آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه تارت کیک کاراملی؛ مرحله به مرحله با تزیین جذاب

تارت کیک کاراملی بک نوع کیک خوش بافت و خوش طعم وانیلی است که یک لایه پودینگ کاراملی و سس کاراملی روی آن را پوشانده است و برای تزئین آن از بادام زمینی استفاده شده که ترکیب طعم آن با کارامل عالی است این کیک بافت بسیار لطیفی دارد و بسیار پوک و خوشمزه است و وجود لایه کاراملی طعم منحصر به بفردی به آن می دهد این کیک را برای عصرانه یا دورهمی های مختلف و پذیرایی از مهمان‌ها می‌توانید آماده کنید. تارت کیک کاراملی بر خلاف آن چه که در ظاهر نشان می‌دهد بسیار ساده و راحت تهیه می‌شود و درست کردن آن به هیچ وجه سخت نیست و مواد اولیه ساده و در دسترسی هم دارد.

با طرز تهیه تارت کیک کاراملی در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد لازم برای کیک برای تارت کیک کاراملی:
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیرسه چهارم پیمانه
روغن مایعیک دوم پیمانه
آرد کیک پزییک و نیم پیمانه
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
نمک۱ پنس

مواد لازم برای کیک برای تارت کیک کاراملی

مواد لازم برای پودینگ کاراملی:
شکر۳ قاشق سوپ خوری سر پر
نشاسته ذرت۳ قاشق سوپ خوری سر پر
کرم کارامل۱ پاکت
شیردو و نیم پیمانه
کره۱ قاشق غذا خوری
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری

مواد لازم برای پودینگ کاراملی

مواد لازم برای سس کاراملی و تزئین:
شکریک چهارم پیمانه
کرهیک دوم قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت۱ قاشق چای خوری سر پر
شیریک دوم پیمانه
بادام زمینی بو داده بدون نمکبه مقدار لازم

مواد لازم برای سس کاراملی و تزئین

طرز تهیه کیک تارت کاراملی

برای شروع کار ابتدا کیک را آماده می کنیم:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله اول | آماده سازی قالب و آرد

    برای این کار داخل قالب تارت کیک به قطر بیست و شش الی بیست و هشت سانتی متر را به خوبی با روغن جدا کننده چرب می کنیم و کنار می گذاریم. اندازه قالب من بیست و شش سانتی متر بود. آرد کیک پزی را آماده کنید.
    قالب را چرب کنبد و آرد را آماده کنبد براب تارت کیک کاراملی

    مرحله دوم | الک کردن 

    بکینگ پودر و نمک را داخل الک بریزید و سه بار الک کنید تا کاملا مخلوط شود و کنار بگذارید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت گریپ فروت خوشمزه

    بکینگ پودر و نمک را با ارد قاطی کنید و الک کنید

    مرحله سوم | مخلوط کردن مواد اولیه

    تخم مرغ ها و شکر را در ظرفی بریزیدو وانیل رانیزبه آن اضافه کنید.تخم مرغ و شکر را در ظرفی بریزید برای تارت کیک کاراملی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت آلبالو

    با دور تند همزن پنج دقیقه بزنید تا کاملا حجیم و کرم رنگ و کشدار شود (توجه کنید که برای این کیک می توانید از هر اسانس دلخواهی مثل پوست پرتقال رنده شده یا اسانس های مختلف و … هم به دل خواه استفاده کنید).وانیل را نیز به مواد تارت کیک وانیلی اضافه کنید

    مرحله چهارم | اضافه کردن روغن و شیر

    روغن مایع را به مایه کیک اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید.روغن مایع را به مواد تارت کیک کاراملی اضافه کنید بعد شیر را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با دور کند همزن بزنید.شیر را به مواد تارت کیک کاراملی اضافه کنید

    مرحله پنجم | الک دوباره روی مایه کیک

    همزن برقی را کنار بگذارید و مخلوط آرد و بکینگ پودر و نمک را روی مایه کیک الک کنید.بکینگ پودر و نمک به همراه آرد را به مواد تارت کیک کاراملی اضافه کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی فلورنتینا

    و بعد با لیسک یا همزن دستی مخلوط کنید، تا مایه کیک کاملا یکدست شود و هیچ گلوله آردی داخل آن باقی نماند.با لیسک مواد تارت کیک کارامل را هم بزنیدمایه کیک را داخل قالب تارت کیک بریزید و بعد قالب را سه بار به آرامی روی سطح کار بزنید این کار باعث خروج هوای جمع شده در مایه کیک می شود و در نهایت کیک به صورت صاف پف می کند و گنبدی نمی‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت انار 

    مرحله ششم | پخت کیک و سپس سرد شدن

    قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و هفتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی سی دقیقه بپزید. دقت کنید که زمان در فر های مختلف متغیر است.

    در آخر با یک سیخ چوبی کیک را از قسمت مرکزی تست کنید اگر سیخ چوبی تمیز بیرون آمد قالب را از فر خارج کنید.

    مایه کیک را در قالب برای پختن بریزیدو اجازه دهید کمی از داغی بیفتد و بعد کیک را از قالب جدا کنید و روی توری برگردانید تا کاملا خنک شود. 

    مرحله هفتم | اضافه کردن شیر

    وقتی که کیک خنک شد آن را داخل ظرف مورد نظر قرار دهید. می‌توانید یک چهارم پیمانه شیر را روی تمام سطح رویی کیک به تناوب و کم کم بریزید و اجازه دهید تا کیک شیر را جذب کند و کمی مرطوب شود.یک چهارم شیر را روی کیک تارت کاراملی بریزیداین کار باعث ایجاد رطوبت در کیک می شود اما انجام این کار سلیقه ای است و می توانید در صورت دلخواه این مرحله را حذف کنید.

    طرز تهیه پودینگ کاراملی

    برای آماده کردن پودینگ کاراملی، با ما همراه باشید:

    مرحله اول | مخلوط کردن مواد

     شکر و نشاسته ذرت را مخلوط کنید.

    شکر و نشاسته ذرت را با هم برای پودینگ کاراملی اضافه کنیدسپس پاکت کارامل را داخل ظرفی بریزید و با همزن دستی مخلوط کنید.کارامل را به مواد پودینگ کاراملی اضافه کنید

    مرحله دوم | اضافه کردن شیر

    شیر را کم کم و در چند مرحله اضافه کنید و هم زمان هم بزنید تا مواد کاملا یکدست و مخلوط شوند.شیر را کم کم اضافه کنید به مواد کرم کارامل

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت کیک شکلاتی

    مرحله سوم | غلیظ شدن ترکیب

    قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و هم بزنید تا مواد کم کم شروع به غلیظ شدن کند و به غلظت فرنی برسد و رد پره های همزن روی پودینگ دیده شود.

    (حتما پودینگ را به صورت مداوم هم بزنید تا رویه نبندد و همچنین ته نگیرد و حرارت پایین باشد تا همزمان با غلظت پیدا کردن بوی خامی نشاسته هم گرفته شود)

    قابلمه را کم کم حرارت دهید تا غلظت فرنی برسد

    مرحله چهارم | اضافه کردن کره و وانیل

    وقتی پودینگ غلظت لازم را پیدا کرد کره را اضافه کنید و هم بزنید تا آب شود و با پودینگ کاملا مخلوط شود. در آخر وانیل را اضافه و مخلوط کنید و حرارت را خاموش کنید.کره و وانیل را به مواد پودینگ کاراملی اضافه کنید

    مرحله پنجم | ضاف کردن پودینگ

    پودینگ را روی کیک (قسمت خالی تارت کیک) بریزین و با لیسک یا قاشق روی آن را صاف کنید و چند بار ظرف را روی سطح کار بزنید و یا به عقب و جلو حرکت دهید تا کاملا روی پودینگ صاف شود و بعد آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

    پودینگ کارامل را در قسمت خالی تارت بریزید و در فر قرار دهید

    طرز تهیه سس کاراملی

    در این فاصله سس کاراملی را آماده کنید برای این کار شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و اجازه دهید تا شکر آب شود و شروع به کارامل شدن کند نیازی به هم زدن نیست و گاهی می توانید با تکان دادن ظرف شکر های حل نشده را روی قسمت های آب شده بیاورید تا زودتر آب شوند مراقب باشید؛ که حرارت خیلی بالا نباشد یا شکر بعد از اینکه کاملا کارامل شد بیش از حد روی حرارت نماند چون ممکن است بسوزد و تیره شود و باعث ایجاد طعم تلخ در سس شود وقتی همه شکر ها کارامل شدند.

    بیشتر بخوانید: ۵۲ نوع طرز تهیه کیک خوشمزه؛ با فوت و فن‌های پخت

    سس کاراملی را درست کنیدو هیچ دانه شکری باقی نماند کره هم دمای محیط را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود.کره را به سس کاراملی اضافه کنیدنشاسته ذرت را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته کاملا در شیر حل شود.نشاسته ذرت را با شیر مخلوط کنید برای سس کاراملیو بعد در دو نوبت به کارامل اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود.

    اگر قسمتی از کارامل در اثر اضافه کردن شیر بست و سفت شد حرارت را کمتر کنید و اجازه دهید کم کم حل شود و با مواد مخلوط شود.شیر و نشاسته را به مخلوط کاراملی اضافه کنیدوقتی مواد یکدست شدند به هم زدن ادامه دهید تا مواد غلظت پیدا کند. طوری که وقتی قاشق را ته قابلمه کشیدید فاصله ایجاد شده در سس پر نشود.

    وقتی به این غلظت رسید حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید از داغی بیفتد و کمی خنک شود. بعد سس را داخل قیف یکبار مصرف بریزید.

    سس کاراملی را در قیف بریزید برای تزیین تارت کیک کاراملو سر قیف را خیلی کم قیچی کنید و روی پودینگ کاراملی را با سس کاراملی تزئین کنید ابتدا خط های افقی روی پودینگ بزنید و بعد خط های مورب بزنید تا شکل لوزی ایجاد شود.

    تزیین تارت کیک کاراملی با سس کارامل به صورت افقی و عمودیبرای تزئین روی تارت کیک از بادام زمینی بو داده بدون نمک استفاده کردم. که با کارامل طعم خوبی ایجاد می کند اما در صورت دلخواه می توانید از سایر مغزیجات مثل گردو یا فندق و … هم استفاده کنید

    بادام زمینی ها را با چاقو خرد کنید.بادام زمینی را با چاقو خرد کنید برای تارت کیک کاراملییا به کمک دستگاه یا داخل هاونگ خرد کنید و بعد با کمک قاشق از بادام زمینی های خرد شده دور کیک بریزید تا دور کیک را کاملا بپوشاند.کیک را با بادام زمینی تزیین کنیدکیک را داخل ظرف در دار در یخچال نگه داری کنید.

    طرز تهیه کیک تارت کاراملی خوشمزه با تزیین جذاب

    نکات تهیه تارت کیک کاراملی

    • موقع هم زدن تخم مرغ ها و شکر حتما یکی دو بار هم زدن را متوقف کنید و دیواره های ظرف را با لیسک تمیز کنید و ذرات چسبیده به دیواره‌ها را داخل مواد برگردانید تا هم بخورند این ذرات اگر به صورت هم نخورده روی دیواره ها باقی بمانند باعث ایجاد بوی زهم تخم مرغ در کیک می شوند که بسیار آزار دهنده است.
    •  هنگام ریختن مایه کیک داخل قالب حتما ظرف را حرکت دهید تا مایه کیک به صورت متناوب روی همه قسمت های قالب ریخته شود چون ریختن مایه کیک از یک نقطه باعث تجمع هوا در آن نقطه می شود و کیک در آن نقطه بیشتر پف می کند و روی کیک صاف و در یک سطح پف نمی‌کند.
    •  دمای فر را در فر های برقی بیست درجه پایین تر در نظر بگیرید.
    •  از پیمانه ها و قاشق های استاندارد کیک و شیرینی پزی برای اندازه گیری مواد استفاده کنید تا اندازه مواد دقیق باشد.
    •  به جای طرح لوزی می توانید هر طرح دلخواهی روی پودینگ بزنید که کاملا سلیقه ای است مثل شکل مارپیچ و …
    •  برای اینکه بادام زمینی بو داده و بدون نمک داشته باشید باید بادام زمینی را به صورت خام خریداری کنید چون بقیه بادام زمینی های بوداده نمک دار هستند.
    • بادام زمینی را داخل فر قرار دهید و حرارت را روشن کنید و هر از گاهی در فر را باز کنید و هم بزنید تا همه بادام زمینی ها بو داده شوند و رنگ بادام زمینی ها که سفید است کمی تغییر رنگ دهد و تیره تر شود.
    • بعد از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود بعد پوست رویی آن را با دست جدا کنید و بادام زمینی ها را مورد استفاده قرار دهید.
    • بو دادن بادام زمینی ها را داخل تابه و روی گاز هم می توانید انجام دهید اما برای این کار باید بادام زمینی ها را بیشتر هم بزنید و مدام مراقب باشید تا نسوزد چون روی حرارت مستقیم قرار دارد.

    امیدوارم از طرز تهیه تارت خوشمزه کاراملی لذت برده باشید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.