سبک زندگینکات خانه داری

ترفندهای تمیز کردن پلاستیک‌های زرد و کدر

بعضی از ظروف پلاستیکی آشپزخانه مثل تخته خرد کردن ممکن است بعد از مدتی استفاده رنگ زرد یا کدر به خود بگیرند. زرد شدن ظروف پلاستیکی قطعا صحنه نا مطلوبی را رقم می‌زند که برای هیچ خانم خانه داری خوشایند نیست. در این قسمت از اکالا بلاگ شما را با ترفندهای تمیز کردن پلاستیک‌های زرد و کدر آشنا می‌کنیم.

۶ ترفند تمیز کردن پلاستیک‌های زرد و کدر

ترفندهای تمیز کردن پلاستیک‌های زرد و کدر به شرح زیر است:

۱- استفاده از سفید کننده‌ها

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های سفید کردن ظروف پلاستیکی استفاده از سفیدکننده‌هاست. در این روش مقداری سفید کننده را با آب رقیق می‌کنیم آن را روی سطح مورد نظر می‌ریزیم. ۴ ساعت زمان می‌دهیم سپس آن ظرف را با آب و مایع ظرفشویی می‌شوییم.

۲- اکسیدان مو

اکسیدان یکی از موادی است که می‌تواند ظروف پلاستیکی زرد و کدر شده را سفید کند. در این روش کمی اکسیدان را باید با آب مخلوط کنیم و سپس آن را روی ظرف مورد نظر بریزیم.

بعد از آن روی آن را سلفون کشیده، در محلی نسبتا گرم می‌گذاریم و به مدت یک ساعت صبر می‌کنیم. بعد از آن ظرف را با آب و مایع ظرفشویی شست‌وشو می‌دهیم تا باقی ماده مواد از روی ظرف پاک شود.

تمیز کردن پلاستیک‌های زرد و کدر با استفاده از اکسیدان مو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- سرکه یا جوش شیرین

    این دو ماده برای سفید کردن ظروف پلاستیکی معجزه می کنند. می توانید این دو را با هم ترکیب کرده خمیر نسبتا سفتی به دست آورید. این خمیر را به کمک اسفنج نمناکی روی ظرف مورد نظر مالیده و یک ربع ساعت صبر می‌کنیم تا خشک شود بعد از آن خمیر را پاک می‌کنیم و نتیجه کار ظرف پلاستیک سفید شده است.

    بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن و برق انداختن ظروف برنجی در خانه

    ۴- نور خورشید

    نور خورشید یکی از سفیدکننده‌های طبیعی است که حتی سایر وسایل اعم از پارچه‌ها را نیز سفید می‌کند. می توانید ظروف مورد نظر خود را در تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید و بعد از چند ساعت نتیجه کار را مشاهده کنید.

    ۵- خمیردندان

    خمیر دندان یک پاک کننده بسیار قوی است که می‌توان از آن برای سفید کردن پلاستیک زرد شده استفاده کرد. برای این کار می‌توانید اسفنجی را به خمیر دندان آغشته کرده و آن را بر روی سطح زرد شده بکشید.

    بعد از چند دقیقه ظرف پلاستیکی را شسته و آن را خشک کنید. در صورتی که پلاستیک به طور کامل پاک نشده باشد می‌توانید پروسه تمیز کاری را مجددا تکرار کنید.

    بیشتر بخوانید: چند روش‌‌ خلاقانه برای تیز کردن چاقو

    تمیز کردن پلاستیک‌های زرد و کدر با استفاده از خمیر دندان

    ۶- لامپ UV

    یکی دیگر از ترفندهای کاربردی برای سفید کردن پلاستیک زرد استفاده از لامپ uv است. این راهکار بیشتر مناسب وسایلی است که امکان جابجایی آنها وجود ندارد. برای این کار لازم است یک لامپ uv را درست مقابل پلاستیک زرد شده قرار دهید. فرایند انجام این راهکار ممکن است چندین ساعت تا چند روز طول بکشد.

    بیشتر بخوانید: ۷ روش طلایی برای برق انداختن ظروف چدن

    شما هم راهی برای سفید کردن ظروف پلاستیکی زرد شده می‌شناسید؟ در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا این راهکارها را در میان بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.