دانستنی

۳ اشتباه مرگبار گیاه زامیفولیا که نباید انجام دهید

گیاه زامیفولیا یا گیاه زی‌ زی، یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی به شمار می‌رود. با این حال، برخی از اشتباهات می‌توانند عمر این گیاه را کم کرده و حتی آن را از بین ببرند. اگر این گیاه زیبا را در خانه دارید و می‌‌خواهید به درستی از آن مراقبت کنید، با این مقاله از مجله اکالا همراه باشید. در این مقاله، ۳ اشتباه مرگبار گیاه زامیفولیا را شرح خواهیم داد.

۳ اشتباه مرگبار در نگهداری گیاه زامیفولیا

گیاه زامیفولیا ممکن است به دلایل مختلفی پژمرده شده و از بین برود. اما سه اشتباه رایج و مرگباری که در ادامه عنوان می‌کنیم، می‌توانند به سرعت گیاه شما را از بین ببرد. این اشتباهات عبارتند از:

۱- اسپری کردن آب روی گیاه زامیفولیا

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد در نگهداری از گیاه زامیفولیا مرتکب می‌شوند، اسپری کردن آب روی برگ‌های زامیفولیا است. زامیفولیا گیاهی رطوبت‌دوست نیست و اسپری کردن آب روی برگ‌های آن نه تنها تاثیر مثبتی روی آن ندارد بلکه می‌تواند موجب از بین رفتن آن نیز شود.

اشتباهات مرگبار در نگهداری گیاه زامیفولیا

۲- آبیاری گیاه زامیفولیا از یک نقطه

یکی دیگر از اشتباهاتی که می‌تواند باعث نابودی گیاه زامیفولیا شود، آبیاری نامناسب آن است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با آبیاری از یک نقطه خاص، تمام ریشه‌های گیاه به طور یکسان آبیاری می‌شوند.

اما آبیاری از یک نقطه منجر به جذب رطوبت توسط ریشه‌های نزدیک به آن نقطه شده و ممکن است قسمت‌های دیگر گیاه هیچ رطوبتی جذب نکنند. برای آبیاری صحیح زامیفولیا باید دور تا دور گلدان را آبیاری کنید تا تمام ریشه‌ها آبیاری شوند.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها آفت گیاهتان را پیدا و درمان کنید

۳- ریختن آب بین غلاف ساقه‌های زامیفولیا

نکته بسیار مهم دیگری که می‌تواند عمر گیاه زامیفولیا را کم کند، ریختن آب بین غلاف ساقه‌های آن هنگام آبیاری است. این کار می‌تواند در دراز مدت منجر به پوسیدگی ریزوم (ساقه زیرزمینی) و ساقه این گیاه شود.

در این بخش از مجله دانستنی اکالا، ۳ اشتباه مرگباری که می‌تواند گیاه زامیفولیا را از بین ببرد معرفی کردیم. اگر گیاه خود را دوست دارید و می‌خواهید مدت طولانی سالم و شاداب بماند و رشد کند، از ۳ اشتباهی که در این مقاله ذکر شد دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا