آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه بستنی سرخ شده؛ با فوت و فن‌های کلیدی

یکی از دسرهای محبوب در فصل تابستان بستنی است، که هم بچه ها آن را دوست دارند و هم مورد علاقه ی افراد بزرگسال است. اما در سال های اخیر نوعی از بستنی به نام بستنی سرخ شده طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. بستنی سرخ شده را بستنی سوخاری نیز می‌نامند. بستنی سرخ شده علاوه بر اینکه یک دسر بسیار خوشمزه است. از آن می‌توان به عنوان یک عصرانه دلچسب نیز استفاده کرد. شاید اسم بستنی سرخ شده کمی عجیب برسد، اما می توان آن را به راحتی در منزل تهیه نمود. فقط در تهیه بستنی سرخ شده باید حوصله به خرج داد، چونکه تهیه آن به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد.

در ادامه شما را با طرز تهیه بستنی سرخ شده و نکاتی در تهیه آن از قسمت آشپزی در اکالا بلاگ آشنا خواهیم کرد.آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه بستنی سرخ شده
کورن فلکس۳ پیمانه
بستنی وانیلی۴۵۰ گرم
پودر نارگیل۱ پیمانه
روغن مایع۲ پیمانه
دارچین۱ قاشق چایخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد

مراحل طرز تهیه بستنی سرخ شده

در این قسمت با طرز تهیه بستنی سرخ شده به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

مراحل طرز تهیه بستنی سرخ شده

مرحله اول : آماده کردن چند اسکوب بستنی وانیلی

در مرحله‌ی اول برای تهیه بستنی سرخ شده، یک اسکوپ فلزی تهیه کنید و با استفاده از آن ۸ اسکوپ به صورت توپ از بستنی وانیلی در بیاورید. سپس اسکوپ های بستنی را در یک سینی بگذارید. برای اینکه بستنی شما خوب سفت شود، سینی را به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله دوم : آماده کردن کورن فلکس با شیر و دارچین

در مرحله ی بعدی نوبت آماده کرده کورن فلکس (برگه ذرت یا برشتوک) است. برای این کار یک ظرف با اندازه مناسب تهیه کنید و کورن فلکس را به همراه ۱ قاشق غذا خوری دارچین و ۱ پیمانه پودر نارگیل و ۱ قاشق غذا خوری شیر را در آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید. در صورت تمایل و با توجه با ذائقه تان می توانید مقداری گردو، بادام و پسته خرد شده به همراه بیسکویت به مایه کورن فلکس اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم : هم زدن سفیده تخم مرغ

    در مرحله‌ی بعدی، یک کاسه مناسب را تهیه کنید و تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده آن ها را از زرده جدا کنید. سپس سفیده را در کاسه بریزید. در ادامه با استفاده از یک همزن سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا به خوبی کف کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسرهای تابستانی خوشمزه و خنک

    مرحله چهارم : آغشته کردن بستنی در کورن فلکس

    در ادامه سینی حاوی اسکوپ های بستنی را از یخچال خارج کنید. سپس آن‌ها را در ظرف حاوی کورن فلکس و دیگر مواد به همراه سفیده تخم مرغ زده شده قرار دهید. و آن را کاملا به مواد موجود در کاسه آغشته کنید، تا دور تا دور آن را کورن فلکس بگیرد. این کار را برای تمام اسکوپ های بستنی تکرار کنید و در ادامه دوباره اسکوپ های بستنی را در سینی قرار دهید و آن را مجددا به مدت ۳ ساعت دیگر در یخچال فریزر قرار دهید تا کاملا اسکوپ های بستنی سفت شوند.

    مرحله پنجم : سرخ کردن بستنی در روغن

    در ادامه یک قابلمه یا تابه کوچک و گود را تهیه کنید و روغن را در آن بریزید، مقدار روغن باید به اندازه ای باشد، که بستنی ها در روغن غوطه ور شوند. سپس قابلمه یا تابه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن به آرامی داغ شود.

    سپس اسکوپ های بستنی را یک به یک از یخچال خارج کنید و در قابلمه روغن بیندازید. بعد از اینکه رنگ آن ها طلایی شدند، آن ها ار از قابلمه خارج کنید. به این نکته دقت داشته باشد که هر چقدر روغن شما داغ باشد، اسکوپ های بستنی در زمان کمتری به رنگ طلایی می رسند.

    مرحله ششم : گرفتن روغن اضافی بستنی

    بعد از اینکه اسکوپ‌های بستنی را سرخ کردید. آن ها را در یک پارچه تمیز یا دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن ها به خوبی خارج شود.

    مرحله هفتم : سرو بستنی سرخ شده با عسل و خامه

    بعد از اینکه روغن بستنی را خارج کردید، آن ها را در یک کاسه زیبا بگذارید و می توانید بستنی سرخ شده را در کنار خامه، عسل، سس شکلاتی،تکه های میوه و دیگر طعم دهنده ها سرو کنید.

    نکاتی در طرز تهیه بستنی سرخ شده

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “بستنی‌های” خانگی خوشمزه

    نکاتی در طرز تهیه بستنی سرخ شده

    • بهتر است برای انتخاب نوع کورن فلکس در تهیه بستنی سرخ شده، از کورن فلکس های با اندازه کوچک استفاده کنید، تا کاملاً اطراف بستنی را بپوشانند.
    • اگز کورن فلکس درشت بود کورن فلکس را داخل یک کیسه زیپ‌دار بریزید و زیپ آن را ببندید. با ضربه گوشتکوب یا مشت کورن فلکس را کمی خرد کنید تا بستنی کاملا به آن آغشته شود.
    • به بستنی سرخ شده بستنی سوخاری هم گفته می‌شود.
    • برای سرخ کردن بستنی ها تنها ۲۰ ثانیه زمان کافی است. سرخ کردن بستنی به مدت طولانی موجب وا رفتن و آب شدن بستنی ها می شود.
    • می‌توانید در مخلوط کورن فلکس از پودر پسته و بادام و شکر استفاده کنید.
    • برای اینکنه بستنی را در مخلوط کورن فلکس و دارچین بچرخانید حتما مخلوط خنک باشد.
    • برای بستنی سرخ شده از هر طعم بستنی که دلخواه شما است می‌توانید استفاده کنید.
    • در تهیه بستنی سرخ شده، می‌توانید از بستنی سنتی نیز استفاده کنید. و یا می توانید از بستنی که خودتان در منزل تهیه نموده اید.
    • طرز تهیه بستنی سرخ شده که به آموزش آن پرداختیم برای چهار نفر مناسب است. در صورت کم یا زیاد شدن افراد، نسبت مواد اولیه را تغییر دهید.

    سوالات متداول در طرز تهیه بستنی سرخ شده

    در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه بستنی سرخ شده همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    بستنی سرخ شده چیست؟

    بستنی سرخ شده یک دسر متفاوت و خوشمزه که از ترکیب بستنی با کورن فلکس است .بدین صورت که اسکوب بستنی در کورن فلکس غلتانده و در  روغن سرخ می‌شود و طعم یک دسر هیجان انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

    علت وا رفتن بستنی در روغن هنگام سرخ کردن چیست؟

    اگر بستنی را مدت زمان طولانی در روغن نگه دارید بستنی متلاشی می‌شود بهترین زمان سرخ کردن هر اسکوب بستنی کاور شده با کورن فلکس ۲۰ ثانیه است.

    ترکیبات بستنی سرخ شده چیست؟

    بستنی سرخ شده یا همان بستنی سوخاری از انواع بستنی با طعم های مختلف و کورن فلکس و دارچین و تخم مرغ تهیه می‌شود.شما می‌توانید با اضافه کردن پودر پسته و بادام و پودر نارگیل طعم بستنی را خوشمزه‌تر کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    ‫۴ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا