آشپزینوشیدنی

طرز تهیه شیر پسته خانگی خوشمزه و مقوی با ۳ روش مختلف

شیر پسته یک معجون و نوشیدنی بسیار مقوی و خوشمزه‌ای است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوشیدنی کامل و سالم می‌تواند برای آغاز یک روز پرکار برای بدن شما بسیار مفید باشد و بخش زیادی از انرژی بدنتان را تامین کند. پسته یکی از قدیمی‌ترین آجیل‌های جهان است که در ردیف محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین آجیل‌ها قرار دارد. پسته منبع غنی از آهن است و در درمان کم خونی برای بدن شما مفید است، خوردن پسته در برطرف کردن خشکی و رفع شکنندگی مو مفید است، سرشار از فیبر است و مانع از ایجاد چاقی می‌شود.

از طرفی شیر حاوی مقادیر زیادی ویتامینA، ویتامین Dو B12 است که در حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان و پوست بسیار مفید است حال شما از ترکیب این دو ماده غذایی بسیار مقوی می‌توانید نوشیدنی که بمب انرژی است را به راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در خانه تهیه کنید. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ سه طرز تهیه شیر پسته را به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مقدار مواد اعلام شده درهر سه روش این آموزش ۲-۳ لیوان شیر پسته به شما می‌دهد که به راحتی با ضرب و تقسیم ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را کاهش یا افزایش دهید.

درجه سختی تهیه این معجون در دسته بندی آسان قرار دارد.

مدت زمان آماده‌سازی این نوشیدنی ۸-۱۰ دقیقه است.

مواد مورد نیاز جهت تهیه شیر پسته ساده:
شیر سرد۲ لیوان
مغز پسته۱۰۰ گرم
پودر پستهبه مقدار دلخواه
عسل۲ قاشق غذاخوری
خامه ۲ قاشق غذاخوری

۱- طرز تهیه شیر پسته ساده

برای تهیه شیر پسته ساده بهتر است از شیر کاملاً سرد و خنک استفاده کنید. پیشنهاد ما برای داشتن شیر پسته‌ای خوشمزه و مرغوب استفاده از پسته تازه است اما اگر پسته تازه در دسترس ندارید می‌توانید از پودر پسته یا خلال پسته استفاده کنید. برای تهیه شیر پسته ساده، کافیست پسته خام، خامه،عسل و شیر سرد را درون مخلوط کن بریزید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    چند پالس بزنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و بافتی یکسان و یکنواخت حاصل شود. حال از ترکیب مواد معجون خوش رنگتان درون لیوان سرو بریزید و با کمی پودر پسته تزیین و نوش جان کنید. اگر تمایل داشتید که نوشیدنی شما کم کالری‌تر باشد می‌توانید مقدار خامه و عسل را کاهش یا کلا از دستور حذف کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و موز

    طرز تهیه شیر پسته ساده

    مواد مورد نیاز جهت تهیه شیر پسته با موز:
    موز۲ عدد
    شیر سرد۲ لیوان
    پسته۱۰۰ گرم
    پودر پسته و پودر نارگیلبه مقدار دلخواه

    ۲- طرز تهیه شیر پسته با موز

    در تهیه شیر پسته با موز، کافی است شیر سرد، موز پوست گرفته شده و مغزهای پسته را درون مخلوط کن یا میکسر بریزید. همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا بافتی یکسان و یک دست حاصل شود.

    توجه داشته باشید که موز شیرینی قابل قبولی به نوشیدنی شما می‌دهد اما اگر موزهایتان به حد کافی رسیده یا شیرین نیستند می‌توانید برای شیرین‌تر کردن نوشیدنی‌تان از مقداری عسل یا شکر کمک بگیرید. از محتوای درون مخلوط کن درون لیوان‌های سرو بریزید و با کمی پودر پسته و پودر نارگیل آن را تزیین و نوش جان کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آبلیمو (لیموناد) خانگی

    مواد مورد نیاز جهت تهیه شیر پسته با بستنی:
    شیر۲ لیوان
    بستنی۱۵۰ گرم
    پسته۱۰۰ گرم
    پودر پستهبه مقدار دلخواه

    ۳- تهیه شیر پسته با بستنی

    در طرز تهیه شیر پسته با بستنی باید شیر سرد، مغز پسته و بستنی را درون مخلوط کن یا میکسر بریزید و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا بافتی یک‌نواخت و یک‌دست حاصل شود. اگر می‌خواهید که معجونتان کالری بیشتری داشته باشد می‌توانید از مقداری کنجد، عسل یا مغز بادام نیز در این نوشیدنی استفاده کنید. در پایان هم با کمی پودر پسته آن را تزیین و نوش جان کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه معجون (ویتامینه) مقوی خانگی

    طرز تهیه شیر پسته با بستنی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاچی پسته

    ۵ ترفند که برای خوشمزه‌تر شدن شیر پسته باید بدانید!

    در این بخش ۵ ترفند برای خوشمزه‌تر شدن شیر پسته برایتان شرح خواهیم داد.

    1. برای اینکه نوشیدنی شما ظاهری زیباتر داشته باشد می‌توانید پسته‌ها را از چند ساعت قبل در مقداری آب یا شیر بخیسانید، بعد پوست رویه پسته را بگیرید و فقط از مغز آن در نوشیدنی‌تان استفاده کنید.
    2. استفاده از خامه یا بستنی بافت نوشیدنی شما را غلیظ‌تر می‌کند پس اگر تمایل دارید که نوشیدنی‌تان بافت غلیظ‌تری داشته باشد حتماً از بستنی یا خامه در آن استفاده کنید.
    3. اگر عسل در دسترس نداشتید به جای آن می‌توانید از شکر استفاده کنید.
    4. از وانیل و گلاب برای عطر و طعم بهتر نوشیدنیتان می‌توانید استفاده کنید.
    5. بهتر است از شیر پرچرب در تهیه این معجون استفاده کنید.

    از این که تا پایان این مقاله همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم. برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    ۳.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.