دانستنی

این ۱۲ میوه به سم زدایی و کاهش گرسنگی کمک می‌کنند

مصرف برخی میوه‌ها برای سم زدایی و کاهش گرسنگی بسیار مفید است و به دفع سموم بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف کمک می‌کند. در این مقاله از بخش دانستنی در مجله اکالا می‌توانید با ۱۲ میوه برای سم زدایی و کاهش گرسنگی آشنا شوید.

بهترین میوه برای سم زدایی بدن و رفع گرسنگی

برخی میوه‌ها خاصیت سم زدایی دارند و به خاطر فیبر فراوانی که در آن‌ها وجود دارد، برای جلوگیری از گرسنگی نیز مفید هستند. مصرف این میوه‌ها به بهبود هضم و دفع سموم اضافی از بدن کمک می‌کنند و برای سلامتی مفید هستند. در ادامه می‌توانید با انواع میوه برای سم زدایی و کاهش گرسنگی آشنا شوید.

بهترین میوه برای سم زدایی بدن و رفع گرسنگی
۱- لیمو ترش

لیمو ترش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و در هر ۶۰ گرم از آن حدود ۳۰ میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد و این ویتامین نقش مهمی بر سم زدایی بدن دارد. این میوه سرشار از مواد معدنی مختلف از جمله منیزیم، آهن، پتاسیم و ویتامین A است و از همین رو مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و برای رفع گرسنگی و پاکسازی بدن مفید است.

لیمو ترش از میوه‌هایی که به سم زدایی و کاهش گرسنگی کمک می‌کنند
۲- نارگیل

یکی دیگر از میوه‌های مفید برای سم زدایی و کاهش احساس گرسنگی، نارگیل است. این میوه فیبر فراوان و چربی‌های مفید زیادی دارد و از همین رو مصرف آن اشتهای شما را کاهش می‌دهد و برای جلوگیری از گرسنگی مفید است. نارگیل و آب آن دارای آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی فراوانی هستند که مصرف آن‌ها بدن از سموم پاکسازی می‌کند و موجب بهبود هضم غذا می‌شود.

۳- آناناس

آناناس قویترین سم زدای بدن است که مصرف آن موجب تقویت انقباضات روده و دفع مواد زائد از بدن می‌شود. مصرف آناناس یبوست را برطرف می‌کند و برای بهبود نفخ، مشکلات گوارش و همچنین سم زدایی بدن مفید است. این میوه فیبر فراوانی دارد و از همین رو مصرف آن برای جلوگیری از احساس گرسنگی مفید است.

بیشتر بخوانید: اگر هر روز دتاکس استفاده می‌کنید، این اتفاقات در بدن می‌افتد!

۴- موز

موز سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است و از همین رو مصرف آن موجب احساس سیری می‌شود. فیبر موجود در این میوه به گونه‌ای است که موجب کند شدن هضم می‌شود و از احساس گرسنگی جلوگیری می‌کند. قند طبیعی موجود در این میوه انرژی شما را افزایش می‌دهد و بدن را از سموم اضافی پاک می‌کند.

موز از میوه‌هایی که به سم زدایی و کاهش گرسنگی کمک می‌کنند
۵- کیوی

کیوی یک میوه فوق العاده مفید و سرشار از ویتامین C است که مصرف آن موجب کاهش اشتها و افزایش احساس سیری می‌شود. این میوه ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های فراوانی دارد و از همین رو برای سم زدایی بدن و همچنین دفع سموم بدن از راه کبد و کلیه مفید است. مصرف کیوی از یبوست جلوگیری می‌کند و از همین رو برای سلامت روده‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

۶- نیشکر

نیشکر یک گیاه شیرین است که بدن را خنک و سم زدایی می‌کند. مصرف نیشکر موجب افزایش متابولیسم می‌شود و برای هیدراته کردن بدن و دفع سموم اضافی از بدن مفید است.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی‌های سم زدا برای کاهش و سرکوب اشتها

۷- سیب

سیب یک میوه فوق العاده مفید برای پاکسازی بدن است که فیبر و ویتامین‌های فراوانی دارد. طبع این میوه گرم است و از همین رو مصرف آن برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است. سیب بدن را سم زدایی می‌کند و مصرف آن برای بهبود گوارش، پاکسازی معده و همچنین افزایش اشتها مفید است.

خوردن یک عدد سیب به عنوان میان وعده، اشتهای شما را کاهش می‌دهد و برای کنترل اشتها و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. این میوه فیبر زیادی دارد و حاوی اسید استیک است که در بدن به عنوان یک ضدعفونی ‌کننده طبیعی عمل می‌کند و برای هضم غذا نیز ضروری است.

سیب از میوه‌هایی که به سم زدایی و کاهش گرسنگی کمک می‌کنند
۸- انار

برای پاکسازی بدن از سموم مختلف می‌توانید روزانه از مقداری انار استفاده کنید. انار سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف است و مصرف آن از سلول‌های بدن در برابر آسیب جلوگیری می‌کند. خوردن انار سموم را از بدن دفع می‌کند و برای کاهش احساس گرسنگی و بهبود هضم نیز مفید است.

این میوه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از بدن در برابر التهاب محافظت می‌کند. مصرف انار برای بهبود عملکرد کلیه‌ها و کبد مفید است و با دفع سموم از بدن به سلامت و شادابی بدن کمک می‌کند.

۹- گریپ فروت

اگر در فکر سم زدایی بدن در یک روز هستید و دوست دارید کبدتان پاکسازی شود، می‌توانید از گریپ فروت استفاده کنید. این میوه سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌های فراوان است. مصرف گریپ فروت اشتهای شما را کاهش می‌دهد و به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند.

این میوه شاخص گلیسمی پایینی دارد و از همین رو از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند و برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید است. مصرف این میوه به خاطر فیبر فراوانی که دارد، از احساس گرسنگی جلوگیری می‌کند و به کاهش چربی ناحیه شکم و پهلو کمک می‌کند.

۱۰- پاپایا

میوه بعدی که در لیست میوه‌هایی برای پاکسازی بدن قرار دارد، پاپایا است. د این میوه آنزیمی وجود دارد که مصرف آن موجی هضم پروتئین در معده می‌شود و برای کاهش نفخ مفید است. پاپایا به بهبود حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند و سموم بدن را از بدن دفع می‌کند. به خاطر داشته باشید که این میوه تنها باید به صورت رسیده و با معده پر مصرف شود.

پاپایا از میوه‌هایی که به سم زدایی و کاهش گرسنگی کمک می‌کنند

۱۱- خربزه

یکی دیگر از میوه‌های مفید برای سم زدایی و کاهش گرسنگی، خربزه است. این میوه کالری کم و آب زیادی دارد و مصرف آن موجب می‌شود تا برای مدت زمان طولانی احساس سیری را تجربه کنید.

این میوه سرشار از فیبر و پتاسیم است و از همین رو گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه موجب می‌شود تا میل کمتری به خوردن تنقلات ناسالم داشته باشید. این میوه به خاطر آنتی اکسیدان ها و ویتامین‌های فراوانی که دارد، بدن را سم زدایی می‌کند و برای سلامت بدن مفید است.

۱۲- پرتقال

اگر به دنبال یک میوه برای سم زدایی و کاهش گرسنگی هستید، می‌توانید از پرتقال استفاده کنید. این میوه کالری کم و فیبر و ویتامین C فراوانی دارد. مصرف پرتقال به کاهش اشتها کمک می‌کند و میل شما به غذا خوردن را کاهش می‌دهد. مصرف پرتقال بدن شما را پاکسازی می‌کند و برای دفع سموم بدن مفید است.

در این مقاله به ۱۲ میوه برای سم زدایی و کاهش گرسنگی اشاره شد. استفاده از این میوه‌ها بدن را پاکسازی می‌کند و برای سلامت بدن و همچنین جلوگیری از احساس گرسنگی مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا