آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه نان سیر رستورانی به ۲ روش؛ پیش غذای فوری

با آموزش نان سیر در خدمتتون هستیم. نانی خوش عطر و خوشمزه که به عنوان پیش غذا یا حتی یک وعده غذا معمولا سرو میشود. در اکالا بلاگ دو نوع روش تهیه نان سیر را آموزش میدهیم که شما میتوانید نان را هم خودتان در منزل تهیه کنید یا با نان آماده این پیش غذای خوشمزه را فراهم کنید! این غذا را در لیست آشپزی خود قرار دهید. همچنین این غذا در لیست غذاهای سریع نیز می‌تواند قرار گیرد.

مواد لازم جهت تهیه نان سیر:
آرد دو و نیم پیمانه
خمیر مایه ٢ و ١/۴ قاشق چای خوری
شیر گرم ١ پیمانه
شکر ١/٢ قاشق چایخوری
نمک ١ قاشق چایخوری

مواد لازم نان سیر

مواد لازم برای فیلینگ نان:
سیر ۴ تا ۵ حبه
جعفری تازه ۴ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان ١/٣ پیمانه
کره ١٠٠ گرم
پنیر موزارلانصف پیمانه

مواد لازم فیلینگ نان سیر

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان کنجدی جادویی

روش اول طرز تهیه نان سیر با نان خانگی

۱- در ابتدای کار شروع به تهیه خمیر میکنیم. برای این امر اول شیر را کمی گرم کنید. شیر ولرم نباشد کمی داغ باشد ولی در حدی هم نباشد که دست را بسوزاند. خمیر مایه را در ظرفی ریخته و شکر را به آن اضافه کنید. سپس شیر گرم شده را به خمیر مایه و شیر اضافه کنید.

طرز تهیه نان سیر و خمیر آن

۲- مواد را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید در دمای محیط ده دقیقه تا یک ربع استراحت کند. تا خمیر مایه حجیم شود و عمل بیاید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    پف کردن خمیر و استراحت آن-نان سیر

    ۳- بعد خمیر مایه عمل آمده را داخل ظرف بزرگتری بریزید. آرد رو به خمیر مایه عمل آماده اضافه کنید.

    اضافه کردن آرد به خمیر مایه نان سیر

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان اهری (یتی قات) خانگی؛ نان سنتی و خوشمزه

    ۴- آرد را تاجایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد و از ظرف جدا شود.خمیر را به سطح کار منتقل کنید و چند دقیقه ورز دهید. ورز دادن به این صورت که کف دست را روی خمیر قرار دهید و به سمت بالا بکشید.

    ورز دادن خمیر نان سیر

    ۵- و چندین بار اینکار را تکرار کنید. سپس خمیر را چانه کنید. در کاسه یا ظرف بزرگی کمی روغن بریزید و کف و دیواره های ظرف رو با روغن چرب کنید. خمیر را داخل کاسه قراردهید.

    خمیر نان سیر

    ۶- روی ظرف را بپوشانید و یکساعت در دمای محیط استراحت دهید تا اینبار حجم خمیر دوبرابر شود. بعد از گذشت یک ساعت خمیر کاملا پف میکند و حجمش چند برابر میشود. با دست پف خمیر را بگیرید. سطح کار را آرد پاشی کنید و مجدد خمیر را به سطح کارمنتقل کنید. کمی ورز دهید و چانه کنید. خمیر باید کاملا لطیف باشد.

    بیشتر بخوانید: خواص سیر ناشتا؛ فوایدی که تا حالا نمی‌دانستید!

    آماده کردن خمیر نان سیر
    ۷- خمیر را با وردنه و به شکل مستطیل باز کنید. حالا باید فیلینگ سیر رو آماده کنید. تا آن زمان روی خمیر را بپوشانید تا خمیر خشک نشود. برای تهیه مواد داخلی نان، ۴ یا ۵ حبه سیر را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید.

    اضافه کردن سیر برای نان سیر

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سوخاری و نکته‌های طلایی در پخت آن

    ۸- جعفری ها رو اضافه کنید. دراین مرحله بهتراست غذاساز را روشن کنید تا سیر و جعفری به خوبی خرد و مخلوط شوند. سپس پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را داخل غذاساز بریزید.

    اضافه کردن پنیر پارمزان- نان سیر

    ۹- در آخر صد گرم کره را اضافه کنید. کره را به قطعات کوچکتر برش دهید و داخل غذاساز بریزید. غذاساز را روشن کنید و اجازه دهید به خوبی مواد کاملا مخلوط شوند و حالت نرم و کرمی پیدا کند

    اضافه کردن کره به مواد نان سیر
    ۱۰- بعد از آماده شدن فیلینگ، باید مواد را روی خمیر منتقل کنید. مخلوط مواد سیر و پنیر را در تمام قسمت های خمیر بمالید. بعد از این که مواد را روی خمیر پهن کردید، از لبه ی خمیر شروع کنید به رول کردن و خمیر را تا انتها رول کنید.

    رول کردن نان سیر

    ۱۱- بعد از رول کردن خمیر، آن را از وسط با چاقوی تیز برش دهید و سپس خمیر را مطابق عکس به دور هم بپیچید.

    نان سیر و رول کردن آن
    ۱۲- برای پخت نان من از قالب لوف استفاده کردم. کف و دیواره های قالب لوف را کاغذ روغنی بیندازید. و خمیر را به آرامی به قالب منتقل کنید. بهتر است دراین مرحله روی نان را بپوشانید و ده دقیقه حداقل استراحت دهید و سپس قالب را در فری که حدودا ده دقیقه گرم شده با دمای ١٨٠ درجه قرار دهید.

    مدت زمان پخت این نان حدودا یکساعت است. وقتی نان به خوبی پف کرد و روی نان طلایی شد از فر خارج کنید. اگر می‌خواهید روی نان طلایی‌تر شود میتوانید گریل را روشن کنید تا روی نان طلایی شود.

    نحوه فرم دهی به نان سلیقه ای ست. میتوانید خمیر این نان را به شکل پیتزا و گرد کنید بعد فیلینگ را روی خمیر بکشید و در فر قرار دهید. 

    نان سیر خوشمزه

    بیشتر بخوانید: ۱۰ نوع نان خانگی خوشمزه به روش نانوایی با طرز تهیه

    روش دوم طرز تهیه نان سیر با نان باگت

    برای تهیه نان سیر به روشی سریعتر میتوانید از نان های آماده مانند نان باگت هم استفاده کنید. به این روش که مواد میانی نان را به همان طریقی که توضیح داده شد آماده کنیدو سپس نان باگت را از وسط برش دهید مواد را روی قسمت برش خورده نان بمالید و نان را چند دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر آب شود و نان کمی برشته شود. نان کرانچی و تردی خواهید داشت.

    این نان عطر و طعم بسیار خوبی دارد اگر طعم سیر را دوست دارید حتما درست کنید و لذت ببرید.

    نان شیرمال آماده

    برای فیلینگ این نان، می‌توانید از کمی پنیرخامه ای هم استفاده کنید سبزی های معطر مثل رزماری و ریحان، شوید، پیازچه، و و غیره نیز قابل استفاده هستند.

    شما با این خمیری که آموزش داده شد به راحتی میتوانید از فیلینگ ها و مواد میانی دیگری مثل سس پستو استفاده کنید و نان های خوشمزه وخوش طعم در منزل تهیه کنید.

    امیدوارم این آموزش برای شما مفید باشد و از آن استفاده ببرید. برای طرز تهیه غذاهای سریع دیگر می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.