سبک زندگیسلامت و زیبایی

۴ خاصیت نوشیدن چای داغ در روزهای گرم تابستان

برای ما ایرانی‌ها خوردن چای در هر هوایی لذت بخش است و خیلی از ما در هوای گرم تابستان نیز بدون در نظر گرفتن فواید آن، یک فنجان چای داغ می‌نوشیم. اما آیا چیزی در مورد معجزه چای داغ در گرمای تابستان می‌دانید؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با خاصیت نوشیدن چای داغ در روزهای گرم آشنا شوید.

فواید نوشیدن چای داغ در روزهای گرم تابستان

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها برای ما ایرانیان است که مصرف آن فواید زیادی برای سلامت دارد. در ادامه این بخش به مهم‌ترین خاصیت نوشیدن چای داغ در روزهای گرم اشاره شده است.

خاصیت نوشیدن چای داغ در روزهای گرم تابستان۱- کاهش دمای بدن

جالب است بدانید که مصرف چای داغ در هوای گرم موجب افزایش تعریق بدن و خنک شدن بدن می‌شود. در این شرایط دمای بدن شما سریع‌تر کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از قدیمی‌ها در هوای گرم به جای نوشیدن یک لیوان آب یخ، یک لیوان چای می‌نوشند و معتقد هستند که نوشیدن چای داغ از نوشیدن آب یخ، بهتر بدن را خنک می‌کند.

بیشتر بخوانید: با ۱۳ خاصیت شگفت‌انگیز چای سیاه آشنا شوید!

نوشیدن چای دمای مرکزی بدن را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود تا بدن با سرعت بیشتری شروع به تعریق کند. در چنین شرایطی پوست شما زودتر خنک می‌شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل مصرف نوشیدنی‌های گرم و مواد تند و پرادویه در مناطق گرم جهان مثل خاورمیانه و هند نیز افزایش دمای سیستم اعصاب مرکزی و بالا رفتن حرارت دهان است. این موضوع موجب تاخیر گردش خون در شاهرگ می‌شود. در نتیجه دمای بالا از داخل بدن به پوست منتقل می‌شود و در نتیجه سرعت تعریق افزایش پیدا می‌کند و بدن سریع‌تر خنک می‌شود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که در مورد انواع چای گیاهی باید بدانید!

۲- خنک شدن بدن برای مدت طولانی‌تر

زمانی که در هوای گرم، یک لیوان نوشیدنی سرد مصرف می‌کنید، دمای بدن شما برای مدت زمان کوتاهی کاهش پیدا می‌کند و دوباره زیاد می‌شود. اما با نوشیدنی چای داغ در روزهای گرم، بدن شروع به تعریق بیشتر می‌کند و از همین رو برای مدت زمان طولانی‌تری احساس خنکی را تجربه می‌کنید.

۳- افزایش تعریق

عرق کردن بهترین روش مقابله بدن برای کاهش دماهای بالا است که از گرمازدگی و زیاد شدن دمای بدن جلوگیری می‌کند.نوشیدن چای داغ موجب افزایش تعریق می‌شود. هر چقدر بیشتر عرق کنیم، عرق بخار می‌شود و از همین رو بدن گرمای بیشتری از دست می‌دهد.

خاصیت نوشیدن چای داغ در روزهای گرم تابستان

۴- تحریک گیرنده‌های حسی

زمانی که در هوای گرم چای داغ می‌نوشید، گیرنده‌های حسی دهان و معده تحریک می‌شوند و در این شرایط مغز برای کاهش دمای بدن، میزان تعریق را افزایش می‌دهد و بدن شروع به تعریق می‌کند و دمای بدن کاهش پیدا می‌کند.

زمانی که بدن عرق می‌کند و در معرض باد ملایم قرار می‌گیرد، جریان هوا به تبخیر عرق کمک می‌کند و دمای بدن به راحتی کاهش پیدا می‌کند.

ر این مقاله به مهم‌ترین خاصیت نوشیدن چای داغ در روزهای گرم اشاره شد. به خاطر داشته باشید که نوشیدن چای در هوای گرم موثرتر از نوشیدن یک لیوان آب سرد بدن شما را خنک می‌کند و برای مدت زمان بیشتری بدن را خنک نگه می‌دارد. اگر تجربه استفاده از چای داغ در هوای گرم را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا