سبک زندگی

راهنمای خرید باقلا سبز و شناخت مرغوب ترین نوع باقلا!

باقلا سبز یکی از خوشمزه‌ترین انواع باقالا است که از آن به صورت پخته یا برای تهیه باقالی پلو استفاده می‌شود. این باقلا خواص زیادی برای سلامتی دارد و از همین رو بهتر است از آن در وعده‌های غذایی خودتان استفاده کنید. اما چطور یک باقالی خوب و باکیفیت خریداری کنیم؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با راهنمای خرید باقلا سبز به طور کامل آشنا شوید.

نکات مهم برای خرید باقلا سبز تازه

شناسایی باقلای مرغوب و باکیفیت هم به خوشمزه‌تر شدن طعم غذای شما کمک می‌کند و هم مانع خراب شدن و افت کیفیت آن می‌شود. به طور کلی اگر در زمان خرید باقلا سبز به چند نکته کلیدی توجه کنید، می‌توانید به راحتی باقالی بهتری را خریداری کنید. در ادامه می‌توانید با راهنمای خرید باقلا سبز آشنا شوید.

۱- به رنگ باقلا دقت کنید

رنگ باقلای مرغوب و باکیفیت باید سبز خوش رنگ باشد. اگر در زمان خرید باقلا متوجه شدید که پوست باقلا رنگ پریده و سفید یا زرد است، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که هر چقدر پوست باقلا خوشرنگ تر و سبزتر باشد، کیفیت بهتری دارد. باقالاهایی که پوست آن‌ها پر از لک، آفت و سیاهی است به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای خرید نیستند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه باقلا وابیج (خشکابیج) خوشمزه

۲- به غلاف باقلا دقت کنید

قبل از این که اقدام به خرید باقلا کنید، ابتدا چند عدد باقلا را بردارید و با دست به غلاف آن کمی فشار وارد کنید. ببینید که باقلا دانه دار است یا نه. یک باقلای باکیفیت و رسیده به اصطلاح دانه دار است و داخل آن از فاصله کمی از ابتدای غلاف، پر به نظر می‌رسد. از خرید باقالاهایی که داخل آن‌ها خالی است اجتناب کنید.

راهنمای خرید باقلا سبز

۳- از خرید باقالاهای نرم بپرهیزید

به عنوان راهنمای خرید باقلا سبز به خاطر داشته باشید که پوست باقلا باید سفت و ترد باشد. باقالاهایی که پوست آن‌ها نرم است، معمولا کهنه هستند و کیفیت مناسبی ندارند. سعی کنید باقالایی را خریداری کنید که پوست آن‌ سالم و بدون پوسیدگی و نرمی است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: چه کسانی نباید باقالا بخورند؟

    ۴- دانه باقلا را بررسی کنید

    برای شناخت بهترین نوع باقلا بهتر است قبل از خرید باقلا حتما یک یا چند عدد باقلا را پوست بگیرید و ببینید که دانه‌های باقلا چگونه هستند. برخی از باقالاها پوست پهن و ضخیمی دارند، اما زمانی که آن‌ها را باز می‌کنید، با باقلای کوچک و ریز مواجه می‌شوید. دانه باقلا باید اندازه مناسبی داشته باشد و رنگ آن سبز و خوشرنگ باشد. در صورتی که دانه باقلا کوچک، زرد، سفید یا دارای لک و زدگی است، از خرید آن اجتناب کنید.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از خواص عجیب و چشمگیر باقلا سبز برای سلامتی

    راهنمای خرید باقلا سبز خشک

    برخی افراد هر سال به جای خرید باقلا سبز تازه، مقداری باقلا سبز خشک تهیه می‌کنند و از این باقلا برای تهیه غذا استفاده می‌کنند. از آن جایی که نگهداری باقلا سبز خشک راحت‌تر است و نیاز به یخچال و فریزر ندارد، این نوع باقلالی برای افرادی که فریزر آن‌ها فضای کافی ندارد، گزینه هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود. در زمان خرید باقلا سبز خشک سعی کنید آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. توجه داشته باشید که سطح باقلا خشک باید سالم و بدون لک و زدگی باشد.

    یک باقالا سبز خشک باکیفیت رنگ سبز و خوش‌رنگی دارد و این موضوع نشان می‌دهد که باقالا به روشی اصولی خشک شده است. از خرید باقلا خشکی که رنگ آن سفید یا زرد است اجتناب کنید. دقت کنید که باقالا خشکی که تهیه می‌کنید، بد بو یا نرم نباشد و ظاهری کاملا سالم و یکدست داشته باشد.

    راهنمای خرید باقلا سبز خشک

    فصل باقلا کی هست؟

    به طور کلی باقلا در فصل زمستان به آرامی رشد می‌کند و در فصل بهار برای برداشت آماده می‌شود. معمولا برداشت این محصول از اواسط فروردین تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. بنابراین اگر قصد نگهداری باقلا در فریزر را دارید، بهتر است در همین زمان اقدام به خرید باقلای تازه کنید.

    بهترین باقلا مال کجاست؟

    احتمالا شما هم در زمان خرید باقلا به انواع باقلا برخورده‌اید و ممکن است ندانید که بهترین باقالا متعلق به کدام شهر است. بهترین نوع باقلا، باقلای ریز کاشان است که رنگ آن سبز تیره است و زمانی که تازه و جوان باشد، پوست آن ترد و بدون لکه است. این باقلا بهترین نوع باقلا برای تهیه باقلا پلو است که امروزه در اکثر شهرها نیز یافت می‌شود.

    باقلا سبز سرشار از پروتئین، کلسیم و پتاسیم است و از همین رو فواید زیادی برای بدن دارد. در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه راهنمای خرید باقلا سبز به شما کمک کنیم تا باقلای باکیفیت‌تری را انتخاب و تهیه کنید. شما در زمان خرید باقالا به چه نکاتی دقت می‌کنید؟ می‌توانید تجربیات و نظرات خودتان را با ما و دوستان علاقه مند به اشتراک بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.