نکات خانه داری

تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی با ۳ ترفند ساده

ماشین‌ لباسشویی یکی از وسایل برقی بسیار کاربردی و پرطرفداری است که امروزه در هر خانه‌ای یافت می شود. این دستگاه در زندگی امروزی جز یکی از اصلی‌ترین وسایل و ملزومات هر خانه‌ای است پس نحوه نگهداری صحیح و استفاده از آن در تمیز شستن لباس‌ها و بالاتر رفتن عمر مفید دستگاه بسیار حائز اهمیت است.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۳ روش بسیار ساده و کاربردی برای تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما مراه باشید.

۳ روش بسیار ساده برای جرم‌گیری جاپودری ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن جا پودری ماشین‌لباسشوییتان با کمک هر سه روش زیر باید ابتدا ماشین را خاموش کنید، در محفظه‌ جاپودر تمام مدل‌های ماشین لباسشویی کلید یا اهرمی وجود دارد که باید آن ا به سمت پایین فشار دهید، با کمک آن می‌توانید محفظه کشویی شکل را به راحتی از دستگاه جدا کنید. پس از جدا سازی محفظه به آرامی قطعات آن را جدا سازید و طبق هر کدام از روش‌های زیر به سراغ جرم گیری و تمیز کردنشان روید.

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن نوار لاستیکی درب یخچال

روش اول | استفاده از ترکیب آب و سرکه

در اولین روش برای تمیز کردن جاپودر ماشین لباسشویی کافی است درون ظرف مناسبی مقداری آب و سرکه را با هم ترکیب کنید. حال ترکیب فوق را درون آب‌پاش بریزید وروی جا پودر اسپری کنید. چند دقیقه ای زمان دهید تا ترکیب فوق روی جاپودر بماند سپس با کمک یک مسواک تمام گوشه و کنار جا پودر را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نوع لباس که هرگز نباید در خشک‌کن قرار دهید!

پس از تمیز کردن جرم‌ها با دستمال نخی تمیزی رطوبت و جرم‌های جدا شده را تمیز و خشک کنید. اگر میزان جرم محفظه ماشین لباسشوییتان زیاد است می‌توانید از محلول سرکه به تنهایی استفاده کنید و آن را با آب ترکیب نکنید.

بیشتر بخوانید: چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

3 روش بسیار ساده برای جرم‌گیری جاپودری ماشین لباسشویی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    روش دوم | استفاده از جوش شیرین

    در دومین روش برای جرم‌گیری جاپودری ماشین لباسشوییتان کافی است مقداری جوش شیرین را در کمی آب حل کنید و همانند روش قبل درون آب‌پاش بریزید و روی محفظه‌ی جاپودر اسپری کنید. پس از گذشت چند دقیقه با مسواک یا اسکاچ نرمی (زبر و سیمی نباشد) به ارامی جرم‌های درون محفظه ماشین را تمیز سپس با کمک دستمالی خشک کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی

    روش سوم | محلول آب گرم و جرم‌گیر

    در سومین روش درون ظرف مناسبی مقداری آب گرم را با کمی محلول جرم‌گیر ترکیب کنید. محفظه‌ی جا پودری را درون ترکیب فوق به مدت چند دقیقه قرار دهید سپس با کمک مسواک یا اسکاچ نرمی آن را بشویید و آبکشی کنید.

    نحوه‌ی جرم‌گیری جاپودری ماشین لباسشویی

    استفاده از پودر ماشین لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

    برای شست‌وشوی لباس‌های ظریف و حساسی که شستن کمتری احتیاج دارند استفاده از مایع لباسشویی توصیه می شود. برای لباس های کار، پارچه‌های لک‌دار یا روغنی که بوی بدی دارند پودر قدرت تمیزکنندگی خیلی بیشتری دارد. در صورتی که لباس‌ها را با دمای پایین شست وشو می‌کنید استفاده از مایع لباسشویی قدرت تمیزکنندگی بیشتری خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: چند نکته مهم در استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی

    امیدواریم که با کمک روش‌های بالا بتوانید جاپودری ماشین لباسشویی‌تان را به خوبی جرم‌گیری و تمیز کنید تا علاوه بر شست‌شوی تمیزتر لباس‌ها، عمر مفید دستگاهتان را بیشتر کنید. از این‌که تا پایان این مقاله با مجله دانستنی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۳.۸/۵ (۶ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا