آشپزینکات آشپزی

۱۴ ترفند برای لعاب دادن انواع سوپ + نکات کلیدی

آیا چیزی در مورد ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ می‌دانید؟ درست کردن سوپ در خانه کار چندان سختی نیست، اما لعاب‌دار کردن انواع سوپ یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان پخت این غذای خوشمزه به آن توجه کنیم. برای لعاب‌دار کردن و غلیظ شدن انواع سوپ معمولا از ترفندهای مختلفی استفاده می‌شود. برخی از افراد مقداری آرد به سوپ اضافه می‌کنند و برخی نیز با اضافه کردن سیب زمینی پخته به سوپ آن را غلیظ می‌کنند.

اما راز لعاب انداختن سوپ رستوران‌ها چیست و چطور می‌توانیم یک سوپ غلیظ، خوشمزه و لعاب‌دار درست کنیم؟ در این مقاله از بلاگ اکالا می‌توانید با ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ آشنا شوید.

برای لعاب انداختن سوپ چه کنیم؟

با سرد شدن هوا در فصل پاییز و زمستان، هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه یک کاسه سوپ گرم و غلیظ لذت‌بخش باشد. سوپ یک پیش غذای سالم است که به خاطر خواص فوق‌العاده و طعم بی‌نظیری که دارد، در دنیا بسیار پرطرفدار است. لعاب‌دار شدن سوپ موجب می‌شود تا سوپ شما خوشمزه‌تر، غلیظ‌تر و بسیار مجلسی‌تر به نظر برسد. اما لعاب انداختن یعنی چه؟

منظور از لعاب انداختن سوپ یعنی غلیظ و یکدست شدن سوپ که موجب می‌شود سوپ شما آبکی به نظر نرسد و همه طعم‌ها در آن به خوبی با هم ترکیب شوند. اما راز لعاب انداختن سوپ رستوران‌ها چیست؟ در ادامه به ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ اشاره شده است.

۱- مقدار جو بیشتری به سوپ اضافه کنید

راز خوشمزه شدن سوپ جو لعاب‌دار بودن آن است. برای لعاب‌دار شدن سوپ جو می‌توانید از مقدار جو بیشتری در سوپ استفاده کنید. این کار موجب غلیظ شدن سوپ می‌شود. به خاطر داشته باشید که اندازه جو نباید بیش از حد زیاد باشد، در این صورت سوپ بیش از حد سفت می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ جو سه سوته

۲- کمی جو پرک به سوپ اضافه کنید

یکی از ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ اضافه کردن مقداری جو پرک به آن است. جو پرک نسبت به جو بسیار سریع‌تر پخت می‌شود و می‌توانید آن را در اواسط پخت سوپ اضافه کنید تا سوپ شما غلیظ‌تر شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای لعاب انداختن سوپ چه کنیم؟

    ۳- از ورمیشل برای لعاب‌دار کردن سوپ استفاده کنید

    یک راهکار ساده دیگر برای لعاب‌دار شدن سوپ، اضافه کردن مقداری ورمیشل یا رشته سوپی به آن است. بهتر است ورمیشل را در مراحل انتهایی و در ۱۰ دقیقه آخر پخت سوپ به آن اضافه کنید تا له نشود. به خاطر داشته باشید که از ورمیشل یا رشته سوپی به مقدار زیاد استفاده نکنید، زیرا این کار موجب سفت شدن سوپ شما می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ سرد گیلاس

    ۴- مرغ را به صورت ریش‌ریش شده به سوپ اضافه کنید

    برای تهیه یک سوپ لعاب‌دار و غلیظ خانگی، بهتر است مرغ را بپزید و سپس به صورت ریش‌ریش شده به سوپ اضافه کنید. در طرز تهیه انواع سوپ با مرغ بهتر است از سینه مرغ یا گوشت گردن مرغ استفاده کنید.

    ۵- به جای آب، از آب مرغ برای تهیه سوپ استفاده کنید

    یکی از مهم‌ترین ترفندهای خوشمزه شدن سوپ، اضافه کردن آب مرغ به جای آب به سوپ است. این کار نه تنها روی طعم سوپ شما موثر است، بلکه می‌تواند به غلیظ و لعاب‌دار شدن سوپ نیز کمک کند. می‌توانید از آب مرغی که مرغ‌ها را در آن پخته‌اید، برای تهیه سوپ استفاده کنید و یا بعد از پخت مرغ‌ها همیشه آب مرغ را در فریزر بگذارید و آن را برای طعم دادن به انواع سوپ استفاده کنید.

    ۶- کمی آب قلم به سوپ اضافه کنید

    اگر دوست دارید طعم سوپ شما مثل سوپ رستوران‌ها شود و غلظت بیشتری پیدا کند، می‌توانید از آب قلم در سوپ استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه آب قلم باید قلم‌ها را برای چند ساعت در آب بپزید. سپس آن را در یخچال بگذارید تا روغن قلم در سطح آن سفت شود. حالا می‌توانید بخش روغنی روی قلم را بردارید و تنها از قسمت ژلاتینی زیر آن برای غلیظ شدن سوپ و انواع خورش استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: آموزش سوپ جو با شیر و خامه

    ۷- سوپ را پوره کنید

    یکی دیگر از ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ پوره کردن آن است. اگر دوست دارید سوپ شما غلیظ و یکدست شود، می‌توانید سوپ را آماده کنید و سپس آن را با گوشت‌کوب برقی کاملا پوره کنید. این کار موجب غلیظ شدن سوپ شما می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. اگر دوست ندارید سوپ شما کاملا پوره شود، می‌توانید مقداری از سوپ را بردارید و در یک ظرف جداگانه پوره کنید. سپس آن را به قابلمه اضافه کنید. با این روش سوپ شما بافت غلیظ‌تری پیدا می‌کند.

    ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ

    ۸- مقداری آرد یا نشاسته به سوپ اضافه کنید

    اگر با کمک همه روش‌هایی که پیش‌تر اشاره شد، باز هم سوپ شما حالتی آبکی دارد و یا اصلا به دنبال راهکار ساده‌تری برای غلیظ کردن سوپ هستید، بهتر است از آرد یا نشاسته کمک بگیرید. برای این کار باید ۲ قاشق چای‌خوری آرد یا نشاسته را در آب سرد حل کنید و سپس در انتهای پخت سوپ آن را اضافه کنید. سپس سوپ را خوب هم بزنید تا غلیظ شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ گل‌ کلم با انار و گشنیز

    ۹- از خامه برای غلیظ‌تر شدن سوپ استفاده کنید

    یکی دیگر از ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ اضافه کردن مقداری خامه به آن است. اگر دوست ندارید از آرد برای غلیظ‌تر شدن سوپ استفاده کنید، می‌توانید ۳ قاشق غذاخوری خامه را با آب لیمو ترش یا سرکه ترکیب کنید و در یخچال قرار دهید. سپس سوپ داغ را به تدریج و به آرامی به خامه اضافه کنید تا خامه در سوپ نبرد. سپس در ۱۰ دقیقه نهایی پخت سوپ، خامه را اضافه کنید.

    ۱۰- مقداری شیر به سوپ اضافه کنید

    برای تهیه انواع سوپ جو، سوپ مرغ و سوپ گندم می‌توانید از شیر استفاده کنید. سوپ شیر طعم فوق‌العاده‌ای دارد و یک روش ساده برای غلیظ‌تر کردن سوپ است. به خاطر داشته باشید که برای تهیه سوپ شیر ابتدا باید شیر را کمی گرم کنید و بعد به سوپ اضافه کنید تا شیر نبرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “سوپ به” خوشمزه؛ به روش خانگی

    ۱۱- از سیب زمینی پخته شده برای لعاب‌دار شدن سوپ کمک بگیرید

    استفاده از سیب زمینی یک روش ساده برای لعاب‌دار کردن انواع سوپ و خورش است. برای این که سوپ شما بافت غلیظ‌تری پیدا کند، می‌توانید یک عدد سیب زمینی کوچک را پوست بگیرید و در سوپ رنده کنید. این کار موجب غلیظ و خوشمزه‌تر شدن سوپ می‌شود.

    ۱۲- از پوره گوجه به جای رب در سوپ استفاده کنید

    یکی دیگر از ترفندهای لعاب دادن انواع سوپ اضافه کردن پوره گوجه به جای رب گوجه در سوپ است. برای این کار باید چند عدد گوجه را رنده کنید و در روغن سرخ کنید و سپس به سوپ اضافه کنید. با این روش سوپ شما غلیظ و خوشرنگ می‌شود و طعم بهتری پیدا می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ رشته فرنگی با بال مرغ

    ۱۳- مقداری برنج به سوپ اضافه کنید

    راهکار دیگری که می‌توانید برای غلیظ‌تر شدن سوپ از آن استفاده کنید، اضافه کردن برنج به آن است. برای این کار باید مقدار کمی برنج را با آب بپزید تا کاملا نرم شود. سپس آن را با گوشت‌کوب برقی یا مخلوط‌کن کاملا میکس کنید و به سوپ اضافه کنید. برنج بافت نرم و غلیظی به سوپ می‌دهند و از طرفی سوپ شما را نیز مغذی‌تر می‌کند.

    لعاب دادن سوپ

    ۱۴- مقداری پوره لوبیا سفید به سوپ اضافه کنید

    لوبیا سفید خواص زیادی دارد و طعم ملایم و دلپذیری هم دارد. برای لعاب‌دار شدن سوپ می‌توانید لوبیا سفید پخته شده را کاملا میکس کنید و به سوپ اضافه کنید. لوبیا سفید مواد مغذی زیادی دارد و از طرفی به سادگی غلظت سوپ را افزایش می‌دهد و آن را لعاب‌دار می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ جو پرک با رب (سوپ جو قرمز)

    سوالات متداول

    در این بخش به چند سوال در رابطه با لعاب دادن انواع سوپ، پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    اگر سوپ آبکی شد چه کنیم؟

    برای لعاب‌دار کردن انواع سوپ می‌توانید آن را پوره کنید و یا مقداری آرد، نشاسته، رشته سوپی، لوبیا سفید، برنج، آب قلم، آب مرغ یا مرغ ریش‌ریش شده به آن اضافه کنید.

    برای لعاب انداختن سوپ جو چه کنیم؟

    برای لعاب‌دار شدن سوپ جو می‌توانید از مقدار جو بیشتری در سوپ استفاده کنید و یا با اضافه کردن مقداری جو پرک یا ورمیشل غلظت سوپ را بیشتر کنید.

    راز جا افتادن سوپ مرغ چیست؟

    سوپ مرغ باید به آرامی و برای مدت زمان مناسب بپزد تا کاملا جا بیفتد و غلیظ شود. برای این که سوپ مرغ شما به خوبی جا بیفتد بهتر است درب قابلمه را روی آن بگذارید تا همه سبزیجات به خوبی بپزند و طعم‌ها به خورد هم بروند.

    برای دریافت نکات آشپزی بیشتر به مجله آشپزی اکالا سری بزنید.

    ۴.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.