آشپزینوشیدنی

طرز تهیه دمنوش سرماخوردگی زنجبیل و دارچین به ۲ روش؛ برای گلو درد

مصرف دمنوش زنجبیل و دارچین یکی از بهترین روش‌ها برای درمان گلودرد است که به خاطر خاصیت ضدباکتریایی و آنتی هیستامینی که دارد، به باز شدن مجاری تنفسی و بهبود التهاب و درد گلو کمک می‌کند. اما روش تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین چگونه است؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با ۲ روش طرز تهیه دمنوش سرماخوردگی زنجبیل و دارچین برای گلو به طور کامل آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه دمنوش سرماخوردگی زنجبیل و دارچین (روش اول):
چوب دارچین خرد شده۱/۴ قاشق چای‌خوری
زنجبیل تازه۱ تکه کوچک
آب۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل تهیه دمنوش سرماخوردگی زنجبیل و دارچین

در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین برای گلودرد آشنا شوید.

مرحله اول؛ پودر دارچین را با آب ترکیب کنید

در اولین مرحله از تهیه این دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد باید چوب دارچین خرد شده را با یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس روی لیوان را بپوشانید و آن را برای یک شب تا صبح در آشپزخانه قرار دهید.

صبح می‌توانید ترکیب آب و دارچین را از صافی رد کنید. برای خرد کردن چوب دارچین ابتدا باید چوب دارچین را بشویید و سپس آن را در هاون بکوبید تا خرد شود. برای راحتی کار می‌توانید به جای چوب دارچین خرد شده، از پودر دارچین نیز استفاده کنید.

مرحله دوم؛ دمنوش را آماده کنید

در این مرحله باید ترکیب آب و دارچین را در یک شیر جوش یا قوری شیشه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس یک تکه زنجبیل تازه یا خشک به آن اضافه کنید. ۲ دقیقه صبر کنید تا زنجبیل روی حرارت بجوشد، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لیمو عسلی خانگی با زنجبیل و دارچین

    مرحله سوم؛ دمنوش را سرو کنید

    بعد از این که دمنوش شما آماده شد، باید آن را از صافی رد کنید و سپس از این دمنوش برای درمان گلودرد و رفع علائم سرماخوردگی استفاده کنید. برای این که مزه دمنوش شما لذیذتر و خواص آن چند برابر شود، می‌توانید ۱ قاشق عسل خام به دمنوش اضافه کنید و بعد آن را میل کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال به روش خانگی

    طرز تهیه دمنوش زنجبیل، دارچین و لیمو با عسل (روش دوم)

    دمنوش زنجبیل، دارچین و لیمو با عسل یکی دیگر از انواع معجون معجزه آسا برای درمان گلودرد است. این معجون التیام بخش، به درمان گلودرد و خارش گلو کمک می‌کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن طول دوره سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

    برای تهیه دمنوش زنجبیل همراه با دارچین، لیمو و عسل باید یک تکه چوب دارچین را همراه با یک تکه زنجبیل در قوری بیندازید و سپس قوری را با آب جوش پر کنید.

    بیشتر بخوانید: نوشیدنی معجزه‌آسا برای تسکین فوری نفخ معده

    حالا قوری را برای ۱۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا دمنوش دم بکشد. بعد از آماده شدن دمنوش می‌توانید آن را در لیوان بریزید و کمی آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. در انتها این دمنوش را همراه با ۱ قاشق عسل خام میل کنید.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه دمنوش سرماخوردگی زنجبیل و دارچین

    در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین بهتر است به جای پودر زنجبیل و دارچین از چوب دارچین و یک تکه زنجبیل تازه استفاده کنید، اما اگر به چوب دارچین یا زنجبیل تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر دارچین، پودر زنجبیل یا زنجبیل خشک شده استفاده کنید.
    • در صورتی که در روزهای پایانی سرماخوردگی به سر می‌برید، ممکن است با علائم گرمی بدن مثل جوش و خارش گلو مواجه شوید. در این شرایط بهتر است برای رفع گلودرد در کنار دمنوش زنجبیل و دارچین حتما از مقداری لیمو شیرین استفاده کنید.
    • اگر طبع گرمی دارید، بهتر است در مصرف دمنوش زنجبیل و دارچین زیاده‌روی نکنید. زیرا این دمنوش به شدت طبع گرمی دارد و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.
    • دمنوش زنجبیل و دارچین یک درمان فوری برای گلودرد و سرماخوردگی است که باید از آن به صورت گرم استفاده کنید.
    • در طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین با لیمو می‌توانید یک تکه لیمو ترش را برش دهید و داخل دمنوش بریزید تا معجون شما آماده شود.
    • برای درمان گلودرد می‌توانید از دمنوش زنجبیل و دمنوش دارچین به صورت مجزا نیز استفاده کنید. 
    • از مهم‌ترین خواص دمنوش زنجبیل و دارچین می‌توان به درمان گلودرد، تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع حالت تهوع، کاهش التهاب در بدن، کنترل قند خون، بهبود عملکرد مغز، درمان انواع عفونت و همچنین کاهش وزن اشاره کرد.
    • برای درمان گلودرد می‌توانید مقداری پودر زنجبیل و پودر دارچین در شیر داغ بریزید و بعد ۲ قاشق عسل خام به آن اضافه کنید. مصرف این معجون موجب نرم شدن گلو، کاهش التهاب گلو و رفع سرفه می‌شود.
    • از مهم‌ترین مضرات زنجبیل برای سرماخوردگی می‌توان به اسهال، سوزش سر دل و همچنین افزایش اسید معده اشاره کرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمنوش انار

    دمنوش زنجبیل و دارچین یکی از بهترین انواع دمنوش مناسب سرماخوردگی است که به درمان گلودرد، سرفه و بهبود علائم سرماخوردگی کمک می‌کند. آیا تا به حال از دمنوش زنجبیل و دارچین برای درمان گلودرد استفاده کرده‌اید؟ اگر سابقه استفاده از این دمنوش را دارید، می‌توانید تجربیات خود را با ما در این مطلب از مجله آشپزی اکالا در میان بگذارید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.