آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی؛ ساده و خوشمزه بدون فر!

ذرت مکزیکی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین میان ‌وعده‌ها و غذاهای ساده و سریع است که در زمان‌های مختلف سرو می‌شود. ذرت این دانه‌های زرد رنگ کوچک با ارزش غذایی بسیار زیاد فواید و مزایای بسیاری برای سلامتی ما دارد. کودکان نیز از طرفدارن پر و پا قرص این میان وعده خوشمزه هستند. از این رو پیشنهاد میکنیم این روش پخت ذرت را حتما امتحان کنید. 

خواص این ماده غذایی بسیار زیاد است، به جهت رعایت اختصار و آشنایی شما با مهم‌ترین خواص ذرت، می‌توان به حجم بالای ویتامین B که برای رشد بسیار مفید بوده، به همراه نشاسته موجود در ذرت، که در حقیقت یک مکمل غذایی ایده‌آل برای افرادی که به رشته پرورش اندام علاقه دارند، اشاره کرد. 

بهترین حالت برای بهره‌مندی از خواص این ماده غذایی مصرف آن به صورت آب‌پز است. امروز با ما باشید تا با روشی بسیار ساده طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی را بدون نیاز به فر در مدت زمانی کمتر از بیست دقیقه در مجله اینترنتی اکالا تقدیم حضورتان کنیم. این غذای سریع را درست کنید.

مقدار مواد اعلام شده مناسب برای ۲ نفر است.

مواد مورد نیاز جهت تهیه ذرت مکزیکی:
کنسرو ذرت۱ عدد
کره یک قاشق غذاخوری
قارچ متوسط۴ تا ۵ عدد
پنیر پیتزا رنده شده ۴ قاشق غذاخوری (قابل کم یا زیاد کردن است)
سس لیمو یا سس مایونزبه مقدار دل‌خواه
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن به مقدار دل‌خواه

۱- در اولین مرحله کنسرو ذرت را که از قبل ۱۵ دقیقه جوشانده‌اید درون آبکش بریزید و آب اضافی آن را بگیرید.
حتما تمامی ‌کنسروهایی که تهیه می‌کنید را بجوشانید تا از سلامت آن مطمئن شوید. لازم به ذکر است به‌ جای استفاده از کنسرو شما می‌توانید ذرت را جداگانه خریداری نمایید. آن‌را به‌صورت کامل درون آب جوش گذاشته و بین ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا کاملا درون آب‌جوش، آب‌پز شود. ذرتی که با این روش نیز تهیه می‌شود نیز بسیار مغذی و خوشمزه خواهد بود.

۲- در مرحله دوم کره را درون تابه نچسب مناسب، کمی‌حرارت دهید تا آب شود. قارچ‌ها را به اسلایدهای یکسانی برش بزنید و درون کره کمی ‌تفت دهید تا طلایی رنگ شده و شکل پختگی به خود گیرند.
طرز تهیه ذرت مکزیکی- خرد کردن قارچ
۳- سومین مرحله ذرت‌های جوشانده شده و آبکشی شده را به مخلوط کره و قارچ اضافه کنید. مجددا مواد را کمی ‌تفت دهید تا بوی خامی‌ ذرت گرفته شود و دانه‌های ذرت کمی‌ طلایی رنگ‌تر شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تفت دادن ذرت و قارچ در ذرت مکزیکی
    ۴- در مرحله چهارم پنیر پیتزا رنده شده را به مخلوط ذرت و قارچ اضافه کنید و سریع به‌هم زنید تا پنیر آب شود. در این مرحله توجه داشته باشید حرارت تابه کم باشد و مدام به هم زنید تا پنیر کاملا کش‌دار شود.

    طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

    مقدار پنیر اضافه شده در این مرحله کاملا ذائقه‌ای است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان کمتر یا بیشتر اضافه کنید.

    در مرحله آخر سس لیمو را به مخلوط درون تابه اضافه کنید و ادویه های دل‌خواه را به ترکیب جادویی‌تان اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را به هم بزنید تا بوی ادویه‌ها آزاد شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه قارچ سوخاری

    به همین راحتی با طی کردن پنچ مرحله ساده ذرت مکزیکی سالم و خوشمزه شما آماده سرو است. شما می‌توانید برای تزیین یا مزه‌دار کردن آن از لیمو ترش یا جعفری ساطوری شده نیز کمک بگیرید.

    ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر-اکالا بلاگ

    امیدواریم که از دستور امروز نیز کمال استفاده را برده باشید. حتماً از این میان ‌وعده بسیار مقوی استفاده کنید و از طعم جادوی آن لذت ببرید. همچنین برای مشاهده‌ی دستورات آشپزی دیگر به سایت ما سری بزنید.

    منبع: delish

    ۴.۲/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.