آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ‌کرده؛ مجلسی و لذیذ

واویشکا با گوشت چرخ کرده یکی از غذاهای بسیار ساده و البته خوشمزه‌ای است که اصالت آن به شمال کشورمان برمی‌گردد. واویشکا یکی از غذاهای بدون برنج و مقرون به صرفه‌ای است که با کمترین مواد اولیه موجود در خانه قابل تهیه است. یک غذای پرطرفدار گیلانی که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و می‌توانید آن را با انواع گوشت یا سبزیجاتی که متناسب با ذائقه‌تان است تهیه کنید.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ، طرز تهیه این غذای شمالی را به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله همراه مجله اینترنتی ما باشید.

مواد لازم برای تهیه واویشکا با گوشت چرخ کرده:
پیاز۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
لیمو ترش۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم

طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ کرده

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما می‌توانید به راحتی مقدار مواد را افزایش دهید.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته‌بندی آسان قرار گرفته است.

مدت زمان آماده‌سازی این غذا ۲۰-۳۰ دقیقه است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت شش انداز گیلانی

مرحله اول | آماده سازی سیب زمینی

در اولین مرحله از مراحل طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ کرده به سراغ آماده سازی سیب زمینی‌ها روید. سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید، پوست بگیرید و آنها را به ابعاد مکعبی شکل یکسانی برش زنید. حال سیب زمینی‌های برش زده را مدت ۵-۱۰ دقیقه در کاسه‌ای آب قرار دهید، سپس آنها را بشویید و درون آبکش بریزید، کمی زمان دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در همین مرحله درون تابه مناسبی کمی روغن ریخته و سیب زمینی‌های نگینی شده را به تابه بیفزایید حرارت را متوسط کنید و کمی زمان دهید تا سیب زمینی‌ها طلایی رنگ و برشته شود. پس از سرخ شدن سیب زمینی‌ها را از تابه خارج کنید و کنار گذارید و به سراغ مرحله دوم روید .

    نکته: سیب زمینی‌ها را به یک اندازه برش زنید تا در زمان سرخ شدن به صورت یکسان و یک دست طلایی و سرخ شوند.

    طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ‌کرده

    مرحله دوم | آماده سازی گوجه‌فرنگی

    گوجه فرنگی‌ها را به خوبی بشویید و با کمک رنده،میکسر یا خردکن آنها را به صورت پوره درآورید. توجه داشته باشید که تبدیل گوجه فرنگی به پوره در نهایت ظاهری بسیار جذاب و زیبا به غذای شما می‌دهد اما اگر تمایل به اجرای این مرحله ندارید می‌توانید گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید.

    نکته: اگر گوجه فرنگی در دسترس ندارید می‌توانید از ۱-۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک جگر مرغ 

    مرحله سوم | آماده سازی پیاز

    در سومین مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در همان تابه‌ای که در آن سیب زمینی‌ها را سرخ کردید بریزید. کمی زمان دهید تا آب اضافی پیازها گرفته شود و آنها را کمی تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. در همین مرحله مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به محتوای درون تابه بیفزایید و چند ثانیه ادویه‌ها را تفت دهید تا عطر آنها آزاد شود.

    مرحله چهارم | اضافه کردن گوشت چرخ کرده

    در چهارمین مرحله گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه گوشت را به همراه پیاز و ادویه‌ها تفت دهید تا بوی خامی گوشت به خوبی گرفته شود و گوشت رنگ پخته شده به خود گیرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت اناربیج به روش سنتی گیلانی

    مرحله پنجم | اضافه کردن پوره گوجه فرنگی

    در پنجمین مرحله پوره گوجه فرنگی را به محتویات درون تابه اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید،حرارت را کم کنید و در تابه را ببندید.

    ۱۰ دقیقه زمان دهید تا آب اضافی گوجه فرنگی گرفته شود و گوجه فرنگی شما رنگ باز کند سپس آب لیمو ترش را به آن بیفزاید و کمی مواد را بهم زنید.

    طرز تهیه واویشکا

    مرحله ششم | سرو غذا

    درون ظرف مناسبی از مواد گوشتی تهیه شده بریزید و کنار آن سیب زمینی سرخ شده را اضافه کنید. شما می‌توانید این غذای جذاب را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت سیرابیج 

    پرطرفدارترین انواع واویشکا کدامند؟

    واویشکا با مرغ، واویشکا با گوشت تکه‌ای، واویشکا با جگر ، واویشکا با بادمجان و واویشکا با سویا از پرطرفدارترین انواع واویشکاها هستند.

    این خوراک بسیار خوشمزه و پرطرفدار در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود و یکی از مناسب‌ترین غذاهایی است که می‌توانید در زمان‌هایی که عجله دارید آن را تهیه و نوش جان کنید.

    از اینکه تا پایان این مقاله از مجله آشپزی اکالا نیز ما را همراهی کردید از شما سپاسگزاریم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

     

     

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.