آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه تارت کیک شکلاتی؛ دسری شیک و خوشمزه با نکات ریز کلیدی!

تارت‌ها یکی از شیرینی‌های معروف بین‌المللی هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. تارت‌ها معمولا از یک لایه کراست بیسکوئیتی و فیلینگ دلخواه تشکیل می‌شوند و می‌توانند یک شیرینی عالی برای پذیرایی از مهمان‌ها باشند یا اینکه به عنوان عصرانه در کنار یک فنجان چای سرو شوند. تارت کیک شکلاتی یک نمونه از تارت‌های مدرن است که از یک لایه کراست بیسکوئیتی به همراه یک لایه فیلینگ شکلات تشکیل شده است و روی فیلینگ شکلات یک لایه کیک ساده قرار گرفته که باعث میشود این تارت کیک ظاهر و طعم منحصر بفردی پیدا کند و بسیار مناسب عصرانه یا دورهمی‌ها باشد.

با ما در اکالا بلاگ همراه باشید با آموزش تهیه تارت کیک شکلاتی؛ شیرینی خوشمزه و جذاب!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم برای تهیه کراست
    کره۱۵۰ گرم
    پودر قند۶۰ گرم
    آرد سفید قنادی (سه صفر)۲۰۰ گرم
    زرده تخم مرغ۱ عدد
    وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
    شکلات صبحانهبه مقدار لازم

    مواد لازم کراست در تارت کیک شکلاتی

    مواد لازم برای تهیه کیک
    تخم مرغ ۳ عدد
    شکر۱۵۰ گرم
    آرد سفید قنادی (سه صفر)۱۵۰ گرم
    بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
    وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
    روغن مایعیک هشتم پیمانه

    مواد لازم کیک در تارت کیک شکلاتی
    ۱- اول باید قسمت کراست تارت رو آماده کنیم.

    برای تهیه کراست کره رو به صورت تکه های خرد شده داخل ظرفی بریزین (کره رو چند دقیقه زودتر از یخچال خارج کنید تا کمی نرم بشه) و پودر قند الک شده رو بهش اضافه کنید و با چنگال پودر قند رو کاملا به خورد کره بدین.

    کره در تارت کیک شکلاتی

    ۲- بعد یک دقیقه با دور کند همزن بزنید تا مواد کاملا باز و یکدست بشن.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت کیک کاراملی

    زرده تخم مرغ و وانیل رو به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط و یکدست شدن هم بزنید و همزن برقی رو کنار بذارید.

    تخم مرغ در تارت کیک شکلاتی

    ۳- آرد رو روی مواد الک کنید و با نوک انگشت ها مواد رو مخلوط کنید و به خورد هم بدین تا به شکل خرده نان در بیاد.

    آرد در تارت کیک شکلاتی

    ۴-  بعد کم کم خمیر رو جمع کنید تا خمیر نرم و لطیفی به دست بیاد که به دست تمیز نمیچسبه.

    نکته مهم در تهیه خمیر تارت استفاده از نوک انگشت ها برای مخلوط کردن مواد هست به هیچ عنوان نباید از کف دست برای جمع کردن خمیر استفاده کنید چون حرارت کف دست باعث گرم شدن خمیر و به روغن افتادن اون میشه.

    همچنین نباید خمیر تارت رو بیش اندازه ورز بدین وگرنه به روغن میفته اگه خمیر به روغن بیفته تارت بعد از پخت سفت و خشک میشه و ممکنه داخل قالب شکلش رو از دست بده و کوچیک تر بشه.

    خمیر بدست اومده رو داخل نایلون فریزر قرار بدین و حدود نیم ساعت داخل یخچال استراحت بدین.

    برای این کیک تارت بهتره از قالب پای استفاده کنید که دیواره های بلندی داره و قالب تارت مناسب این دسر نیست چون دیواره های کوتاهی داره و مایه کیک نمیتونه داخل قالب قرار بگیره اگه قالب پای ندارین میتونید مثل من از قالب ساده استفاده کنید قطر قالب من بیست و دو سانتی متر بود. (از قالب هایی تا قطر بیست و شش سانت هم میتونید استفاده کنید اما توجه داشته باشین هر چه اندازه قالب بزرگ تر بشه ارتفاع تارت کمتر میشه)

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت سیب و دارچین

    به دو صورت میتونید خمیر رو داخل قالب پهن کنید.

    اول اینکه خمیر رو داخل قالب قرار بدین و با نوک انگشت ها خمیر رو داخل قالب پهن کنید و اضافات خمیر رو در قسمت کناره‌ها کاملا با دست صاف کنید دقت کنید که ضخامت خمیر در همه جای قالب یکسان باشه.

    در روش دوم خمیر استراحت کرده رو ما بین دو نایلون با وردنه به ضخامت چند میلی باز کنید و بعد به کمک نایلون داخل قالب انقال بدین و با نوک انگشت‌ها کاملا داخل قالب فیکس کنید و کناره‌های خمیر رو در قسمت دیواره‌ها کاملا صاف کنید.

    خمیر تارت کیک شکلاتی

    ۵- بعد از فیکس شدن خمیر داخل قالب با یک چنگال سطح خمیر رو سوراخ کنید و قالب رو داخل یخچال بذارین.

    قالب کیک در تارت کیک شکلاتی
    ۶- برای تهیه مایه کیک بکینگ پودر رو به آرد سفید اضافه کنید و کاملا مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بذارین.

    تخم مرغ‌ها و شکر رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشن. (حدود چهار الی پنج دقیقه زدن کافیه)

    تخم مرغ در تارت کیک شکلاتی

    ۷- بعد وانیل رو به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. 

    وانیل در تارت کیک و شکلات

    ۸- بعد روغن رو اضافه کنید و هم بزنید تا با مواد یکدست و مخلوط بشه.

    روغن در تارت کیک شکلاتی

    ۹- مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده رو به مواد اضافه کنید و با لیسک و به آرومی و به حالت دورانی مواد رو مخلوط کنید تا در نهایت یکدست بشه و هیچ گلوله آردی داخل مواد باقی نمونه.

    قالب رو از یخچال خارج کنید و یک لایه شکلات صبحانه کف خمیر بمالید به جای شکلات صبحانه میتونید از مارمالاد دلخواه یا کرم کاسترد هم استفاده کنید.

    بیکینگ پودر در تارت کیک شکلاتی

    ۱۰- مایه کیک رو روی لایه شکلات بریزین و داخل فر با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت حدودی چهل و پنج الی شصت دقیقه بپزین.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع تارت

    زمان گفته شده حدودی هست و در فرهای مختلف متغیره در آخر کیک رو با یک سیخ چوبی تست کنید اگه سیخ تمیز بیرون اومد میتونید قالب رو از فر خارج کنید و اجازه بدین کاملا خنک بشه و بعد از قالب خارج کنید به هیچ وجه تارت رو قبل از اینکه خنک بشه از قالب در نیارین چون گرم بودن تارت باعث میشه که بشکنه و زحمتتون هدر بره.

    پخت کیک در تارت کیک شکلاتی
    ۱۱- بعد از خارج کردن از قالب روی کیک پودر قند الک کنید و برش بزنید و نوش جان کنید.

    تارت کیک شکلاتی
    نکات تهیه تارت کیک شکلاتی 

    • بسته به اینکه خمیر تارت رو در فصل گرم یا سرد آماده میکنید باید کارهای متفاوتی انجام بدین در فصل گرم بهتره کره رو مستقیما از یخچال خارج کنید و داخل مواد استفاده کنید ولی در فصل سرد کره رو کمی زودتر از یخچال خارج کنید تا خیلی کم نرم بشه و همچنین بعد از آماده شدن خمیر تارت، در فصل سرد، میتونید بلافاصله اون رو داخل قالب باز کنید اما در فصل گرم بهتره خمیر رو سی دقیقه داخل کیسه فریزر در یخچال استراحت بدین و بعد داخل قالب باز کنید.
    • اگه خمیر شما موقع پخت داخل فر آب رفت و کوچیک شد یعنی موقع تهیه خمیر حرارت دستتون یا ورز دادن باعث به روغن افتادن خمیر شده، خمیرهایی که در اونها مقدار قابل توجهی کره استفاده میشه نسبت به حرارت حساسن و اگه به روغن بیفتن داخل فر تغییر شکل میدن و بعد از پخت سفت میشن و خشکی آزاردهندهای پیدا میکنند.
    • خمیر تارت آماده شده رو تا چند روز در یخچال داخل زیپ کیپ میتونید نگهداری کنید و کمی قبل از استفاده از یخچال خارج کنید تا نرم بشه.
    • اگه پودر قند نداشتین میتونین شکر رو آسیاب و الک کنین و داخل مواد استفاده کنین.
    • چون داخل خمیر تارت مقدار قابل توجهی کره استفاده شده بعد از قرار گرفتن داخل یخچال خمیر تارت سفت تر میشه بنابراین کمی قبل از سرو از یخچال خارج کنین تا به دمای محیط برسه.
    • به جای استفاده از شکلات صبحانه میتونید از مارمالاد با طعم دلخواه یا کرم کاسترد و … نیز استفاده کنید که کاملا سلیقه ای است.
    • درجه فر در فر های برقی بیست درجه پایین تر از دمای ذکر شده باید باشد.
    • برای تزئین به جای استفاده از پودر قند میتونید از سس شکلات یا انواع میوه هم استفاده کنید.
    • داخل کیک میتونید به اختیار ۱۰۰ گرم آجیل خرد شده هم استفاده کنید مثل گردو یا فندق و … اگه لایه فیلینگ تارت، شکلاتی هست بهتره از فندق خرد شده استفاده کنید چون طعم فندق و شکلات کنار هم بسیار عالی هستند برای استفاده از فندق خرد شده کافیه در مرحله آخر تهیه کیک و قبل از ریختن داخل قالب فندق خرد شده رو اضافه و مخلوط کنید.

    امیدوارم از  طرز تهیه تارت کیک شکلاتی خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

     
    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.