آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه مینی چیز کیک کاراملی خوشمزه و جذاب!

وجود کارامل در کنار چیزکیک می‌تواند یک ترکیب فوق العاده را رقم بزند؛ به نحوی که این ترکیب برای هر مناسبتی یک انتخاب عالی باشد. چیزکیک کاراملی از یک لایه بیسکوئیت، پنیر و یک لایه سس کارامل تشکیل شده و بخشی از روند آماده‌سازی آن از طریق فر صورت می‌گیرد. این دسر بسیار سریع آماده می‌شود و انتخابی هوشمندانه برای پذیرایی از مهمان‌ها در هر مناسبتی بشمار می‌آید.

با ما همراه باشید با طرز تهیه مینی چیز کیک کاراملی در اکالا بلاگ!

مواد لازم برای مینی چیز کیک کاراملی

مواد لازم برای کراست چیزکیک
بیسکوئیت پتی بور وانیلی۱ بسته معادل ۱۲۰ گرم
کره۵۰ گرم

مواد لازم برای کراست چیزکیک مینی کارامل

مواد لازم برای لایه پنیری چیزکیک
پنیر ماسکارپونه یا لبنه۲۰۰ گرم
خامه صبحانه یا قنادی۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
نشاسته ذرت۱ قاشق سوپ خوری
آرد سفید قنادی۱ قاشق سوپ خوری
شکر۱۰ قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای لایه پنیری چیزکیک برای مینی چیزکیک کاراملی

مواد لازم برای سس کارامل
شکر۱۵۰ گرم یا یک پیمانه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم یا ۱ پاکت صورتی
شیردو سوم پیمانه

مواد لازم برای سس کارامل چیز کیک کاراملی

طرز تهیه پایه یا کراست مینی چیزکیک کاراملی

برای تهیه چیزکیک کاراملی اول باید کراست یا پایه چیزکیک را آماده کنیم. برای این کار ابتدا بیسکوئیت‌ها را با دست کمی خرد کرده تا کمی کوچک‌تر از اندازه اولیه خود باشند. بیسکوئیت‌های خورد شده را داخل دستگاه غذا ساز ریخته و پودر می‌کنیم به نحوی که مانند تصویرحالت یک دست به خود بگیرند.

در صورت عدم دسترسی به دستگاه غذاساز میتوانید بیسکوئیت‌ها را داخل کیسه زیپ دار ریخته، و با وردنه چندین بار بر روی بیسکوئیت‌ها ضربه بزنید. پس از پودر شدن بیسکوئیت‌ها برای اطمینان از یکدست شدن میتوانید بیسکوئیت‌ها را از الک رد کنید تا تکه‌های درشت جدا شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- کره را به روش بن ماری یا داخل ماکروفر حرارت دهید تا ذوب شود؛ سپس به بیسکوئیت‌ها اضافه کنید.

    اضافه کردن کره بن ماری شده به پودر بیسکوئیت در مینی چیز کیک کاراملی

    ۲- پس از ترکیب مواد جهت اطمینان از یکدست شدن، مخلوط باید حالت شنی داشته باشد. در انتها داخل قالب مافین کپسول کاغذی نسوز قرار داده و در صورتی که از قالب تکی استفاده می‌کنید داخل قالب مورد نظر را کاغذ نسوز متناسب با اندازه قالب قرار دهید.

    آماده کردن قالب های مافین چیزکیک

    ۳- به میزان یک چهارم از قالب‌های تک نفره را مخلوط کره و بیسکوئیت ریخته و مطابق تصویر سطح مخلوط بیسکوئیت را کاملا فشرده و صاف کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تریلیچه (کیک خیس خامه‌ای کاراملی)

     وقتی همه کپسول‌ها به حالت مورد نظر رسیدند قالب مافین را داخل یخچال قرار دهید.

    ریختن پودر بیسکوئیت و کره داخل قالب در چیزکیک کاراملی

    طرز تهیه لایه پنیری مینی چیزکیک کاراملی

    ۱- برای آماده سازی لایه پنیری ابتدا پنیر و خامه را باهم ترکیب کنید. میتوانید به جای پنیر ماسکارپونه از پنیر لبنه استفاده کنید؛ و همچنین خامه قنادی را جایگزین خامه صبحانه کنید.

    آماده کردن مواد لایه پنیری مینی چیزکیک کاراملی
    ۲- پنیر و خامه را به خوبی باهم ترکیب کرده تا یکدست شوند.
    نکته:*در صورت استفاده از خامه قنادی ابتدا کمی خامه را همزده تا فرم بگیرد و در ادامه پنیر را به آن اضافه کنید.

    پس از یکدست شدن مواد شکر را به مخلوط بدست آمده اضافه کنید.

    اضافه کردن شکر به خامه زده شده در لایه پنیری مینی چیزکیک کاراملی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس کیک شکلاتی کاراملی

    ۳- پس از اضافه کردن شکر و یکدست شدن مواد آرد سفید قنادی و نشاسته ذرت را با استفاده از الک رد کرده و به خوبی باهم ترکیب کنید. پس از یکدست شدن مخلوط مطابق تصویر تخم مرغ و وانیل را به مایه اضافه کنید.

    اضافه کردن آرد و نشاسته ذرت به همراه تخم مرغ به مواد لایه پنیری مینی چیز کیک کاراملی

    ۴- مخلوط را به خوبی همزده تا یکدست شود اما دقت کنید که مخلوط بیش از حد همزده نشود. مخلوط بدست آمده را داخل قیف ریخته و مطالق تصویر به مواد پایه اضافه کنید.

    ریختن مواد لایه پنیری بر روی لایه بیسکوئیتی در چیزکیک

    ۵- در این مرحله باید میزان دوم سوم از قالب را با مخلوط پنیر و خامه پر کنید. به جای قیف میتوانید از اسکوپ بستنی یا ملاقه استفاده کنید و حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که به یک میزان یکسان از مایه در هر قالب ریخته شود.

    قالب مافین را داخل سینی فر قرار دهید و داخل سینی آب جوش بریزین. لطفا در این خصوص از سینی لبه دار استفاده کنید.

    قرار دادن لایه پنیری و بیسکوئیتی چیزکیک در فر
    سینی را داخل فر صد و شصت درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده قرار دهید. سینی را به مدت سی و پنج الی چهل دقیقه در فر قرار داده تا مخلوط به خوبی سفت و پخته شود دقت کنید که این مدت زمان بستگی به فر مورد استفاده داشته و مخلوط نباید بیش از حد در فر قرار گیرد.

    نکته‌ایی که در خصوص پخت باید به آن توجه کنید این است که لایه پنیری در داخل فر پف میکند اما بعد از خاموش کردن فر از حجم آن کاسته میشود. این مورد کاملا طبیعی است چراکه میزان آرد و تخم مرغ کمتر از میزان پنیر و شکر می‌باشد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ کاراملی

    وجود سینی آب باعث میشه روی لایه پنیری ترک نخورد.

    بعد از پخت فر را خاموش کرده اما قالب را از فر خارج نکنید و فقط در فر را کمی نیمه باز بگذارید تا چیزکیک‌ها خنک شده و کمی از دمای آنها کاسته شود. دقت داشته باشید در صورتی که چیزکیک بطور مستقیم بدونه استراحت از فر خارج شود دچار شوک دمایی شده که این تغییر دما میتواند منجر به ایجاد ترک بر روی سطح چیزکیک شود. در انتها قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید چیزکیک‌ها در دمای محیط کاملا خنک شوند.

    طرز تهیه سس کاراملی 

    ۱- برای تهیه سس کاراملی شکر را داخل قابلمه‌ ریخته و روی حرارت کم قرار دهید تا شکر نسوزد.

    اجازه دهید تا شکر کم کم آب شود و به هیچ وجه از قاشق فلزی برای مخلوط کردن مواد استفاده نکنید. برای اینکه حرارت بصورت یکدست پخش شود نیازی به همزدن نبوده و صرفا ظرف را بصورت دورانی حرکت دهید تا شکرها بصورت یکدست و همزمان حالت کاراملی پیدا کنند.

    دقت کنید که حرارت بیش از حد نباشد چرا که ممکن است منجر به سوخته شدن کارامل شود. نکته دیگری که باید مدنظر قرار دهید این است که از ظروف با ضخامت زیاد استفاده کنید چراکه استفاده از ظروف دارای بدنه نازک ممکن است منجر به سوختن شکر شود. در این فاصله خامه صبحانه را با شیر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

    تفت دادن شکر برای سس کاراملی مینی چیزکیک کاراملی

    ۲- وقتی شکر کاملا کاراملی شد مخلوط خامه و شیر را بصورت پله پله اضافه کنید و بصورت مداوم هم بزنید. اگر در هنگام اضافه کردن مخلوط خامه قسمتی از کارامل شما سفت شد جای نگرانی نیست. در این خصوص ظرف را روی حرارت خیلی کم قرار دهید و در ظرف را بگذارید و بصورت با فاصله قسمت سفت شده را داخل مواد حرکت دهید تا حل شود.

    وقتی مواد کاملا حل شد به همزدن ادامه دهید تا مواد به غلظت لازم رسیده سپس مواد را از روی حرارت بردارید.

    اضافه کردن خامه هم زده شده به شکر تفت داده شده برای سس کاراملی

    با کمک قاشق سس کاراملی به چیز کیک اضافه کنید به نحوی که سطح چیز کیک بصورت کامل پر شود. در انتها چیزکیک‌ها را داخل ظرف گذاشته و در داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شوند و به حالت مورد نظر برسند.

    موقع سرو به آرامی کپسول را از چیزکیک جدا کنید.

    طرز تهیه مینی چیزکیک کاراملی خوشمزه و ساده

    برای تزئین چیزکیک مقداری شکلات تلخ را به روش بن ماری حرارت دهید و داخل قیف یکبار مصرف بریزین و به صورت چند خط رفت و برگشتی روی چیزکیک بزنید و از شکلات رنده شده برای تزئین استفاده کنید. 

    نکات طرز تهیه مینی چیزکیک کاراملی

    • از بیسکوئیت پتی بور شکلاتی یا بیسکوئیت دایجستیو (ساقه طلایی) برای درست کردن پایه چیزکیک میتوانید استفاده کنید.
    • در صورتی عدم دسترسی به قالب مافین میتوانید از قالب کمربندی بگیرید. در این صورت لایه کراست را داخل قالب ریخته و با پشت قاشق کاملا فشرده و صاف کنید. پس از آن مایه پنیری را به کراست بیسکوئیتی اضافه کنید. به دلیل امکان نفوذ آب از داخل سینی به قالب کمربندی و چیزکیک قالب را داخل فویل قرار دادخ و کناره‌های فویل را تا دیواره‌های قالب بالا بیارین. در انتها قالب را به همراه فویل داخل سینی قرار داده و آب را اضافه کنید. وجود فویل باعث می‌شود آب به داخل چیزکیک نفوذ نکند. دقت داشته باشید به دلیل اینکه قالب از اندازه بزرگتری برخوردار است زمان پخت بیشتری در این خصوص نیاز می‌باشد. برای اطمینان از پخت زمانی که کناره‌های لایه پنیر پخته و به خوبی سفت گردید اما وسط مایه همچنان سفت نشده بود یعنی مایه بصورت کامل بخته است.
    • برای مهمانی‌ها توصیه میشود چیزکیک را از شب قبل آماده کنید چراکه این کار روند را آسان‌تر کرده و استراحت چیزکیک بصورت طولانی مدت طعم و بافت بهتری به آن میدهد.
    • اگه تهیه سس کارامل برایتان امکان پذیر نیست می‌توانید از دویست گرم شکلات تافی کاراملی و سه قاشق غذاخوری خامه صبحانه استفاده کنید. تافی‌های کاراملی را داخل ظرفی ریخته و بصورت بن ماری قرار دهید تا تافی‌ها کمی نرم بشوند. در ادامه خامه صبحانه را  اضافه کنید و روی حرارت مخلوط کنید تا در نهایت یکدست شود. در انتها مخلوط بدست آمده از روی حرارت بردارین و اجازه بدین کمی سرد شود سپس به چیزکیک اضافه کنید.

    این بود طرز تهیه مینی چیزکیک کاراملی! امیدوارم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.