دانستنی

این ۵ غذا و ماده خوراکی را با آب نخورید!

آیا می‌دانید چه غذاهایی را نباید با آب بخورید؟ به طور کلی مصرف برخی از غذاها و خوراکی‌ها همراه با آب موجب بروز اختلال در هضم و همچنین سوء هاضمه می‌شود. در این مقاله از بخش دانستنی از اکالا بلاگ می‌توانید با لیستی از غذاهایی که نباید با آب بخورید، آشنا شوید.

با ۵ غذایی که نباید همراه با آب بخورید، آشنا شوید

احتمالا در مورد مضرات خوردن آب بعد از غذا چیزهای زیادی شنیده‌اید، اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نوشیدن آبی که سرد نباشد، همراه با اکثر غذاها مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. اما در این میان غذاهایی هستند که نباید همراه با آب مصرف شوند. در واقع خوردن برخی از خوراکی‌ها با آب موجب درد معده و اختلالات گوارشی می‌شود. معمولا غذاهایی که طعم تندی دارند و همچنین برخی از میوه‌ها نباید همراه با آب مصرف شوند.

مصرف آب بلافاصله بعد از میوه و برخی از غذاها موجب کند شدن فرآیند هضم و بروز مشکلات گوارشی می‌شود. مصرف آب بعد از غذا ممکن است موجب نفخ و درد معده شود. این موضوع به دلیل رقیق شدن اسید معده اتفاق می‌افتد و به علاوه زمانی که بعد از خوردن غذا یا میوه‌ها آب بنوشید، تعادل PH معده به هم می‌خورد و هضم غذا با مشکل مواجه می‌شود. در ادامه می‌توانید با لیستی از ۵ غذا که نباید با آب مصرف شوند، آشنا شوید.

کدام غذاها را با آب نخوریم؟

۱- موز

موز یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که نباید با آب مصرف کنید. موز سرشار از فیبر محلول است و مصرف آن با آب زیاد موجب رقیق شدن اسید معده و کند شدن فرآیند هضم می‌شود. در این شرایط ممکن است علائمی مثل معده درد و نفخ را تجربه کنید.

موز را با آب نخورید
نوشیدن آب همراه با برخی غذاها و میوه‌ها موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود. در این شرایط اسید معده و آنزیم‌های گوارشی مورد نیاز برای هضم رقیق می‌شوند و از همین رو ممکن است فرد علائمی مثل نفخ، سوزش سر دل و اسیدی شدن معده را تجربه کند. بهتر است حداقل نیم ساعت تا یک ساعت پس از مصرف این غذاها و میوه‌ها فاصله بیندازید تا دچار مشکل نشوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: داروهایتان را با این غذاها نخورید

    ۲- برنج

    مصرف آب بعد از برنج موجب رقیق شدن اسید معده و بروز مشکل در فرآیند هضم می‌شود. بهتر است آب یا نوشیدنی را قبل از مصرف برنج میل کنید و از نوشیدن آب به مقدار زیاد بعد از خوردن برنج اجتناب کنید.

    ۳- غذاهای تند

    غذاهای تند یکی دیگر از غذاهایی هستند که نباید با آب مصرف شوند. بله درست متوجه شدید پس این غذاها را با آب نخورید. شاید نوشیدن آب بعد از یک وعده غذای تند هوس انگیز به نظر برسد، اما آب نه تنها سوزش ناشی از غذاهای تند را کاهش نمی‌دهد، بلکه آن را بیشتر نیز می‌کند. برای کاهش سوزش دهان بعد از مصرف غذاهای تند بهتر است به جای آب از مقداری ماست استفاده کنید.

    ۴- مرکبات

    بعد از خوردن مرکبات بهتر است تا مدتی از مصرف آن اجتناب کنید. مرکباتی مثل پرتقال، نارنگی، گریپ فروت همگی حاوی مقدار زیادی آب هستند و اگر بعد از آن‌ها از مقدار زیادی آب استفاده کنید، ممکن است به مشکلات گوارشی مبتلا شوید. بهتر است بعد از مصرف مرکبات چند دقیقه صبر کنید و بعد آب بنوشید تا دچار مشکل نشوید.

    بیشتر بخوانید: آیا چیزی به نام قند سالم وجود دارد؟

    مرکبات را با آب ننوشید

    جالب است بدانید که نوشیدن آب بعد از مرکبات موجب کند شدن فرآیند هضم می‌شود، در این شرایط قند موجود در میوه به چربی تبدیل و موجب افزایش انسولین در بدن می‌شود. تکرار این موضوع ممکن است خطر ابتلا به دیابت و چاقی را در فرد افزایش دهد.

    بیشتر بخوانید: در رژیم فستینگ چه بخوریم؟

    ۵- ماست

    ماست سرشار از پروبیوتیک است و زمانی که بعد از خوردن یک کاسه ماست، آب بنوشید، همه پروبیوتیک‌های مفید ماست از بین می‌روند و اثربخشی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. اگر بعد از خوردن ماست احساس تشنگی می‌کنید، می‌تواند چند جرعه آب بنوشید تا تشنگی‌تان برطرف شود.

    نوشیدن آب همراه با برخی غذاها و میوه‌ها موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود. در این شرایط اسید معده و آنزیم‌های گوارشی مورد نیاز برای هضم رقیق می‌شوند و از همین رو ممکن است فرد علائمی مثل نفخ، سوزش سر دل و اسیدی شدن معده را تجربه کند. بهتر است حداقل نیم ساعت تا یک ساعت پس از مصرف این غذاها و میوه‌ها فاصله بیندازید تا دچار مشکل نشوید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.