آشپزینکات آشپزی

۱۳ راه‌های رفع بوی زهم مرغ با چند ترفند ساده

ایرانیان همواره از گوشت مرغ در انواع خوراک‌ها و خورشت‌ها استفاده کرده و می‌کنند و از قدیم گوشت مرغ در بین ایرانیان محبوبیت بسیاری داشته است ولی مشکل اصلی گوشت مرغ، بد بو بودن آن در زمان پخته شدن است که عطر غذا را از بین می‌برد و کار آشپز را خراب می‌کند. راه‌هایی لازم است تا بتوان این بوی زهم نامطبوع مرغ را از بین برد.

در بعضی مواقع با اضافه کردن یک یا چند ادویه معطر نمی‌توان بوی نامطبوع مرغ را از بین برد و نیاز است تا با ترفند‌های دیگری این بوی بد را از بین برد پس تصمیم گرفتیم در این مطلب از بلاگ اکالا، راه‌های از بین بردن بوی زهم مرغ را برای شما عزیزان شرح دهیم.

۱۳ روش کاربردی برای از بین بردن بوی زهم مرغ در هنگام پخت

در این بخش راه‌های از بین بردن بوی زهم مرغ را برایتان شرح خواهیم داد تا در نهایت غذایی با طعم و بویی بی‌نظیر داشته باشید.

۱- استفاده از هویج

یک از آسان‌ترین راه‌های از بین بردن بوی زهم مرغ، استفاده از هویج است که در این روش کافی است که مرغ را با آب کم و مقدار کمی هویج در آن بپزیم و با انجام این کار متوجه می‌شویم که بوی نامطبوع مرغ از بین می‌رود.

نکته: اگر دوست دارید مرغ‌تان بدون رنگ باشد پیشنهاد می‌کنیم از این روش استفاده نکنید زیرا استفاده از این روش رنگ مرغ را کمی زرد می‌کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ آلبالویی مجلسی با ساده‌ترین روش

۲- استفاده از نمک

نمک نیز همانند هویج راه بسیار ساده‌ای برای از بین بردن بوی بد مرغ است. برای استفاده از این روش کافی است ۲۴ ساعت قبل از طبخ مرغ، روی آن کمی نمک پاشیده و درون آبکش قرار داده و درون یخچال بگذاریم تا استراحت کند. پس از چند ساعت متوجه می‌شوید که نمک باعث شد تا آب اضافی مرغ از آن خارج شود و همین امر باعث از بین رفتن بوی بد مرغ می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نکته: دقت کنید که حتما قبل از پختن مرغ آن را خوب بشویید تا شوری نمک از بین برود سپس مرغ را با کمی کره تفت دهید تا مزه‌دار شود.

    راه‌های رفع بوی زهم مرغ

    ۳- استفاده از سیر

    این روش نیز برای از بین بردن بوی زهم مرغ بسیار کاربردی است. بدین صورت که هنگام خواباندن مرغ، کمی سیر در میان آن رنده می‌کنیم.پ

    نکته: البته که استفاده از این روش برای درست کردن هر غذایی مناسب نیست.

    ۴- استفاده از زنجبیل

    استفاده از زنجبیل می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای زمانی باشد که بخواهیم مرغ را سرخ کنیم. زنجبیل علاوه بر طعم بی‌نظیری که دارد خواص زیادی نیز دارد پس استفاده از آن در غذا هم طعم آن را بهتر کرده و هم غذا را مقوی‌تر می‌کند.

    ۵- استفاده از سبزیجات معطر کباب

    اگر در تهیه غذا لازم بود که مرغ را کباب کنیم یکی از بهترین راه‌ها برای این‌که بوی نا‌مطبوع مرغ، غذا را خراب نکند استفاده از سبزیجات معطری است که در کباب استفاده می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه استیک مرغ

    ۶- استفاده از ترکیب پیاز، زعفران و آبلیمو

    یکی دیگر از راه‌های مؤثری که با استفاده از آن می‌توان بوی زهم مرغ را از بین برد، استفاده از ترکیب پیاز، زعفران و آبلیمو است. کافی است بعد از اینکه مرغ را به تکه‌های دلخواه قسمت کردیم ترکیب پیاز رنده شده به همراه کمی نمک و زعفران و آبلیمو را به صورت لایه لایه در بین تکه‌های مرغ ریخته و روی آن‌ها کمی روغن بریزیم و اجازه داده تا به آرامی بپزد.

    نکته: در این روش بهتر است که مرغ را روی حرارت بسیار کم بپزیم.

    ۷- استفاده از رزماری

    رزماری گیاهی است که خاصیت‌های بسیاری دارد و همچنین عطر بی‌نظیری به غذا می‌دهد پس می‌توان گفت استفاده از آن برای از بین بردن بوی زهم مرغ بسیار مؤثر است. اگر شما هم دوست دارید که در زمان پخت بوی بد مرغ را از بین ببرید کافی است یک شاخه رزماری را داخل آب مرغِ در حال پخت بیندازید.

    ترفند ساده برای از بین بردن بوی بد مرغ

    ۸- استفاده از زعفران

    همان‌طور که می‌دانید زعفران عطر و طعم زیادی دارد پس می‌توان گفت ریختن مقدار کمی زعفران بر بروی مرغ زمانی که دارد می‌پزد نه‌تنها بوی بد مرغ را از بین می‌برد بلکه طعم فوق‌العاده‌ای به آن خواهد بخشید.

    ۹- استفاده از سرکه

    از دیگر روش‌های مؤثری که برای از بین بردن بوی بد مرغ استفاده می‌شود، استفاده از سرکه است. در این روش کافی است مرغ را برای حدود نیم ساعت در سرکه قرار دهید و متوجه تأثیر سرکه بر روی بوی بد مرغ خواهید شد.

    نکته: برای چند برابر شدن تأثیر سرکه بر روی مرغ می‌توان از ترکیب سرکه، کمی آب لیمو ترش تازه و زردچوبه استفاده نمود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ

    ۱۰- استفاده از ترکیب برگ بو و پیاز

    استفاده از برگ بو و پیاز می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن بوی زهم مرغ باشد اما به دلیل در دسترس نبودن برگ بو از این روش زیاد استفاده نمی‌شود. در این روش کافی است مقداری پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و کمی هم برگ بو به آن اضافه کنیم تا بوی بد مرغ از بین برود.

    ۱۱- استفاده از کرفس

    کرفس یک گزینه‌ی عالی برای از بین بردن بوی زهم مرغ و همچنین طعم بخشیدن به آن است. اضافه کردن کرفس خرد شده به مرغ در حال پخت می‌تواند طعم بهتری به مرغ ببخشد و بوی بد مرغ را از بین ببرد.

    ۱۲- استفاده از ادویه مخصوص

    استفاده از ادویه روشی است که آشپز‌های حرفه‌ای برای رفع بوی بد مرغ از آن استفاده می‌کنند پس می‌توان گفت روشی مؤثر است. برای استفاده از این روش باید ترکیب دارچین، آویشن، پودر میخک و پودر لیمو را به مرغ در حال پخت اضافه کنیم تا بوی بد آن از بین برود.

    ۱۳- استفاده از یک ترکیب مخصوص

    ترکیبی بسیار کاربردی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان بوی زهم مرغ را کاملا از بین برد، فقط کافی است به مرغ در حال پخت یک عدد سیب، ۲ چوب دارچین، ۴ عدد میخک، مقدار کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه اضافه نمود تا متوجه تأثیر بی‌نظیر این ترکیب بر روی عطر و طعم مرغ شوید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه غذای ساده با مرغ ریش ریش

    با استفاده از این ۱۳ روش ساده اما کاربردی، به راحتی می‌توان بوی زهم مرغ را از بین برد. اما مشکل دیگری که وجود دارد این است که دست افراد در هنگام درست کردن مرغ بوی نامطبوعی می‌گیرد و این بو به راحتی از بین نمی‌رود، پس تصمیم گرفتیم در ادامه‌ی این مقاله چند روش کاربردی برای از بین بردن بوی بد مرغ از روی دست‌ها به شما عزیزان معرفی کنیم.

    روش‌های از بین بردن بوی بد مرغ از دست

    روش‌های از بین بردن بوی بد مرغ از دست

    برای از بین بردن بوی مرغ از دست ابتدا باید دست‌ها با استفاده از یک شوینده مناسب شسته شود و اگر این کار جواب نداد به سراغ راه‌های زیر بروید.

    1. استفاده از نمک مرطوب می‌تواند راه مناسبی برای از بین بردن بوی بد مرغ از دستان باشد.
    2. بعد از خرد کردن مرغ می‌توان دست‌ها را به یک وسیله از جنس استیل مالید تا بوی بد مرغ از بین برود.
    3. استفاده از محلول ضد عفونی‌کننده و الکل نیز می‌تواند روش مناسبی برای از بین بردن بوی بد مرغ از دستان باشد.
    4. استفاده از پودر قهوه نه‌ تنها بوی بد مرغ را از بین می‌برد بلکه بوی خوبی به دستانتان نیز می‌دهد.
    5. برای از بین بردن بوی بد مرغ از دست می‌توانید دستانتان را با آبلیمو بشویید.
    6. شستن دست‌ها با استفاده از ترکیب آب و سرکه نیز می‌توان روش مناسبی برای این موضوع باشد.
    7. بعد از خرد کردن مرغ می‌توان دست‌ها را با خمیر دندان یا دهان شویه شست تا بوی بد مرغ از بین برود.

    در این مطلب هر آنچه در خصوص بوی بد مرغ و از بین بردن آن لازم است را گفتیم. برای یادگیری ترفندها و نکات مهم آشپزی، مجله آشپزی اکالا را دنبال کنید.

    ۳.۴/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.