برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (پنج شنبه ۲۳ فروردین)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و سومین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب لقمه خانگی

کباب در رژیم غذایی ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. در موقعیت‌های مختلف و به بهانه‌های مختلف، کباب می‌تواند غذایی باشد که همه را دور یک سفره جمع کند و همه هم از خوردن آن لذت ببرند.

البته که شاید محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع کباب گوشت، کباب کوبیده باشد، اما می‌توان به روش‌های مختلفی کباب را درست کرد. کباب لقمه از جمله کباب‌های بسیار خوشمزه است که در تابه درست می‌شود و به راحتی قابل تهیه در منزل است.

طرز تهیه کباب لقمه

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه کباب لقمه خانگی

    مراحل تهیه کباب لقمه خانگی به شرح زیر است:

    1. در ابتدای کار لازم است که پیازها را به خوبی پوست کنده، بشویید و رنده کنید. با انجام این کار، آب پیاز خارج شده و در ظرف جمع می‌شود. نیاز است تا با استفاده از یک آبکش یا صافی، آب پیاز را به خوبی بگیرید. توجه کنید که اگر آب پیاز به خوبی گرفته نشود، مواد اولیه کباب شل شده و شکل خوبی نمی‌گیرد.
    2. در ادامه، پیازی که آب آن را گرفته‌اید را در یک کاسه بریزید و گوشت را به آن اضافه کنید. سپس نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و با قاشق مواد را هم بزنید.
    3. بعد از کمی هم زدن، با دست شروع به ورز دادن مواد کنید تا پیاز، گوشت، نمک و فلفل سیاه به خوبی با هم ترکیب شوند.
    4. بعد از این که مواد را به خوبی ورز دادید، سبزی معطر را به آن اضافه کنید. هر سبزی که بخواهید می‌توانید به مایه کباب لقمه اضافه کنید.
    5. سبزی را که اضافه کردید، ورز دادن را ادامه دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس زعفران و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و مجددا ورز دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و مخصوص روی لینک طرز تهیه کباب لقمه خانگی کلیک کنید.

    ۲- باسترما پلو

    باسترما پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که اصالت آن به اردبیل برمی‌گردد. این غذا با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی نظیر مرغ، برنج، سیب زمینی، دارچین، روغن زیتون و… در زمان کوتاهی آماده می‌شود و ظاهری بسیار جذاب و دلبر دارد.

    مراحل تهیه باسترما پلو اردبیلی

    مراحل تهیه باسترما پلو

    مراحل تهیه باسترما پلو اردبیلی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله از پخت این غذا به سراغ برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. حال آن را با مقداری آب و نمک بخیسانید و‌ کنار گذارید.
    2. در مرحله دوم به سراغ طعم‌دار کردن تکه‌های مرغ‌تان روید. مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. شما مطابق با ذائقه و سلیقه خود می‌توانید از ابعاد دلخواه برای مرغ استفاده کنید.
    3. حال مرغ‌های شسته شده را درون ظرف مناسبی قرار دهید. مقداری محلول زعفران، آبلیمو ترش، نمک و فلفل به آن زنید. با کمک دست به خوبی تکه‌های مرغ را ماساژ دهید تا طعم دار شوند.
    4. سپس مقداری روغن زیتون، پودر دارچین و زردچوبه به تکه‌های مرغ طعم دار شده بزنید و مجدد کمی ماساژ دهید.
    5. سپس درب ظرف را ببندید و مرغ را ۳۰-۶۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. هر چقدر استراحت تکه‌های مرغ در مواد بیشتر باشد طبعا خوش‌طعم‌تر می‌شود، پس اگر زمان کافی در اختیار دارید ۳-۴ ساعتی به مرغ زمان دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و خوشمزه روی لینک طرز تهیه باسترما پلو اردبیلی کلیک کنید.

    ۳- ساندویچ کوکو سیب زمینی

    کوکو سیب‌ زمینی یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی تهیه می‌شود. این غذا به روش‌های بسیار مختلفی با مواد اولیه متفاوتی قابل آماده‌ سازی است که سیب‌ زمینی عضو جدا نشدنی آن است.

    مراحل تهیه ساندویچ کوکو سیب زمینی

    مراحل تهیه ساندویچ کوکو سیب زمینی

    مراحل تهیه ساندویچ کوکو سیب زمینی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول به سراغ آماده‌ سازی سیب‌ زمینی روید. سیب‌ زمینی را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رنده ریز، رنده کنید. در همین مرحله باید آب سیب‌ زمینی را با کمک‌ صافی بگیرید. اگر صافی در دسترس ندارید، سیب‌ زمینی را در دست بگیرید و به‌ خوبی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.
    2. حال سیب‌ زمینی‌های آب‌ گرفته شده را درون ظرف مناسبی بریزید و به سراغ آماده سازی پیاز روید. پیاز را پوست بگیرید. با همان رنده ریز پیاز را رنده کنید و همانند مرحله قبل آب اضافی آن را بگیرید. آب پیاز را تا حد ممکن بگیرید؛ زیرا در نهایت موجب انسجام کوکوی شما می‌شود.
    3. اکنون پیازهای رنده و آب‌ گرفته شده را به سیب‌ زمینی اضافه کنید. تخم‌ مرغ‌ها، نمک، فلفل و زردچوبه را نیز به آن‌ها بیفزایید و همه مواد را به‌ خوبی با هم ترکیب کنید.
    4. در این مرحله روی مواد را بپوشانید و مواد را ۲۰-۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید و به سراغ مرحله بعد روید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه ساندویچ کوکو سیب زمینی کلیک کنید.

    ۴- پیتزا مخلوط خانگی

    پیتزا یکی از محبوب‌ترین فست‌فودهای جهان است که انواع مختلفی در فرم‌های متنوع دارد. پیتزای مخلوط خانگی یک پیتزای بسیار خوشمزه و همه‌ چیز تمام است که پذیرای هر ذائقه‌ای است.

    در دستور پخت امروز یکی از بهترین روش‌های پخت پیتزای مخلوط خانگی، مشابه آن‌ چه در فست‌فودها تهیه می‌شود را برای شما آماده کرده‌ایم. شما می توانید آن‌ را در سایزهای مختلف با تغییر برخی موارد، مطابق با سلیقه خود تهیه و نوش‌ جان کنید.

    مراحل تهیه پیتزا مخلوط خانگی

    مراحل تهیه پیتزا مخلوط خانگی

    مراحل تهیه پیتزا مخلوط خانگی به شرح زیر است:

    1. خمیر مایه و آب ولرم را درون ظرف مناسبی می‌ریزیم و چند دقیقه‌ای منتظر می‌مانیم تا خمیر مایه در آب عمل کند و حل شود. سپس روغن را اضافه می‌کنیم.
    2. حالا آرد را قاشق قاشق درون مخلوط خمیرمان ریخته و کم‌کم ‌هم می‌زنیم تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. برای حفظ لطافت خمیر پیتزا بهتر است که آرد سفید را یک تا دو بار الک کنیم.
    3. خمیر باید به‌ راحتی در دست قابل شکل دادن باشد و اصلا به ظرف یا دستتان نچسبد. در صورتی که احساس کردید خمیر شل است و به دست می‌چسبد از مقداری آرد کمک بگیرید.
    4. خمیر آماده‌ شده را پانزده بار از فاصله تقریبا ده سانتی‌ متری درون ظرف بکوبید این عمل باعث می‌شود تا هوای خالی بین خمیر از بین رود و خمیر محکم و منسجم‌تری نصیبتان گردد.
    5. سپس سر ظرف را بپوشانید، دور آن حوله‌ای بپیچید و سراغ مرحله بعد روید. (تقریبا ۱ ساعت زمان دهید تا خمیر مایه به خوبی عمل کند و حجم خمیر بیشتر شود.)

    برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و لذیذ روی لینک طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی کلیک کنید. 

    ۵- سالاد ماکارونی با ژامبون

    سالاد ماکارونی، یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این سالاد یک انتخاب بسیار کامل و عالی برای مهمانی‌ها و مجالس شما است. به دلیل وجود ژامبون یا مرغ و سس مایونز کالری این سالاد بالاست و شما می‌توانید آن را به عنوان یک غذای اصلی نیز در وعده شام نوش جان کنید.

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول ماکارونی را داخل آب جوش می‌ریزیم، اجازه می‌دهیم با کمی نمک در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد. سپس آبکشی می‌کنیم و می‌گذاریم که از حرارت بیفتد.
    2. سپس کاهو، خیارشور، گوجه و کالباس را خرد می‌کنیم. در ادامه همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم. (از یک ظرف بزرگ استفاده کنید که بتوانید به راحتی مواد را در آن مخلوط کنید.)
    3. در این مرحله همه‌ی مواد را با ماکارونی و ادویه‌ها مخلوط می‌کنیم. آب یک عدد لیمو ترش تازه را هم اضافه می‌کنیم و به سراغ مرحله بعد می‌رویم.

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و فوری روی لینک طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۳/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا