آشپزینکات آشپزی

روش صحیح فریز کردن باقلا سبز برای مدت طولانی

یکی از رایج‌ترین روش‌های نگهداری باقلا سبز فریز کردن آن است. با این روش می‌توانید در تمام طول سال به باقلای تازه دسترسی داشته باشید و از آن برای تهیه انواع غذا استفاده کنید. اما بهترین روش فریز کردن باقلا سبز چگونه است؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با آموزش فریز کردن باقلا برای نگهداری طولانی مدت آشنا شوید.

روش فریز کردن باقلا سبز چگونه است؟

طرز تهیه فریز کردن باقالی بسیار ساده است. برای این کار باید دانه‌های سبز و تازه باقالی را بشویید و بسته بندی کنید و سپس در فریزر قرار دهید. در ادامه با هم یاد می‌گیریم که چطور باقلا رو چجوری فریز کنیم.

روش فریز کردن باقلا سبز چگونه است؟

۱- باقلای مناسبی انتخاب کنید

اگر قصد دارید باقلا را منجمد کنید، قبل از هر کار باید مقداری باقلای تازه و باکیفیت خریداری کنید. در زمان خرید باقلا حتما توجه کنید که رنگ غلاف باقلا سبز و سالم و کیفیت دانه‌ها نیز مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: طریقه آب پز کردن باقالی 

۲- باقلا را از غلاف آن جدا کنید

پوست کندن باقلا آن چنان که به نظر می‌رسد، سخت نیست. برای این کار تنها باید نخ طرفین باقلا را بکشید و غلاف باقلا را باز کنید و سپس دانه‌های باقلا را از آن جدا کنید. برخی از خانم‌ها به شدت از این مرحله فراری هستند و به همین دلیل از باقلای دانه شده استفاده می‌کنند. اگر شما هم زمان کافی برای پوست کندن باقلا را ندارید می‌توانید باقلای بدون پوست بخرید.

باقلا را از غلاف آن جدا کنید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- پوست دوم باقلا را جدا کنید

    برای راحتی کار بهتر است قبل از منجمد کردن باقلا ابتدا پوست دوم آن‌ها را نیز جدا کنید. هر چند برخی افراد باقلا را با پوست دوم آن در فریزر می‌گذارند، اما با این کار دیگر مجبور نیستید برای تهیه باقلا پلو دوباره زمان زیادی را برای جدا کردن پوست آن صرف کنید. برای جدا کردن پوست دوم باقلا باید با یک چاقو یا به کمک ناخن یک خراش روی پوست ایجاد کنید و بعد پوست باقلا را جدا کنید.

    اگر اندازه باقلاهایی که خریداری کرده‌اید درشت است، بهتر است برای تهیه باقالی پلو با چاقو باقلاها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و بعد به راحتی و با فشار اندکی روی باقلاها، پوست آن‌ها را جدا کنید.

    پوست دوم باقلا را جدا کنید

    ۴- باقلاها را در آب بجوشانید

    در این مرحله باید برای جلوگیری از تغییر رنگ باقالی ها آن‌ها را برای چند دقیقه کوتاه بجوشانید. برای این کار باید یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و شعله گاز را زیاد کنید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، باقلاهای بدون پوست را در قابلمه بریزید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و بعد آن‌ها را آبکش کنید و با آب سرد و یخی بشویید. این کار موجب می‌شود تا باقلاها بعد از منجمد شدن، خوشرنگ و سبز باقی بمانند.

    بیشتر بخوانید: طریقه صحیح فریز کردن توت فرنگی تازه

    بسیاری از افراد باقلا را به صورت خام در فریزر می‌گذارند، این کار موجب تغییر رنگ باقلاها می‌شوند. به علاوه زمانی که باقلا را به صورت خام فریز می‌کنید، پس از مدتی بافت باقلا نرم می‌شود و حالت تازه و ترد خودش را از دست می‌دهد.

    ۵- باقلاها را بسته بندی و منجمد کنید

    بعد از این که باقلاها کاملا خنک شدند، آن‌ها را در کیسه‌های زیپ دار بریزید. هوای داخل کیسه را به طور کامل تخلیه کنید و درب کیسه را محکم ببندید. حالا می‌توانید بسته‌های باقلا را در فریزر بگذارید.

    باقلاها را بسته بندی و منجمد کنید

    نکات و فوت و فن‌هایی که باید برای فریز کردن باقلا سبز بدانید

    • برای جدا کردن پوست دوم باقلا قبل از فریز کردن آن می‌توانید مقداری نمک روی باقلاها بریزید و بعد از ۵ دقیقه به راحتی پوست آن‌ها را جدا کنید.
    • مدت زمان نگهداری باقلا در فریزر از ۸ تا ۱۲ ماه است، اما بهتر است آن را نهایتا تا ۸ ماه بعد مصرف کنید.
    • به خاطر داشته باشید که برای فریز کردن باقلا باید آن را در دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
    • برای این که مطمئن شوید باقلای فریزر شده شما سالم است یا نه، باید به ظاهر آن توجه کنید و آن را بو کنید. اگر پس از چند ماه رنگ باقلاها تیره شد و بوی آن‌ها تغییر کرد، بهتر است از آن باقلا استفاده نکنید.
    • قبل از قرار دادن باقلا در فریزر حتما درب کیسه پلاستیکی را محکم ببندید. باز بودن درب کیسه موجب کاهش کیفیت باقلا و تغییر رنگ آن می‌شود.
    • برای بلانچ کردن باقلا به هیچ عنوان نباید آن را بیشتر از ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانید.
    • برخی افراد برای افزایش ماندگاری باقلا بعد از ریختن باقلا در کیسه زیپ دار، بسته‌ها را به صورت حجیم و طوری که مقداری هوا داخل بسته بندی باقی بماند آماده می‌کنند.
    • اگر فضای کافی برای نگهداری باقلا در فریزر را ندارید، می‌توانید باقلاها را خشک کنید و سپس در ظرف بریزید و بیرون از یخچال و فریزر نگهداری کنید.
    • اگر باقلا سبز را به طور کامل پخته‌اید، می‌توانید آب آن را تخلیه کنید و باقلاها را در یک ظرف بریزید و برای حداکثر ۳ ماه در فریزر قرار دهید.

    در این مقاله روش فریز کردن باقلا سبز را به طور کامل توضیح دادیم. حالا می‌توانید به راحتی باقلا سبز را خودتان در خانه بسته بندی کنید و تا چندین ماه از آن برای تهیه باقلا پلو استفاده کنید. شما از چه روشی برای فریز کردن باقلا سبز استفاده می‌کنید؟ اگر تجربه نگهداری از باقلا سبز در فریزر را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    ۳.۸/۵ (۵۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.