آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه رولت کرپ خامه ای بدون نیاز به فر

رولت خامه ای از آن دست شیرینی هایی ست که همانند نان خامه ای از محبوبیت خاصی در بین ایرانیان برخوردار است. کمتر کسی رو میتونید پیدا کنید که علاقه ای به رولت نداشته باشد و یا یک نوع خاص از رولت ها از علاقه مندی هایش نباشد! پخت رولت در منزل بخاطر ریسک پذیر بودنش شاید برای هرکسی آسان نباشد و از ترس خراب شدنِ نان رولت، و یا حتی نداشتن فر، از تهیه آن در منزل منصرف شوید. به همین دلیل امروز در اکالا بلاگ آموزش یک نوع جذاب و ساده از رولت رو مهیا کردیم که هیچ نیازی به فر ندارد و به سادگی با یک تابه نچسب میتونید روی گاز درست کنید.

این رولت با کرپ تهیه می‌شود که یک لایه نازک از خمیر است و به راحتی در تابه پخت می‌شود‌. در نهایت لایه های کرپ رو به شکل رولت در می آورید و با خامه و میوه فیلینگ می‌کنید. زمان پخت و آماده سازی این رولت یک ساعت بیشتر زمان نمی‌برد و فقط استراحت رولت همانند سایر رولت ها در یخچال کمی زمان بر است تا کاملا آماده‌ی برش دادن شود.

با ما همراه باشید با آموزش کرپ رول خامه ای هیجان انگیز و زیبا.

مواد لازم جهت تهیه رولت کرپ:
تخم مرغ سه عدد
آرد ۱۱۰ گرم
شیر۲۷۰ میلی لیتر
شکر ۳ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
پودر کاکائو ۲۰ گرم
نشاسته ذرت ۱۵ گرم
نمک یک پینچ
وانیل یک قاشق چایخوری

مواد لازم جهت تهیه رولت کرپ

مواد لازم برای تهیه مواد میانی رولت کرپ:
توت فرنگی خرد شده نصف پیمانه
خامه قنادی ۲۵۰ گرم
پودر قهوه فوری یک قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه مواد میانی رولت کرپ

مواد لازم برای کاور شکلاتی رولت کرپ:
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
روغن مایع دو قاشق غذاخوری
فندق به میزان لازم حدودا دو تا سه قاشق غذاخوری

برای تهیه رولت کیک کرپ بدون فر داخل یک ظرف مناسب یا کاسه بزرگ آرد سفید یا آرد چند منظوره رو بریزید. شکر رو به آرد اضافه کنید.
شکر را به آرد برای رول کرپ خامه ای اضافه کنید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رول کیک سوئیسی

    سپس نشاسته ذرت رو بریزید. پودر کاکائو رو نیز اضافه کنید.نشاسته ذرت و پودر کاکائو را اضافه کنیدبا همزن دستی شروع کنید به همزدن مواد خشک و آرد و شکر و نشاسته رو باهم مخلوط کنید. نمک رو هم فراموش نکنید و در این مرحله اضافه کنید.

    نمک را به آرد و نشاسته ذرت اضافه کنید برای کرپ رول خامه ای

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت خامه ای

    داخل ظرف مناسب دیگری تخم مرغ ها رو بشکنید. وانیل رو به تخم مرغ ها اضافه کنید.وانیل را به تخم مرغ ها برای کرپ رول خامه ای اضافه کنیدبا همزن دستی شروع کنید به همزدن و حدود یک دقیقه تخم مرغ و وانیل رو هم بزنید. کره رو ذوب کنید و سپس به مخلوط تخم مرغ و وانیل اضافه کنید.کره ذوب شده را به تخم مرغ ها اضافه کنید برای کرپ رول خامه ایدقت کنید که کره خیلی داغ نباشد و سرد شده و از حرارت افتاده باشد.

    در مرحله ی بعدی شیر رو به مخلوط تخم مرغ و کره اضافه کنید. مواد رو هم بزنید و ویسک کنید. حالا مواد مایع که ترکیب تخم مرغ و شیر و کره هست رو به مواد خشک که در ابتدا آماده‌ کردید، اضافه کنید.شیر و تخم مرغ های زده شده را به آرد اضافه کنید تا خمیر کرپ رول خامه ای درست شودو همزمان مواد رو با همزن دستی مخلوط کنید تا به یک ترکیب شکلاتیِ مایع برسید. برای یکدست و صاف شدن مواد بهتر است آن را از صافی رد کنید‌.

    یک الک یا صافی رو روی کاسه یا ظرف مناسبی بگذارید و مواد کرپ رو داخل صافی بریزید.

    مواد کرپ رول خامه ای را از صافی عبور دهیدبه این صورت مشاهده می‌کنید که ناخالصی های مواد گرفته می‌شود و مواد کاملا یکدست و صاف می‌شود.

    حالا مایع کرپ کاملا آماده است‌.

    مایع کرپ رول خامه ای شکلاتییک تابه مناسب و ترجیحا برای سهولت در کار و راحتی بیشتر اگر تابه مستطیل دارید‌ از تابه مستطیل یا مربع شکل استفاده کنید‌.

    تابه رو روی حرارت متوسط قرار دهید تا کاملا داغ شود. نیازی به روغن و هیچ چرب کننده ی دیگری نیست تابه حتما نچسب و با کیفیت باشد. لازم نیست تابه رو چرب کنید یا روغن بریزید. فقط باید کاملا داغ شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت تیرامیسو ایتالیایی

    سپس به وسیله ملاقه یا یک پیمانه مناسب، از مواد کرپ داخل تابه بریزید و به سرعت تابه را بچرخانید تا سطح داخلی و کفی تابه با مواد پوشانده شود. یک لایه نازک کافیست!مایع کرپ رول خامه ای را در ماهی تابه درست کنیداگر قسمتی از آن خالی ماند میتونید به وسیله قاشق، با مواد قسمت های خالی رو پر کنید. بعد از گذشت چند ثانیه مواد کرپ پخته و حباب های ریزی روی آن ایجاد می‌شود و از دیواره های تابه به راحتی جدا می‌شود‌ و این نشان‌ دهنده‌ی پخت کرپ است. مطابق تصویر مشاهده می‌کنید که کرپ کاملا پخته است.کرپ پخته شده بر روی گاز برای کرپ رول خامه ایبه همین ترتیب تمامی مواد کرپ رو به وسیله پیمانه یا ملاقه داخل تابه داغ شده بریزید و نکته ای که برای تهیه کرپ خیلی مهم است سرعت عمل زمان ریختن مواد داخل تابه ست که باید سریع تابه را بچرخانید تا مواد در کف تابه پخش شود‌‌.کرپ های آماده شده رو کنار بگذارید. روی کرپ ها رو بهتر است با یک پارچه بپوشانید تا خشک نشوند. حالا باید مواد میانی کرپ رو آماده کنید‌. برای فیلینگ این رولت از خامه قنادی و توت فرنگی استفاده کردیم.

    خامه شیرین شده ی قنادی رو قبل از شروع کار از فریزر خارج کنید تا یخ آن باز شود و خامه نرم شود. سپس خامه قنادی رو داخل ظرف مناسبی بریزید.خامه شیرین شده قنادی را برای فیلینگ داخل کرپ رول آماده کنیدبا همزن برقی شروع به همزدن کنید و خامه را فرم بدهید. تا جایی که رد پره های همزن روی خامه باقی بماند. در مرحله بعد باید قهوه‌ی فوری رو اضافه کنید. به میزان یک قاشق غذاخوری آب داغ داخل قهوه بریزید و هم بزنید تا قهوه حل شود.پودر قهوه فوری درست شده را به خامه اضافه کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت انار 

    سپس قهوه رو به خامه فرم گرفته اضافه کنید و مجدد مواد رو هم بزنید در حدی که قهوه با خامه ترکیب شود. حالا نوبت به فیلینگ و آماده سازی رولت میرسد. روی یک سطح مناسب کرپ های پخته شده و آماده را مطابق تصویر قرار دهید.روش خامه ریختن روی کرپ رول خامه ایبه این شکل که یک لایه کرپ که گذاشتید لایه بعدی کرپ حتما لبه ی آن روی لایه اول قرار بگیرد. به همین ترتیب لایه ها رو روی هم قرار دهید. خامه قنادی رو داخل قیف با ماسوره ساده یا بدون ماسوره قرار دهید.

    خامه را در قیف بریزید برای خامه ریختن روی کرپو سپس خامه قنادی فرم گرفته رو روی لایه های کرپ پایپ کنید. بعد به وسیله کاردک یا قاشق کاملا خامه رو روی سطح کرپ ها پخش کنید.

    خامه را روی کرپ رومال کنید برای کرپ رول خامه ایتا جایی که کاملا خامه صاف و یکدست شود. حالا برای خوش طعم تر شدن و زیباتر شدن کرپ،مقداری توت فرنگی رو خرد کنید و همانند تصویر، توت‌فرنگی رو روی خامه های پخش شده روی کرپ بریزید.توت فرنگی را برای پیچیدن کرپ روی خامه ها بریزیداین کار رو از لبه ابتدایی رولت انجام دهید به طوری که دو تا سه سانت از لبه کرپ و خامه کشیده شده روی کرپ فاصله داشته باشد. حالا شروع کنید به رول کردن کرپ ها از لبه ی ابتدایی.

    و با حرکت دست کرپ ها رو بچرخانید وکاملا رول کنید تا جایی که به شکل رولت در بیاید.

    رول کرپ خامه ای را همانند شکل رول کنیدحالا دیگر رولت کرپ تقریبا آماده ست .فقط نیاز به تزیین و آماده سازی نهایی دارد. برای تکمیل فرایند آماده سازی رولت کرپ،باید بعد از رول کردن کرپ،آن را به یخچال منتقل کنید و اجازه دهید چند ساعت و ترجیحا یک شب در یخچال استراحت کند. فقط دقت کنید که حتما کرپ رو داخل سلفون بپیچید و در یخچال نگهداری کنید در غیر این صورت کرپ خشک می‌شود و لطافت اولیه رو ندارد.

    بعد از گذشت چند ساعت حالا برای آماده سازی روکش شکلات برای تزیین رولت کرپ، نیاز به شکلات ذوب شده دارید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک رولت هندوانه ای

    شکلات خرد شده رو داخل ماکروفر یا روی بخار کتری به روش بنماری ذوب کنید به صورتی که کاملا یکدست شود. سپس روغن مایع رو به شکلات ذوب شده اضافه کنید تا روان و مایع شود.روغن مایع را به شکلات آب شده اضافه کنید برای رومال کردن کرپ رول خامه ایدر نهایت فندق خرد شده ی بدون پوست رو داخل شکلات بریزید و هم بزنید و شکلات رو مخلوط کنید تا با فندق به طور کامل ترکیب شود.

    فندق خرد شده را به شکلات آب شده اضافه کنیدرولت آماده شده رو از یخچال خارج کنید. از توری خنک کننده کیک کمک بگیرید و روی یک سینی بگذازید. سپس رولت رو روی توری یا پایه قرار دهید و بعد مخلوط شکلات ذوب شده و فندق خرد شده رو روی رولت به طور مساوی پخش کنید.

    به طوری که کاملا سطح رولت رو پوشش دهد و رولت با شکلات یا این گاناش شکلاتی کاور شود.

    شکلات را روی رول کرپ خامه ای بریزیدحالا دیگر رولت کرپ جذاب با روکش شکلاتی فوق العاده ی آن با طعم بی نظیر و خوشمزه آماده سرو است. فقط برای برش دادن این رولت از یک چاقوی تیز و تمیز و ترجیحا گرم استفاده کنید تا روکش شکلاتی آن هم بخوبی برش بخورد.

    بعد از برش دادن این رولت جذاب شگفت زده خواهید شد!

    لایه های بی نظیر و یکدست با خامه و عطر قهوه و ترکیب شکلات و توت فرنگی یک رولت رویایی با طعم رویایی و بی نظیر رو تشکیل داده!

    میتونید روی رولت رو با توت فرنگی ،خامه ،شکلات و فندق و میوه های فصل تزیین کنید و زیبایی آن را چندین برابر کنید.

    طرز تهیه کرپ رول خامه ای با دیزاین زیبا

    وقت لذت بردن از این رولت زیبا و خارق العاده است! درنگ نکنید و بی معطلی یک فنجون قهوه آماده کنید و این رولت زیبا و بدون درد سر رو نوش جان کنید‌.

    نکات تهیه رولت کرپ شکلاتی آسان و خوشمزه

    • برای تهیه کرپ همه مواد اولیه باید هم دمای محیط باشند.
    • تخم مرغ رو حداقل یک ساعت قبل از تهیه مواد از یخچال خارج کنید‌.
    • کره رو ذوب کرده و بعد در مواد کرپ استفاده کنید.
    • میزان مواد رو کم و زیاد نکنید تا کرپ لطیف و نرمی داشته باشید.
    • آرد رو می‌تونید قبل از تهیه مواد کرپ، الک کنید و بعد در مواد استفاده کنید.
    • مواد کرپ باید نسبتا رقیق باشد‌.
    • زمان تهیه کرپ دقت کنید که از تابه نچسب و با کیفیت استفاده کنید و حتما اجازه دهید تابه روی حرارت متوسط به اندازه کافی داغ شود.
    • بعد از داغ شدن کامل تابه، مواد کرپ رو داخل تابه بریزید. اگر تابه به خوبی داغ نشده باشد کرپ به تابه می‌چسبد و شکل نخواهد گرفت.
    • نیازی به روغن و کره و چرب کننده برای پخت این کرپ در تابه نیست.
    • به محض اینکه مواد رو داخل تابه ریختید، باید تابه را بچرخانید تا مواد در سطح تابه پخش شود‌.
    • برای پخت کرپ ها زمان زیادی نیاز نیست. یک یا دو دقیقه زمان برای پخت کرپ ها کافی ست چون یک لایه نازک است و سریع پخته می‌شود. زمانی که کرپ از دیواره تابه جدا شد و پخته شد باید از تابه خارج کنید در غیر این صورت کرپ خشک خواهد شد.
    • بعد از اینکه کرپ‌ها رو آماده کردید روی آنها رو به وسیله پارچه تا زمان فیلینگ کردن رولت بپوشانید.
    • تعداد لایه‌های کرپ که برای رول کردن به کار می‌برید در نهایت ضخامت رولت رو مشخص می‌کند. یعنی هر اندازه کرپ بیشتری استفاده کنید بعد از رول کردن ،رولت شما قطورتر و بزرگ‌تر خواهد شد‌.
    • تعداد کرپ هایی که برای رول کردن به کار می‌برید به خودتان بستگی دارد.میتونید کمتر یا بیشتر استفاده کنید. بعد از آماده سازی و رول کردن کرپ ها، حتما رولت رو در یخچال استراحت‌ دهید تا به خوبی شکل بگیرد و برای برش دادن آماده شود.
    • توجه داشته باشید که اگر از تابه گرد برای پخت کرپ ها استفاده می‌کنید ،به همان شکلی که در بالا ذکر شد برای رول کردن، لبه‌های کرپ رو روی هم قرار دهید و بعد از رول کردن و استراحت رولت در یخچال ، لبه های اضافی کرپ و رولت رو برش دهید تا ظاهر زیباتری به خود بگیرد.
    • برای فیلینگ می‌تونید از ترکیب خامه قنادی و پنیر خامه ای هم استفاده کنید.
    • میتونید به خامه مقداری شکلات بزنید و فیلینگ خامه ای رو شکلاتی کنید.
    • برای شیرین کردن کرپ ها،به جای شکر میتونید از سیروپ، عسل یا شیره استفاده کنید.
    • از میوه های مثل موز و گیلاس و آلبالو و غیره هم برای فیلینگ و پر کردن رولت به جای توت فرنگی میتونید استفاده کنید.
    • استفاده از قهوه فوری داخل خامه اختیاری ست و می‌تونید حذف کنید.
    • برای کاور شکلات به جای فندق خرد شده میتونید از بادام زمینی و یا گردوی خرد شده هم استفاده کنید و البته میتونید فندق رو حذف کنید. فقط با شکلات کاور کنید ولی استفاده از فندق هم ظاهر جذاب‌تری به رولت می‌دهد و هم در طعم آن موثر است.
    • دقت داشته باشید که اگر رولت رو با شکلات کاور می‌کنید، برای برش دادن رولت باید از یک کارد وچاقوی گرم یا داغ شده استفاده کنید تا کاور شکلات رو به خوبی برش دهد.
    • با این میزان مواد می‌تونید دو عدد رولت متوسط داشته باشید.و یا اینکه اگر از کرپ کمتری در کنار هم استفاده کنید میتونید مینی رولت یا رولت‌های کوچک به تعداد بیشتر داشته باشید.

    این رولت رو به سادگی میتونید در منزل تهیه کنید و به روش های مختلف تزیین و سرو کنید‌. امیدواریم این آموزش برای شما مفید باشد و برای مهمانی و مراسم این رولت زیبا و هیجان انگیز رو تهیه کنید و از آن لذت ببرید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۴/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.