سلامت و زیبایی

فواید توت برای جلوگیری از آلزایمر

آلزایمر یکی از بیماری‌های مخصوص سنین کهنسالی است که مشکلات زیادی را به همراه دارد. برای جلوگیری از این عارضه در پیری با رعایت برخی موارد از جمله دوری از استرس، همچنین با خوردن برخی مواد غذایی و میوه‌ها می‌توان عوارض ناشی از این بیماری را نیز کاهش داد.

یکی از میوه‌های مفید برای جلوگیری از آلزایمر توت است که در این مقاله از اکالا بلاگ به فواید این میوه برای آلزایمر می‌پردازیم.

مبارزه با آلزایمر با مصرف توت

انواع توت به خصوص بلوبری یکی از میوه‌های قدرتمند برای حفاظت از سلول‌های مغزی است که خواص زیادی بر بهبود عملکرد مغز دارد. مصرف توت با کند کردن روند پیر شدن سلول‌های مغزی این مسیر را برای مغز طولانی می‌کند.

همچنین با خوردن انواع توت حافظه افراد مستعد آلزایمر نیز تقویت می‌شود. همچنین ترکیبات موجود در توت قابلیت کنترل و بهبود انواع بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را دارد.

محققان در طی مطالعات فراوان به این موضوع پی برده‌اند که توت سرشار از آنتی‌اکسیدان است و مصرف منظم آن موجب ایجاد پروتئین کمتری در مغز می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر توت فرنگی خشک که شاید ندانید!

مبارزه با آلزایمر با مصرف توت

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    توت چه کمکی به پیشگیری و درمان آلزایمر می‌کند؟

    محققان طی مطالعاتی به این موضوع پی‌برده‌اند که با رعایت رژیم غذایی حاوی انواع توت و سبزیجات می‌توان ابتلا به آلزایمر را کاهش داد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای که بر پایه خوراکی‌های گیاهی و کم چرب است نیز بر پیشگیری از آلزایمر موثر است.

    به طور کلی مصرف میوه‌ها و سبزیجات دارای برگ سبز و توت شده به سلامت مغز کمک می‌کند. انواع توت با کمک به رشد و تکثیر سلول‌های عصبی و ساخت سلول‌های عصبی جدید در بیماران آلزایمری که سلول‌های عصبی آن‌ها آسیب دیده است بسیار مفید است و در بهبود حافظه آن‌ها نیز نقش موثری دارد.

    خوردن توت در درمان بیماری آلزایمر و پاک‌سازی پروتئین‌های سمی از جمله تاو و آمیلوئید بتا از مغز نقش داد. انواع توت حاوی مقادیر زیادی رسوراترول است که نقش زیادی در جلوگیری و بهبود بیماری آلزایمر دارد و با پاک‌سازی پلاک‌های مغزی به درمان آلزایمر کمک می‌کند.

    در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا در خصوص فواید توت برای درمان آلزایمر پرداختیم. با مطالعه این مقاله و آگاهی نسبت به خواص این میوه می‌توانید آن را در رژیم غذایی خود گنجانده و مغز خود را نسبت به بیماری آلزایمر و کند شدن حافظه تقویت کنید.

    ۴/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.