آشپزی

طرز تهیه کوکو والک بهاری با طعمی بی نظیر

کوکوها جزو غذاهایی هستند که در سفره ایرانیان جایگاه ویژ‌ه‌ای دارند. کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو سوسیس و انواع مختلف کوکوها هستند که طرفداران زیادی دارند. کوکو والک نیز یکی دیگر از کوکوهایی است که به دلیل طعم دلنشین و خوشمزه‌ای که دارد، یک گزینه مناسب برای وعده‌های غذایی است. کوکو والک عموما در فصل بهار تهیه می‌شود. علت این موضوع هم این است که گیاه والک فقط در فصل بهار رشد می‌کند و درست کردن این کوکو هم با سبزی تازه چیز دیگری است! این غذای بهاری برای وعده شام مناسب است.

در این مطلب از بلاگ اکالا، همراه شما هستیم با دستور پخت کوکو والک.

بیشتر بخوانید: ۲۳ لیست غذاهای جدید و متفاوت؛ برای ناهار و مهمانی

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکو والک
والک۳۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
گردوی خرد شده۳ قاشق غذاخوری
زرشک۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو والک

کوکو والک برای این که طعم خوبی پیدا کند، نیاز است که به وسواس و دقت بالایی آماده شود. برای این که بتوانید یک وعده غذایی خوشمزه با کوکو والک داشته باشید، طبق مراحل زیر پیش بروید.

مرحله اول: خرد کردن والک

در اولین قدم سبزی والک یا گیاه والک را به خوبی بشویید و اجازه دهید تا آب آن برود. بعد از این که سبزی آماده شد، آن را روی تخته گذاشته و ساطوری کنید. این بخش بسیار مهم است به این دلیل که والک گیاهی لطیف و ظریف است و بیش از حد خرد کردن آن می‌تواند باعث له شدن گیاه شود. به همین دلیل توجه بالایی در این بخش داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله دوم: اضافه کردن تخم مرغ، گردو، زرشک و ادویه

تخم مرغ را در ظرفی جدا بشکنید و به خوبی هم بزنید تا به صورت یکدست زرده و سفیده ترکیب شوند. بعد از این که تخم مرغ ها را به خوبی مخلوط کردید، آن را با ظرف والک اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

بعد از این که مواد با هم ترکیب شدند، گردو و زرشک را به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. در نهایت نمک و ادویه را به مواد اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: ترکیب صحیح مواد کوکو والک

    بعد از این که همه مواد با یکدیگر به خوبی ترکیب شدند و ماده‌ای شبیه به خمیر در ظرف درست شد، ظرف را برای مدتی کوتاه در یخچال بگذارید تا طعم بگیرند و پیوستگی بهتری پیدا کنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سیب زمینی 

    مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو والک

    بعد از این که مواد آماده شدند، یک تابه مناسب را روی گاز قرار دهید و در آن روغن بریزید. زمان دهید تا روغن گرم شود. سپس مواد را به شکل دلخواه در تابه بریزید. می‌توانید از قالب‌های شکلی استفاده کنید تا کوکو ظاهر بهتری داشته باشد.

    سرخ کردن کوکو والک

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو قندی اصفهانی

    بعد از این که یک طرف کوکو سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. بعد از این که همه کوکوها سرخ شدند، آماده سرو هستند. بد نیست که روغن آن را بگیرید و بعد در ظرف مناسب سرو قرار دهید. اگر به کوکو علاقه زیادی دارید، حتما مقاله طرز تهیه انواع کوکو سبزی به روش‌های مختلف را نیز مطالعه کنید. همچنین برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید. 

    نوش جان!

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.