آشپزینکات آشپزی

فریز کردن توت‌ فرنگی تازه؛ بهترین روش با طعم تازگی و ماندگاری بالا

توت‌فرنگی یکی از پرطرفدار‌ترین و خوشمزه‌‌‌‌‌ترین میوه‌های است که نه تنها به صورت خام و به شکل میوه سرو می‌شود بلکه در بیشتر دسرها، کیک‌ها، اسموتی‌ها و شیک‌ها نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. این میوه جذاب و دلبرا ماندگاری کمی دارد و به سرعت خراب می‌شود. یکی از بهترین روش‌هایی که در تمامی فصول سال این میوه خوشمزه را در دسترس داشته باشید، صحیح فریز‌کردن آن است.

ما امروز در اکالا بلاگ اصولی‌ترین و بهترین روش برای فریز‌کردن صحیح این میوه را طی سه مرحله بسیار ساده، به شما آموزش خواهیم داد، پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    زمانی که توت‌فرنگی را به صورت صحیح فریز کنید، ارزش غذایی و طعم آن حفظ می‌شود که این موضوع در کیفیت نهایی استفاده شما از میوه بسیار موثر است.

    مراحل فریز کردن توت فرنگی

    با مراحل فریز کردن توت فرنگی همراه ما باشید.

    مرحله اول، شست‌وشوی اصولی توت‌فرنگی

    تمیز شستن توت‌فرنگی‌ها در سلامت و‌ بهداشت آن‌ها تاثیرگذار است. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های شست‌وشوی توت فرنگی کمک گرفتن از سرکه سفید است.

    شستشوی توت فرنگی ها برای فریز کردن آن

    درون ظرفی با سایز مناسب مقداری آب سرد بریزید. توت‌فرنگی‌های کاملا سالم و تازه را جدا کرده و‌ درون کاسه آب قرار دهید.

    توجه داشته باشید توت‌فرنگی‌ها کپک زده یا له شده به سرعت تمامی توت‌فرنگی‌های شما را خراب می‌کنند.

    مقدار آب درون کاسه باید به شکلی باشد که آب یک تا دو بند انگشت روی توت فرنگی‌ها را بگیرید. با توجه به حجم توت‌فرنگی‌ها یک‌تا چند قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: روش درست شستن توت فرنگی

    ۳-۴ دقیقه زمان دهید تا توت‌فرنگی‌ها در آب و سرکه بمانند و به خوبی ضد عفونی شوند. حال با کمک دست توت‌فرنگی‌ها را به آرامی از محلول آب و سرکه خارج کنید و با کمی آب بشویید.

    میوه‌ها را درون آب‌کش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. حال روی پارچه نخی کاملا تمیزی میوه‌‌ها قرار دهید تا کاملا خشک و عاری از آب شوند.

    مرحله دوم، برش زدن توت‌فرنگی(اختیاری)

    اگر توت‌فرنگی‌های شما بزرگ هستند یا به هر دلیلی تمایل دارید آن‌ها را به ابعاد کوچک‌تری برش زنید باید توت فرنگی ها را به کمک چاقو کاملا تیز و تمیز (عاری از هرگونه چربی و آلودگی) توت‌فرنگی‌هایتان را به ابعاد دل‌خواه برش دهید و در ظرف مناسبی قرار دهید.

    نکته: شما در صورت تمایل در همین مرحله می‌توانید کلاهک سبزمیوه را با کمک چاقو جدا کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی

    مرحله سوم، انتقال توت‌فرنگی‌ها به فریزر

    در سومین مرحله توت‌فرنگی‌های سالم یا برش زده را که در ظرف چیده‌اید به فریزر منتقل کنید، ۲۰-۳۰دقیقه به آن‌ها زمان دهید تا نیمه منجمد شوند، سپس میوه‌های نیمه منجمد را درون پلاستیک فریزر یا زیپ‌کیپ کنید و مجدد به فریزر منتقل کنید. (با این روش تمامی نقاط میوه‌ها در اثر مجاورت با دمای سرد فریزر به صورت نیمه منجمد در‌می‌آیند.)

    انتقال توت‌فرنگی‌ها به فریزر

    به همین راحتی و با طی کردن سه مرحله بسیار ساده و آسان توت‌فرنگی‌های جذاب شما برای مدت زمان حدودی یک سال قابل استفاده می‌مانند.

    جالب است بدانید با فریز کردن توت فرنگی مقدار زیادی از ویتامین c موجود در این میوه را می‌توانید ذخیره کنید، در صورتی که در سایر روش‌های نگهداری در بلند مدت مانند، کنسرو کردن، مربا یا مارمالاد بخش زیادی از ویتامین c میوه از بین می‌رود.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تازه نگه داشتن سبزیجات به مدت طولانی در یخچال

    ۶ نکته طلایی در مورد خرید و نگهداری توت‌فرنگی

    1. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، انتخاب توت‌فرنگی‌های درشت، قرمز رنگ، سالم و ارگانیک است.
    2. برگ‌های سبز بالای میوه باید حالت شاداب و تازه‌ای داشته باشند.
    3. اغلب توت‌فرنگی‌های گل‌خانه‌ای با ظاهری بسیار زیبا در بازار یافت می‌شوند که طعم و مزه خوبی ندارند و انتخاب مناسبی نیستند.
    4. هرگز توت‌فرنگی که در حجم زیاد خریداری شده است را درون پلاستیک یا ظرف روی هم قرار ندهید، زیرا به سرعت باعث له شدن میوه‌ها در لایه زیرین و سرایت کردن کپک به کل میوه‌ها می‌شود.
    5. توت‌فرنگی را در جایی خشک و‌ خنک، به دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید.
    6. برای نگهداری توت فرنگی به مدت چند روز، میتوانید آن‌ها را درون ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ایی بچینید، دستمال کاغذی یا دستمال آشپزخانه را روی لایه اول میوه قرار داده و‌نهایتا یک ردیف دیگر از توت فرنگی‌ها روی آن‌ بچینید.

     توت فرنگی یخ‌زده را چگونه آب کنیم؟

     توت فرنگی یخ‌زده را چگونه آب کنیم؟

    برای آب شدن توت فرنگی یخ‌زده، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

    در یخچال قرار دادن توت فرنگی

    توت فرنگی یخ‌زده را از فریزر برداشت کرده و در بشقابی قرار دهید. سپس آن را در یخچال قرار دهید و به مدت ۱-۲ ساعت در آنجا بماند. به این ترتیب، توت فرنگی‌ها آهسته آب می‌شوند و تازگی خود را باز می‌گردانند.

    غوطه ور کردن در آب گرم

    توت فرنگی یخ‌زده را در ظرفی پر از آب گرم قرار دهید و به مدت ۵-۱۰ دقیقه در آب گرم نگه دارید. آب گرم به توت فرنگی کمک می‌کند تا سریعتر آب شود و مزه و ترکیبات طبیعی آن حفظ شود.

    یشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی توت فرنگی ژله ای خانگی

    استفاده از مایکروویو

    توت فرنگی یخ‌زده را در بشقاب میکروویو قرار داده و به مدت ۱۰-۱۵ ثانیه در حالت توان کم (مدت زمان و توان دقیق میکروویو شما ممکن است متفاوت باشد) بگذارید. این کار باعث آب شدن سریع‌تر توت فرنگی می‌شود.

    ترکیب روش‌ها

    می‌توانید ترکیبی از روش‌های فوق را استفاده کنید. به عنوان مثال، توت فرنگی یخ‌زده را ابتدا در یخچال قرار داده و سپس برای مدت کوتاهی در مایکروویو گرم کنید.

    مهم است بدانید که پس از آب شدن توت فرنگی، بهتر است سریعاً مصرف شود تا از تمامی خواص و طعم تازگی آن بهره‌مند شوید.

    با توت فرنگی یخ زده چی درست کنم؟

    با توت فرنگی یخ زده می‌توانید انواع خوراکی‌های خوشمزه و مناسب فصل تابستان تهیه کنید.

    با توت فرنگی یخ زده چی درست کنم؟

    اینجا چند ایده برای شما می‌آورم:

    اسموتی توت فرنگی

    توت فرنگی یخ زده را در میکسر بریزید و با شیر، یک قاشق عسل یا شکر و چند قطره وانیل مخلوط کنید. می‌توانید به آن یک قاشق آب لیمو یا یک قاشق آب نعناع هم اضافه کنید. در نهایت سموتی را در لیوان‌های سرو کنید. در محتوای طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و هندوانه نوع دیگری از اسموتی را می‌توانید تهیه کنید.

    پاپسیکل توت فرنگی

    توت فرنگی یخ زده را در تعدادی چوبک باز کنید. سپس آن‌ها را در قالب پاپسیکل قرار دهید و با آب میوه یا آب لیمو ترکیب کنید. قرار دادن تکه‌های کوچک توت فرنگی تازه روی آن‌ها نیز زیبایی خاصی به آن می‌بخشد. در نهایت پاپسیکل‌ها را در فریزر قرار دهید تا چند ساعت بخصوص تازه شوند.

    سالاد توت فرنگی

    توت فرنگی یخ زده را با مقداری توت فرنگی تازه، نعناع تازه و پنیر خامه‌ای (مثل موزارلا) ترکیب کنید. برای سس می‌توانید عسل و آب لیمو ترکیب کنید و به سالاد اضافه کنید. این سالاد را می‌توانید به تنهایی یا به همراه یخ خامه تزئین کنید.

    دسر توت فرنگی یخ زده

    توت فرنگی یخ زده را در بشقاب سرو کنید و روی آن را با یک لایه خامه تزئین کنید. می‌توانید بر روی خامه نیز تکه‌های کوچک توت فرنگی یخ زده، خرما، نارگیل خرد شده یا تخمه‌ی پسته ریزی کنید. این دسر را می‌توانید با کیک یا بیسکوییت همراه سرو کنید.

    پاناکوتا توت فرنگی

    پاناکوتا یک دسر ایتالیایی خوشمزه است. برای تهیه آن، توت فرنگی یخ زده را در میکسر بریزید و پوره‌ای صاف تهیه کنید. در یک قابلمه کوچک، شیر، شکر، وانیل و ژلاتین را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر و ژلاتین حل شوند. سپس پوره توت فرنگی را به مخلوط شیر اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. بعد از خنک شدن، پاناکوتا را در کاسه‌های تزئینی بریزید و حداقل چند ساعت در یخچال سرد کنید تا سفت شود. سرو کردن با توت فرنگی تازه و نعناع تزئینی را پیشنهاد می‌کنم.

    از این‌ که تا انتهای این مقاله نیز ما را همراهی کرده‌اید از شما سپاسگزاریم و برایتان شادی و سلامتی آرزومندیم.

    ۳.۸/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.