برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (شنبه ۲۵ فروردین)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و پنجمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- شامی رودباری

شامی رودباری یک غذای محلی نونی با عطر و طعمی بسیار خاص و به یاد ماندنی است که قطعا شما از خوردن آن بسیار لذت خواهید برد.

این غذا با دستورات متنوعی با موادی همچون گوشت چرخ کرده، سبزی‌های محلی شمالی، گوجه فرنگی و… آماده می‌شود که با توجه به در دسترس نبودن سبزی‌های محلی می‌توانید از سبزی‌های جایگزین دیگری که در دسترس عموم مردم است، استفاده کنید.

طرز تهیه شامی رودباری

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه شامی رودباری

    مراحل تهیه شامی رودباری به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیاز‌ها را با رنده ریز رنده کنید و با کمک آبکش یا هر وسیله دیگری که در دسترس دارید آب آن‌ها را به خوبی بگیرید. زیرا آب پیاز باعث شل شدن مواد شامی شما و در نهایت از هم پاشیدن و شکل نگرفتن شامی هایتان خواهد شد.
    2. اکنون نوبت اضافه کردن چاشنی اصلی و متفاوت این غذاست که در بالا در مورد تنوع و گستردگی دامنه انتخاب سبزیجات مصرفی در این غذا اشاره کردیم. پس سبزیجات معطری را که در دسترس‌ دارید، بشویید، به صورت ساطوری ریز خرد کنید و‌ به گوشت چرخ‌ کرده اضافه کنید.
    3. حالا نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را با توجه به ذائقه و رژیم غذایی خودتان، به موادی که در دو مرحله قبل آماده کرده‌ایم اضافه و ‌به خوبی همه مواد را با هم ترکیب کنید.
    4. در این مرحله به سراغ آماده سازی سس محبوب و‌ پرطرفدار شامی می‌رویم. برای این کار باید گوجه‌ها را به خوبی با کمک رنده یا هر وسیله دیگری که در دسترس دارید، پوره کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و راحت روی لینک طرز تهیه شامی رودباری کلیک کنید.

    ۲- شوید پلو با تن ماهی

    شوید پلو با ماهی همیشه جز غذاهای پرطرفدار ایرانی بوده است. این غذا یکی از غذاهای معروف عید و شروع سال تحویل است. بنابراین طبیعی است که این غذا برای ما یادآور روزهای خوب و زیبایی باشد.

    ولی واقعیت این است که اگر بخواهید کاملا ارگانیک و طبیعی این غذا را درست کنید، با دردسرهای زیادی روبه‌رو خواهید شد. در این نقطه از زندگی است که خدا را بابت وجود کنسروهای آماده شکر می‌کنید! کنسرو آماده تن ماهی به همراه شوید پلو یک وعده خوشمزه رقم خواهد زد.

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی به شرح زیر است:

    1. در مرحله ابتدایی از پخت شوید پلو با تن ماهی، درون یک کاسه با اندازه مناسب، برنج را بریزید و به خوبی شست‌وشو دهید. بعد از اتمام شست و شوی برنج، کاسه را تا نصفه پر از آب کنید و در ادامه یک قاشق چای‌ خوری نمک به برنج اضافه کنید. سپس اجازه دهید برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد.
    2. به یاد داشته باشید که کنسروها حتما باید جوشانده شوند. کنسرو تن ماهی به صورت میانگین به ۲۰ دقیقه زمان برای جوشیدن نیاز دارد تا خیالتان از بابتش راحت شود.
    3. در مرحله سوم از درست کردن شوید پلو با تن ماهی، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و درون آن روغن بریزید.
    4. وقتی روغن داغ شد، پیازهای نگینی شده را درون ماهیتابه بریزید. پیازها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند. حالا نوبت به اضافه کردن تن ماهی می رسد. آن را به پیازها اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا سرخ شود. 

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و همه پسند روی لینک طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی کلیک کنید.

    ۳- دلمه مرغ با پنیر

    یکی از غذاهای لذیذ که هم می‌تواند به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی در وعده شام درست شود دلمه مرغ با پنیر است. این غذا برای کودکان هم می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد و برای مادر خانواده هم همینطور چون بسیار سریع و راحت درست می‌شود.

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر به شرح زیر است:

    1. گوشت مرغ را روی یک تخته قرار دهید و با یک بیفتک کوب آن را بکوبید تا باز شود. دقت کنید تا جایی بکوبید که گوشت خیلی نازک شود. بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید اما اگر از ران مرغ هم استفاده کردید می‌توانید استخوان آن را خارج کنید و بعد آن را بکوبید.
    2. روی مرغ‌های نازک شده کمی نمک، فلفل و کره بمالید و اجازه دهید تا مزه دار شود.
    3. در این مرحله هویج‌ها را به شکل نگینی ریز خرد کرده و می‌گذاریم تا بپزد. بعد از آنکه از حرارت افتاد کمی از آن را روی یکی از مرغ‌های نازک شده می‌ریزیم.
    4. سپس کمی از پنیر چدار را روی هویج ها می ریزیم و شروع به رول کردن مرغ می کنیم. دقت کنید که رول کردن طوری باید باشد که مواد از درون آن بیرون نزد و شبیه دلمه کاملا بسته باشد.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و جذاب روی لینک طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر کلیک کنید.

    ۴- سوپ مرغ و رشته فرنگی

    سوپ مرغ یکی از انواع سوپ‌های پرطرفدار و بسیار خوشمزه است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این سوپ در دسته‌بندی سوپ‌های بین‌المللی قرار دارد.

    سوپ مرغ با رشته فرنگی با مواد ا‌ولیه ساده و در دسترسی در زمان کوتاهی آماده می‌شود. رشته‌ فرنگی یا همان ورمیشل رشته‌های نازکی از جنس ماکارونی است که رنگ و لعاب خوبی به سوپ شما می‌دهد.

    مراحل تهیه سوپ مرغ و رشته فرنگی

    مراحل تهیه سوپ مرغ و رشته فرنگی

    مراحل تهیه سوپ مرغ و رشته فرنگی به شرح زیر است:

    1. ابتدا درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش رسد. سپس مرغ شسته شده را درون قابلمه آب جوش بگذارید. ۷-۹ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد. با این کار میزان زیادی از هورمون‌های مرغ گرفته و بوی زهم آن از بین می‌رود.
    2. پس از گذشت زمان اعلام شده مرغ را از آب جوش خارج کنید و با مقداری آب بشویید. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید، ته قابلمه مناسبی که قصد طبخ سوپ را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید.
    3. منتظر بمانید تا روغن کمی گرم شود. سپس پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.
    4. حال گوجه فرنگی‌ها را بشویید و درون میکسر، غذاساز یا خردکن بریزید. چند پالس بزنید تا گوجه‌ فرنگی‌هایتان پوره و له شوند. پوره گوجه را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و لذیذ روی لینک طرز تهیه سوپ مرغ و رشته فرنگی کلیک کنید.

    ۵- سالاد بلغور و نخود

    سالاد بلغور و نخود، یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و جذابی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می‌شود. این سالاد بین‌المللی در میز غذای شما نه تنها میل و اشتهای شما را برای خوردن غذای اصلی زیاد می‌کند؛ بلکه موجب جذاب‌تر دیده شدن میز غذایتان می‌شود.

    سالاد بلغور و نخود را به عنوان یک پیش غذا یا غذای اصلی می‌توانید در وعده شام میل کنید. این سالاد یک غذای کامل است؛ زیرا تلفیقی از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات است که به راحتی آماده می‌شود.

    مراحل تهیه سالاد بلغور و نخود

    مراحل تهیه سالاد بلغور و نخود

    مراحل تهیه سالاد بلغور و نخود به شرح زیر است:

    1. ابتدا  نخود را تمیز کنید و با مقداری آب بخیسانید. خیساندن حبوبات پیش از پخت آن‌ها، روند پخت را تسریع می‌بخشد و حجم زیادی از نفخ آن‌ها را می‌گیرد. از چند ساعت قبل از سرو سالاد نخودها را با کمی آب بخیسانید. در این بازه زمانی چندین بار آب روی نخودها را عوض کنید.
    2. نخودهای خیسانده شده را به همراه مقداری آب در قابلمه مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. منتظر بمانید تا نخودها به خوبی بپزند و آب قابلمه تبخیر شود.
    3. حال بلغورها را تمیز کنید و بشویید. با مقداری آب آن‌ها را بخیسانید و چند ساعتی زمان دهید تا بلغور درون آب خیس بخورد و نرم شود. پس از گذشت زمان اعلام شده بلغورها را از آب خارج کنید و با دست آن‌ها را بفشارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.
    4. اکنون برگ‌های زرد و پلاسیده کاهو را جدا سازید. کاهو را بشویید و با کمک چاقو آن را به ابعاد متوسطی برش زنید. کاهوهای برش زده شده را درون ظرف مناسبی بریزید. نخود پخته شده و بلغور خیسانده شده را نیز به آن اضافه کنید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای سبک و مقوی روی لینک طرز تهیه سالاد بلغور و نخود کلیک کنید. 

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.