آشپزینکات آشپزی

۱۱ روش تشخیص خربزه شیرین و رسیده که باید بدانید!

تابستان فصل میوه‌های رنگارنگ و خوشمزه است. یکی از این میوه‌های دلچسب، خربزه است که با طعمی شیرین و بافتی آبدار، گرمای تابستان را دلچسب‌تر می‌کند. اما انتخاب خربزه شیرین و رسیده همیشه کار آسانی نیست. در این قسمت از اکالا بلاگ به معرفی ۱۱ روش تشخیص خربزه شیرین و رسیده از خربزه‌های نارس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

با روش‌های تشخیص خربزه شیرین آشنا شوید!

انتخاب خربزه شیرین و آبدار می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد، اما با چند روش ساده می‌توانید به راحتی یک خربزه خوشمزه را انتخاب کنید. در ادامه، نکاتی برای تشخیص خربزه شیرین و آبدار شرح می‌دهیم.

۱- پوست خربزه شیرین سفت است

یکی از نشانه‌های اصلی خربزه رسیده و شیرین، پوست سفت و محکم آن است. در واقع، سفت بودن پوست خربزه نشان‌دهنده‌ این است که میوه به طور کامل رسیده و شیرین است.

اما توجه داشته باشید که سفت بودن پوست خربزه باید در تمام قسمت‌های آن یکسان باشد. اگر در برخی نقاط، پوست خربزه نرم و در نقاط دیگر سفت باشد، این احتمال وجود دارد که خربزه ضربه دیده یا خراب شده باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ خواص خربزه برای لاغری و کاهش وزن

۲- به رنگ پوست خربزه توجه کنید

خربزه‌های رسیده و آبدار، معمولا با پوستی به رنگ متمایل به زرد یا سفید خود را نشان می‌دهند. در مقابل، خربزه‌هایی که پوستی کاملا سبز دارند، نارس هستند و طعم شیرینی ندارند.

با روش‌های تشخیص خربزه شیرین آشنا شوید!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- بخش انتهایی خربزه را بررسی کنید

    یک روش تشخیص خربزه شیرین و آبدار، بررسی محل جدا شدن ساقه از میوه است. در خربزه‌های رسیده، این قسمت فرو رفته است. علت این فرورفتگی این است که زمانی که خربزه به طور کامل می‌رسد، به راحتی از ساقه جدا می‌شود. به همین دلیل، در خربزه‌های رسیده، اثری از ساقه روی میوه باقی نمی‌ماند و محل اتصال آن کمی فرو رفته به نظر می‌رسد.

    ۴- پوست خربزه شیرین زبر است

    برخلاف خربزه‌های نارس که پوستی صاف دارند، خربزه‌های رسیده پوستی زبر و خشن دارند که با شیارهای ظریف و سبز رنگ پوشیده شده است.

    بیشتر بخوانید: روش تشخیص هندوانه شیرین و قرمز

    ۵- خربزه شیرین، پوستی چسبناک دارد

    شاید تصور کنید که خربزه با پوستی چسبناک، خربزه‌ای بد طعم و نامناسب است. اما اینطور نیست! چسبندگی پوست خربزه در واقع نشانه‌ای از رسیده و شیرین بودن آن است.

    ۶- خربزه را تکان دهید

    یکی از راه‌های ساده برای تشخیص خربزه شیرین، تکان دادن آن است. زمانی که خربزه رسیده و شیرین باشد با تکان دادن آن، حرکت دانه‌هایش را در داخل میوه به وضوح حس خواهید کرد.

    تشخیص خربزه شیرین با تکان دادن آن

    ۷- خربزه متقارن بخرید

    برای اینکه خیالتان از خرید خربزه شیرین راحت باشد، به دنبال خربزه‌هایی با ظاهر متقارن باشید. خربزه‌های نامتقارن که دارای برجستگی‌ها یا فرورفتگی‌های عجیب هستند، معمولا نارس هستند و طعم شیرینی ندارند.

    ۸- انتهای خربزه را فشار دهید

    یک ترفند ساده برای تشخیص خربزه شیرین، بررسی نرمی و سفتی بخش انتهایی آن است. برای انجام این کار، کافیست با انگشت شست خود به آرامی انتهای خربزه را فشار دهید. اگر خربزه رسیده باشد، با فشار ملایم انگشت، پوست آن کمی فرو رفته و سپس به حالت اول برمی‌گردد.

    در مقابل، اگر بخش زیرین خربزه سفت و غیرقابل انعطاف باشد، نشانه‌ نارس بودن آن است. همچنین، توجه داشته باشید که اگر خربزه دارای فرورفتگی در انتهای خود نباشد، به احتمال زیاد نارس است.

    بیشتر بخوانید: این افراد هرگز خربزه نخورند!

    ۹- خربزه را وزن کنید

    خربزه‌های رسیده به دلیل داشتن آب بیشتر، سنگین‌تر هستند. هنگام خرید خربزه، دو خربزه با اندازه مشابه را در دست بگیرید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. خربزه‌ای که سنگین‌تر به نظر می‌رسد، احتمالا رسیده است و طعم شیرینی دارد.

    ۱۰- به خربزه ضربه بزنید

    برای تشخیص خربزه شیرین، به آن ضربه بزنید. اگر در هنگام ضربه زدن به خربزه، صدایی توخالی شنیدید، به احتمال زیاد خربزه رسیده و شیرین است.

    تشخیص خربزه شیرین با ضربه زدن به آن

    ۱۱- خربزه را بو کنید

    خربزه را به بینی خود نزدیک کرده و عمیق بو کنید. اگر بوی شیرین و مطبوعی از خربزه به مشامتان رسید، احتمالا رسیده است و طعم شیرینی دارد. اما خربزه‌هایی که بوی عجیب و نامطبوعی می‌دهند، احتمالا خراب هستند و مناسب خوردن نیستند.

    بیشتر بخوانید: روش های تشخیص انبه رسیده از کال

    در این بخش از مجله آشپزی اکالا، روش تشخیص خربزه شیرین را شرح دادیم. با به کارگیری نکات ذکر شده در این مطلب، دیگر طعم خربزه نارس و بی‌مزه را تجربه نخواهید کرد و به راحتی می‌توانید یک خربزه شیرین و خوشمزه بخرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا