آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه سوپ پاییزی پرتقال با مرغ؛ ساده و خوشمزه

سوپ پرتقال، یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه مناسب فصل پاییز و زمستان است. این سوپ خاصیت درمانی دارد و برای سرماخوردگی مفید است. شاید شما نام این سوپ را کمتر شنیده باشید، سوپ پرتقال در شهر‌های شمالی طرفداران بیشتری دارد و به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه سوپ پرتقال با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ پرتقال

مدت زمان آماده‌سازی و تهیه این سوپ ۴۰-۶۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این دستور مناسب برای ۳-۴ نفر است.

درجه سختی تهیه این سوپ در دسته‌بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه سوپ پرتقال:
آب پرتقال تازه۲ پیمانه
سینه مرغ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۵۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پیاز۲ عدد
کره۵۰ گرم
آرد سفید۱/۲ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار دلخواه
روغنبه مقدار دلخواه

مرحله اول | آماده‌سازی پیاز

در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی پیاز روید. یکی از پیازها را بشویید و پوست بگیرید، به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی مقداری روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    حال پیازهای خرد شده را به قابلمه بیفزایید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی رنگ شوند. حال مقداری زردچوبه و‌فلفل به پیاز بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

    مرحله دوم | آماده‌سازی مرغ

    در دومین مرحله به سراغ فیله‌های مرغ روید. آن‌ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافیشان گرفته شود. حال فیله‌ها را به چند تکه برش زنید و به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. مرغ‌ها را به همراه پیاز کمی تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند و رنگ نیمه‌پخته‌ای به خود گیرند.

    در همین مرحله ۲_۳ پیمانه آی جوش به قابلمه بیفزایید و درب آن را ببندید. حرارت را متوسط کنید و زمان دهید تا فیله مرغ‌ها به خوبی بپزند و نرم شوند. پس از پخته شدن فیله‌ها را از آب مرغ خارج کنید، با کمک دو چنگال یا دست آن‌ها را ریش‌ریش کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ گوجه‌فرنگی ایتالیایی

    می‌توانید فیله‌های پخته شده را از چرخ‌گوشت رد کنید یا با کمک میکسر، خرد کن آن‌ها را پوره کنید. حتی اگر گوشکوب برقی دارید نیاز به جداسازی فیله‌ها از آب مرغ نیست با گوشکوب فیله‌ها را درون قابلمه پوره و یک‌دست کنید.

    مراحل تهیه سوپ پرتقال

    مرحله سوم | آماده‌سازی پیاز و سیر

    در سومین مرحله به سراغ پیاز دوم روید، آن را بشویید و‌ پوست بگیرید. پیاز را با میکسر، خرد کن یا رنده پوره کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ سوپ را دارید کمی کره بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و پیازهای رنده شده را به آن اضافه کنید.

    حال پیازها را تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند. در همین مرحله سیر را بشویید و‌ پوست بگیرید، آن را با کمک سیر له کن له کنید و به پیازهای در حال تفت بیفزایید. کمی سیر‌ها را تفت دهید تا عطر آن‌ها نیز آزاد شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ جو پرک با قارچ

    مرحله چهارم | افزودن آرد

    در این مرحله آرد را به محتوای درون تابه اضافه کنید و بهم زنید تا بوی خامی آن گرفته شود.

    مرحله پنجم | آماده سازی پوره گوجه فرنگی

    در پنجمین مرحله گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و با کمک رنده یا میکسر آن‌ها را پوره کنید. پوره گوجه فرنگی را به محتوای درون قابلمه بیفزایید. کمی پوره گوجه فرنگی را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با خامه

    مرحله ششم | افزودن مرغ به سوپ

    در ششمین مرحله مرغ‌های له شده را به محتوای درون قابلمه بیفزایید. آب باقیمانده مرغ را به سوپ اضافه کنید و چند دقیقه‌ای زمان دهید تا سوپ بپزد و غلیظ‌تر شود.

    دستور پخت سوپ پرتقال

    مرحله هفتم | افزودن آب پرتقال

    در هفتمین مرحله آب پرتقال تازه را به سوپ خوشمزه و‌جذابتان بیفزایید. همه مواد را بهم زنید و کمی زمان دهید تا سوپ شما به آرامی بجوشد. در همین مرحله سوپ را بچشید و مطابق با ذائقه و سلیقه خود مقداری شکر و‌ نمک به آن اضافه کنید.

    سوپ خوشمزه و‌ خوش‌رنگ و لعاب شما آماده سرو است. آن را در ظرف سرو بریزید و‌ با مقداری جعفری ساطوری شده و فلفل سیاه تزیین کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ

    امیدواریم که آموزش امروز نیز مورد توجه‌شما واقع شده باشد و حتما این سوپ متفاوت و مقوی را برای شب‌های زمستانی‌تان طبخ کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. از این که تا پایان این مقاله آموزنده و جذاب با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۱/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.