برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (شنبه ۱۵ اردیبهشت)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در پانزدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- واویشکا با گوشت چرخ کرده

واویشکا یکی از غذاهای بسیار ساده و البته خوشمزه‌ای است که اصالت آن به شمال کشورمان برمی‌گردد. این غذا اغلب بدون برنج سرو می‌شود و از غذاهای مقرون به صرفه‌ای است که با کمترین مواد اولیه موجود در خانه قابل طبخ است.

یک غذای پرطرفدار گیلانی که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و می‌توانید آن را با انواع گوشت یا سبزیجاتی که متناسب با ذائقه‌تان است تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ‌کرده

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه واویشکا

    مراحل تهیه واویشکا با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

    1. ابتدا به سراغ آماده سازی سیب زمینی‌ها روید. سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید، پوست بگیرید و آن‌ها را به ابعاد مکعبی شکل یکسانی برش زنید.
    2. حال سیب زمینی‌های برش زده را مدت ۵-۱۰ دقیقه در کاسه‌ای آب قرار دهید، سپس آن‌ها را بشویید و درون آبکش بریزید، کمی زمان دهید تا آب اضافی آ‌ها گرفته شود.
    3. سپس درون تابه مناسبی کمی روغن ریخته و سیب زمینی‌های نگینی شده را به تابه بیفزایید، حرارت را متوسط کنید و کمی زمان دهید تا سیب زمینی‌ها طلایی رنگ و برشته شود. پس از سرخ شدن سیب زمینی‌ها را از تابه خارج کنید و کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.
    4. گوجه فرنگی‌ها را نیز به خوبی بشویید و با کمک رنده، میکسر یا خردکن آن‌ها را به صورت پوره درآورید. توجه داشته باشید که تبدیل گوجه فرنگی به پوره در نهایت ظاهری بسیار جذاب و زیبا به غذای شما می‌دهد اما اگر تمایل به اجرای این مرحله ندارید می‌توانید گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای نونی ساده و راحت روی لینک طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

    ۲- پلو مخلوط مشهدی

    پلو مخلوط مشهدی یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه‌ است که در شهرهای مختلف به روش‌های متنوعی طبخ می‌شود. شما می‌توانید برای ناهار امروز این غذای مجلسی جذاب را با مواد اولیه در دسترسی همچون برنج، هویج، مرغ، سیر، زرشک، محلول زعفران، خلال پسته و… تهیه و نوش جان کنید.

    طرز تهیه پلو مخلوط مشهدی

    مراحل تهیه پلو مخلوط

    مراحل تهیه پلو مخلوط به روش مشهدی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول به سراغ مرغ روید. ابتدا درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. منتظر بمانید تا آب شروع به جوشیدن کند.
    2. حال تکه‌های مرغ شسته شده را درون آب جوش بیندازید و ۸-۱۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد. پس از گذشت زمان فوق تکه‌های مرغ را از آب جوش خارج کنید و با کمی آب بشویید.
    3. سپس مرغ‌ها را درون قابلمه دیگری قرار دهید. چوب دارچین، مقداری روغن و محلول زعفران به آن بزنید. ۱ پیمانه آب جوش به مرغ ها بیفزایید و درب قابلمه را ببندید.
    4. ۲۰-۳۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ‌ها به خوبی بپزند. پس از پخته شدن مرغ‌ها حرارت را خاموش کنید و منتظر بمانید تا مرغ‌ها خنک شوند. حال با کمک دست یا چنگال استخوان‌های مرغ را از آن جدا کنید و مرغ را ریش‌ریش کنید.
    5. اکنون به سراغ آماده‌سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن و کره بریزد و پیازهای نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی پیازها را تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و کمی طلایی رنگ شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای رنگارنگ و مخصوص مشهدی روی لینک طرز تهیه پلو مخلوط کلیک کنید.

    ۳- خورشت تره فرنگی با مرغ

    خورشت تره‌ فرنگی یکی از انواع خورش‌های خوشمزه ایرانی است که همراه با گوشت یا مرغ طبخ می‌شود. چنانچه تا به حال این غذای لذیذ را امتحان نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتما همین حالا دست به کار شوید و این غذای لذیذ را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه خورشت تره فرنگی

    مراحل تهیه خورشت تره فرنگی با مرغ

    مراحل تهیه خورشت تره فرنگی با مرغ به شرح زیر است:

    1. ابتدا ساقه‌های تره‌ فرنگی را به سلیقه خود خرد کنید و آن را شسته و آبکشی کنید تا آب آن خارج شود.
    2. تره‌ فرنگی‌های خرد شده را داخل یک تابه ریخته روی حرارت ملایم تفت دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. سپس مقداری روغن مایع به تره‌ فرنگی اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا تره‌ فرنگی کاملا سرخ شود.
    3. نعناع و جعفری تازه را نیز شسته و آبکشی کنید. سپس روی تخته گوشت به صورت ریز و ساطوری خرد کنید.
    4. سینه یا ران مرغ را داخل قابلمه مناسب با مقداری آب تا جایی که روی مرغ را بگیرد بجوشانید. پس از جوش آمدن قابلمه، کف روی آن را گرفته، آب قابلمه را دور بریزید و تکه‌های مرغ را آب بکشید.
    5. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت بگذارید و مقداری روغن داخل آن بریزید، در ادامه پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید. سپس مقداری زردچوبه به پیازها زده و دوباره تفت دهید تا ضمن اینکه خامی زردچوبه از بین می‌رود، پیازها نیز سبک و شیشه‌ای شود.

    برای ادامه رسپی این غذای مقوی و راحت روی لینک طرز تهیه خورش تره فرنگی با مرغ کلیک کنید.

    ۴- اسپاگتی سیر و قارچ

    اسپاگتی سیر و قارچ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است که در عرض چند دقیقه آماده می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید این غذای پرطرفدار را با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر اسپاگتی یا ماکارونی رشته‌ای، کره، قارچ، سیر و… برای ناهار امروزتان تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

    مراحل تهیه اسپاگتی سیر و قارچ

    مراحل تهیه اسپاگتی سیر و قارچ

    مراحل تهیه اسپاگتی سیر و قارچ به شرح زیر است:

    1. برای شروع یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس اسپاگتی را اضافه کنید. حدود ۷ تا ۹ دقیقه صبر کنید و سپس اسپاگتی را آبکش کنید.
    2. حال قارچ‌ها را با آب فراوان و یک برس نرم بشویید و خوب تمیز کنید. سپس آن‌ها را به صورت ورقه‌ای نازک خرد کنید. کره را در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که کره آب شد، قارچ‌ها را به آن اضافه کنید. سپس کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.
    3. بعد از ۵ دقیقه که آب قارچ‌ها جمع شد، می‌توانید سیر را رنده کنید و در ماهیتابه بریزید. در ادامه فلفل قرمز را نیز به صورت ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید.
    4. حالا نوبت اضافه کردن اسپاگتی به ماهیتابه است. در ادامه یک فنجان آب نیز در ماهیتابه بریزید و مواد را به آرامی ترکیب کنید. 

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ کلیک کنید.

    ۵- کشک بادمجان

    کشک بادمجان یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای نونی و حاضری است که در تهیه آن در شهرهای مختلف، تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثلا کشک بادمجان دامغانی، اصفهانی، تبریزی و رشتی تفاوت‌هایی دارند ولی اصولی کلی آن‌ها مشترک است.

    گردو و کشک در خوشمزه شدن کشک بادمجان تاثیر به سزایی دارند. شما می‌توانید این غذا را پس از پخت با مقداری نعنا داغ تزئین و نوش جان کنید.

    طرز تهیه کشک بادمجان

    مراحل تهیه کشک بادمجان

    مراحل تهیه کشک بادمجان به شرح زیر است:

    1. بادمجان‌ها را پوست می‌کنیم، قاچ زده و آن‌ها را سرخ می‌کنیم. در حد طلایی شدن کافیه! جوری که بوی عطر بادمجان‌ها در بیاد.
    2. بعد از سرخ شدن، بهتره آن‌ها را روی پدهای مخصوص جذب روغن بگذاریم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود تا خطری متوجه سلامت ما نشود. این نکته را حتما رعایت کنید.
    3. سپس در قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را در آن داریم مقداری روغن می‌ریزیم و نعناع خشک را اضافه می‌کنیم. در حد چند ثانیه هم می‌زنیم تا بوی عطر نعناع بلند شود (دقت کنید این مرحله زیاد طول نکشد؛ چون نعناع بوی سوختگی می‌گیرد و طعم غذا هم خراب می‌شود)
    4. حال زردچوبه را اضافه می‌کنیم و چند ثانیه دیگر تفت می‌دهیم تا رنگ باز کند (یعنی تا زمانی که زردچوبه رنگ خودش را به مواد بدهد)
    5. سپس بادمجن‌ها را به ترتیب در قابلمه‌ می‌چینیم و‌ روی آن‌ها آب‌ جوش می‌ریزیم تا جایی که یک سانتی‌متر آب روی سطح بادمجان‌ها را بگیرد. سپس ‌حرارتش روا کم می‌کنیم و‌ زمان می‌دهیم تا آرام بپزد و آب بادمجان‌ها کاملا تبخیر شود. 

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کشک بادمجان کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.