتر است بدانید که سریع‌ترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو حذف کردن کربوهیدرات‌های ساده و جایگزین کردن آن با کربوهیدرات‌های پیچیده است.

    زمانی که انواع شیرینی، شکلات، نان‌های سفید پرکالری را از رژیم روزانه خود حذف کنید، سطح قند خون و کلسترول خون نیز در حد نرمال حفظ می‌شود و می‌توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید و چربی‌های دور شکم را آب کنید.

    ۴- غذایتان را به خوبی بجوید

    یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن استفاده کنید، جویدن غذا به مقدار بیشتر است. جویدن غذا به هضم و جذب بهتر آن کمک می‌کند. از طرف دیگر زمانی که غذا را خوب می‌جوید، زمان بیشتری برای غذا خوردن صرف می‌کنید و کالری کمتری مصرف می‌کنید.

    مطالعات نشان می‌دهد افرادی که وقت بیشتری برای جویدن غذا صرف می‌کنند، راحت‌تر وزن خود را از دست می‌دهند و در طول روز نیز انرژی بیشتری دارند.

    بیشتر بخوانید: خواص توت خشک برای لاغری چیست؟

    ۵- در خانه ورزش کنید

    اگر فرصت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارید و نمی‌توانید هر روز به پیاده‌روی بروید، بهتر است از حرکات ورزشی مفید برای رفع چربی دور شکم در خانه استفاده کنید.

    ورزش‌هایی مثل کرانچ معکوس، پلانک، اسکات، پلانک چرخشی کرانچ دوچرخه و دراز نشستن همگی ورزش‌هایی هستند که برای لاغری شکم و پهلو بسیار مفید هستند. می‌توانید با نیم ساعت ورزش در طول روز به راحتی چربی‌های دور شکم را از بین ببرید.

    ۶- از حبوبات بیشتر از همیشه استفاده کنید

    اگر واقعا دوست دارید چربی‌های اضافه دور شکم و پهلو را کاهش دهید، بهتر است بیشتر از همیشه حبوبات مصرف کنید. حبوبات فیبر، مواد مغذی و ویتامین‌های فراوانی دارند و در دسته سالم‌ترین انواع خوراکی‌ها قرار دارند.

    سعی کنید حداقل در یکی از وعده‌های غذایی‌تان از حبوبات پخته شده مثل عدس، لوبیا و نخود استفاده کنید. پروتئین بالا، مواد معدنی فراوان و فیبر حبوبات موجب می‌شود تا برای مدت زمان زیادی احساس سیری کنید و راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید.

    بیشتر بخوانید: بهترین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن تا عید نوروز

    ۷- به عنوان میان وعده آجیل بخورید

    برای کوچک کردن شکم در یک هفته قبل از هر کاری باید مصرف تنقلات و غذاهای چرب، شیرین و مضر را کنار بگذارید و به جای آن‌ها از چند عدد مغز و آجیل استفاده کنید.

    مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بادام، پسته و انواع آجیل در طول روز، به خصوص قبل و بعد از ورزش می‌توانید به افزایش چربی سوزی و آب کردن شکم کمک کند.

    مصرف آجیل به عنوان میان وعده از راهکارهای خانگی برای آب کردن چربی دور شکم

    ۸- بیشتر از همیشه آب بنوشید

    آب خوردن یکی دیگر از ترفندهای خانگی برای رفع چربی دو شکم است که به افزایش سوخت و سوز و سم زدایی بدن کمک می‌کند. هیدراته کردن بدن موجب کاهش اشتهای کاذب و دفع سموم بدن و به افزایش چربی سوزی کمک می‌کند. برای هیدراته کردن بدن می‌توانید علاوه بر آب از دمنوش‌های رقیق یا دیتاکس‌های خانگی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: راه و روش لاغری تا عید نوروز

    ۹- از سرکه سیب استفاده کنید

    سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد. اضافه کردن مقداری سرکه سیب به آب و نوشیدن این آب قبل از غذا می‌تواند از تجمع چربی در اطراف شکم جلوگیری کند و به تنظیم قند خون و افزایش احساس سیری نیز کمک می‌کند.

    ۱۰- غذاهای سرشار از فیبر بخورید

    فیبر اهمیت زیادی بر کاهش وزن و دفع سموم بدن دارد. زمانی که از غذاهای سرشار از فیبر استفاده می‌کنید، دیرتر گرسنه می‌شوید و برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را تجربه می‌کنید.

    مصرف غذاهای سرشار از فیبر به کنترل قند خون و کاهش کلسترول و کنترل قند خون شما کمک می‌کند و مانع ایجاد یبوست می‌شود. برای تامین فیبر مورد نیاز بدن می‌توانید از انواع کلم، حبوبات، سبزی خوردن، پاپ کورن، آووکادو و تخم کتان استفاده کنید.

    مصرف غذاهای سرشار از فیبر از راهکارهای خانگی برای آب کردن چربی دور شکم

    ۱۱- مصرف نوشیدنی‌های گازدار را فراموش کنید

    نوشیدنی‌های گازدار کالری بالایی دارند و موجب افزایش وزن شما می‌شوند. اگر واقعا به دنبال راهی برای از بین بردن چربی‌های اضافه دور شکم هستید، بهتر است مصرف نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های رژیمی گازدار را به طور کلی کنار بگذارید. این نوشیدنی مضرات زیادی برای سلامتی دارند و هیچ جایی در رژیم‌های لاغری ندارند.

    ۱۲- از خوردن غذاهای آماده دست بکشید

    یکی دیگر از ترفندهای خانگی برای رفع چربی دور شکم این است که از خوردن غذاهای آماده اجتناب کنید. غذاهای آماده معمولا میزان چربی، کربوهیدرات و افزودنی‌های زیادی دارند و برای سلامت مضر هستند.

    برای داشتن بدنی سالم و شکمی متناسب باید همه وعده‌های غذایی‌تان را در خانه و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و سالم تهیه کنید.

    بیشتر بخوانید: کدام ماست برای لاغری مفید است؟

    ۱۳- از غذاهای کم کالری استفاده کنید

    شناسایی غذاها و خوراکی‌های کم کالری و جایگزین کردن آن‌ها با تنقلات مضر می‌تواند تغییری شگفت انگیز بر سلامت و اندام شما ایجاد کند. سعی کنید در طول روز به عنوان میان وعده از سیب، کرفس، هویج یا سالاد و انواع مغزهای کم کالری استفاده کنید. در این شرایط احساس گرسنگی نمی‌کنید و از طرفی می‌توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید.

    ۱۴- برای صبحانه از مواد پروتئینی و کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنید

    صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که خیلی از ما با مصرف شکر، کربوهیدرات‌های ساده و مواد غذایی مضر ارزش آن را از بین می‌بریم. برای صبحانه سعی کنید از مواد پروتئینی مثل تخم مرغ، لوبیا، عدس و همچنین نان‌های سبوس‌دار و غلات سالم استفاده کنید.

    این کار هم به شما کمک می‌کند تا وزن خودتان را کاهش دهید و در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و کمتر احساس گرسنگی را تجربه کنید.

    نخوردن غذا قبل از خواب از راهکارهای خانگی برای آب کردن چربی دور شکم

    ۱۵- قبل از خواب غذا نخورید

    بهتر است بدانید که برای داشتن بدنی سالم و متناسب نباید تا ۳ ساعت قبل از خواب غذا بخورید. زمانی که می‌خوابید سرعت سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند.

    غذا خوردن قبل از خواب موجب انباشته شدن مواد غذایی در بدن و تبدیل آن‌ها به چربی می‌شود. سعی کنید بین غذا خوردن و خوابیدن‌تان حدود ۳ ساعت زمان در نظر بگیرید.

    ۱۶- از غذاهای تند بیشتر استفاده کنید

    مصرف فلفل و غذاهای تند موجب افزایش سوخت و ساز و تعریق بدن می‌شود. زمانی که از غذای تند استفاده می‌کنید، چربی و کالری بیشتری می‌سوزانید و می‌توانید راحت‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید، وزن کم کنید.

    ۱۷- به خوراکی‌هایی که می‌خرید، بیشتر توجه کنید

    برای این که بدنی سالم و شکمی صاف و متناسب داشته باشید، باید سبک غذا خوردن خود را عوض کنید. بهتر است از خرید غذاها و خوراکی‌های مضر اجتناب کنید و بیشتر به سراغ غذاهای سالم، انواع مغز و میوه‌های تازه بروید.

    زمانی که به خوراکی‌های مضر دسترسی نداشته باشید، کم کم به خوردن غذاهای مفید عادت می‌کنید و کاهش وزن شما راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

    بیشتر بخوانید: خواص گل کلم برای لاغری

    ۱۸- از غذاهای ارگانیک استفاده کنید

    یکی دیگر از ترفندهای خانگی برای رفع چربی دور شکم استفاده از غذاها و خوراکی‌های سالم و ارگانیک است. برای این که بدن شما به درستی عمل کند و دچار مشکل نشوید، باید از خوراکی‌های مفید و سالم استفاده کنید. سعی کنید بیشتر از میوه‌ها و سبزیجاتی استفاده کنید که به صورت ارگانیک و بدون سم و کودهای شیمیایی و مضر پرورش یافته‌اند.

    ۱۹- قبل از بیرون رفتن، غذا بخورید

    اگر به دنبال سریع‌ترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو هستید، باید مصرف غذاها و خوراکی‌های آماده را متوقف کنید. در صورتی که قبل از بیرون رفتن از یک میان وعده سالم استفاده کنید، زمانی که بیرون می‌روید احساس گرسنگی نخواهید کرد و در این شرایط به سراغ مصرف خوراکی‌های مضر نمی‌روید.

    ۲۰- از غذا خوردن در رستوران اجتناب کنید

    بیشتر غذاهایی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند، سرشار از روغن و کالری هستند و مصرف این غذاها موجب افزایش تجمع چربی دور شکم می‌شود. هر چقدر کمتر از غذاهای رستورانی استفاده کنید، کاهش وزن شما سریع‌تر اتفاق می‌افتد و راحت‌تر می‌توانید وزن خودتان را کاهش دهید.

    بنابراین به جای این که در هفته چند بار به رستوران بروید، بهتر است رستوران رفتن را به یک بار در هفته یا یک بار در ماه کاهش دهید.

    مصرف پروتئین از راهکارهای خانگی برای آب کردن چربی دور شکم

    ۲۱- از پروتئین بیشتری استفاده کنید

    برای کاهش چربی‌های دور شکم باید مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید و بیشتر از پروتئین‌ها در طول روز استفاده کنید. مصرف پروتئین موجب افزایش احساس سیری، کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن می‌توانید از گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا و انواع حبوبات استفاده کنید.

    ۲۲- استرس‌تان را کنترل کنید

    استرس موجب ترشح هورمون کورتیزول و تجمع چربی در شکم می‌شود. از طرف دیگر سطح بالای این هورمون در بدن اشتها را افزایش می‌دهد. برای آب کردن چربی شکم باید در طول روز با انجام کارهایی که دوست دارید استرس خودتان را کنترل کنید تا تجمع چربی در ناحیه شکم کاهش پیدا کند.

    ۲۳- برای پخت و پز از روغن مفید استفاده کنید

    استفاده از روغن‌های سرخ کردنی و مضر تنها موجب افزایش وزن و بروز بیماری‌های مختلف در بدن می‌شود. برای داشتن بدنی سالم و متناسب باید از روغن‌های گیاهی مثل روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید. سعی کنید به جای سرخ کردن مواد غذایی تنها آن‌ها را در مقدار روغن کم تفت دهید تا دچار اضافه وزن نشوید.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع رژیم لاغری

    ۲۴- به اندازه بخوابید

    خوابیدن کافی نه تنها بر سلامت و افزایش انرژی شما موثر است، بلکه می‌تواند روی تجمع چربی‌های شکم موثر باشد. مطالعات نشان می‌دهد که کم خوابی موجب اضافه وزن و ایجاد چربی در اطراف شکم می‌شود. سعی کنید هر شب راس ساعت مشخصی به رختخواب بروید و شب‌ها حدود ۷ تا ۸ ساعت بخوابید تا دچار اضافه وزن نشوید.

    ۲۵- نوشیدن آب میوه را متوقف کنید

    شاید فکر کنید نوشیدن آب میوه کمک زیادی به کاهش وزن می‌کند، اما باید بدانید که آب میوه سرشار از قند است و برعکس خود میوه، فیبر بسیار کمی دارد. از همین رو مصرف آبمیوه موج افزایش قند خون و تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شود. به جای آبمیوه بهتر است از میوه تازه استفاده کنید.

    ۲۶- مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک استفاده کنید

    پروبیوتیک ها باکتری‌های مفیدی هستند که به سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. مصرف پروبیوتیک ها موجب از بین رفتن چربی‌های شکم می‌شود و به بهبود عملکرد اندام‌های بدن نیز کمک می‌کند.

    برای تامین پروبیوتیک مورد نیاز بدن می‌توانید از ماست و همچنین مکمل‌های پروبیوتیک موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید.

    مصرف چای سبز از راهکارهای خانگی برای آب کردن چربی دور شکم

    ۲۷- چای سبز بنوشید

    اگر به دنبال یک دمنوش برای از بین بردن چربی شکم و پهلو هستید، بهتر است چای سبز را به صورت روزانه مصرف کنید. چای سبز سرشار از کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که موجب افزایش متابولیسم بدن و همچنین کاهش چربی دور شکم می‌شود. به جای این که به دنبال داروی از بین بردن چربی شکم باشید، بهتر است از گیاهان و دمنوش‌های سالم برای کاهش وزن استفاده کنید.

    ۲۸- از رژیم فستینگ پیروی کنید

    رژیم فستینگ یا روزه‌گیری یک نوع رژیم ساده و فوق‌العاده موثر برای کاهش وزن است که در واقع یک نوع الگوی غذا خوردن است. در این رژیم می‌توانید ۱ تا ۲ روز در هفته را انتخاب کنید و روزه بگیرید یا شب‌ها زود شام بخورید و تا صبحانه چیزی نخورید. با این روش هم بدن شما سم زدایی می‌شود و هم می‌توانید راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید.

    بیشتر بخوانید: با رژیم فستینگ چقدر لاغر می‌شویم؟

    ۲۹- از معجون برای از بین بردن چربی شکم استفاده کنید

    استفاده از معجون آب گرم، آبلیمو و عسل همراه با کمی دارچین یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش چربی دور شکم است. در این روش باید از این نوشیدنی قبل از صبحانه و به صورت ناشتا استفاده و به مرور اثرات معجزه‌آسای آن را مشاهده کنید.

    مصرف معجون از راهکارهای خانگی برای آب کردن چربی دور شکم

    ۳۰- آب چغندر مصرف کنید

    آب چغندر تازه یک نوشیدنی برای از بین بردن چربی شکم است که فواید زیادی برای بدن دارد. این نوشیدنی به افزایش جریان خون و اکسیژن‌رسانی به عضلات کمک می‌کند و نقش موثری بر چربی سوزی دارد.

    از بین بردن چربی‌های دور شکم به هیچ عنوان به صورت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. برای داشتن اندامی متناسب باید سبک زندگی‌تان را تغییر دهید و در طول روز از غذاهای کم کالری، سالم و مفید استفاده کنید.

    به خاطر داشته باشید که ورزش کردن و نوشیدنی آب و دمنوش‌های گیاهی نیز به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر چربی‌های اطراف شکم را آب کنید. مطمئن باشید با پیروی از یک سبک زندگی سالم نه تنها به اندام ایده‌آل‌تان دست پیدا می‌کنید، بلکه بدنی سالم‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.