آشپزیغذاهای سنتی

معرفی غذای شب عید نوروز؛ شروع سال جدید با چند غذای خوشمزه!

شب عید نوروز یکی از شب‌های مهم و عموما به‌یاد ماندنی برای ما ایرانیان است. معمولا شب قبل از تحویل سال نو در خانه همه ما جشن گرفته می‌شود و مهم‌ترین عضو این جشن، البته بعد از افراد خانواده، غذا است. غذا نقش پررنگی در شب عید نوروز دارد. ممکن است تا همین جا که گفتیم فقط به غذای اصلی شب عید نوروز یعنی سبزی پلو با ماهی فکر کرده باشید. اما باید بگوییم که غذاهای دیگری نیز به عنوان شام در شب عید پخته و میل می‌شود که شاید تا بحال با آن‌ها برخورد نکرده باشیم.

در این مطلب از اکالا بلاگ، به سراغ معرفی چند غذا که مخصوص شب عید هستند می‌رویم. با نزدیک‌تر شدن به عید نوروز، دانستن دستور پخت و شناختن این غذاها به شما کمک می‌کند که برای انتخاب غذا، بهتر تصمیم بگیرید.

سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی اصلی‌ترین غذای شب عید است. شب عید، در خانه بسیاری از ایرانیان این غذا پخته و میل می‌شود. برای پخت سبزی پلو با ماهی شب عید، از ماهی قزل آلا یا ماهی سفید یا ماهی شیر استفاده می‌شود.

سبزی پلو با ماهی

برای آشنایی با طرز تهیه سبزی پلو با ماهی، این مطلب را بخوانید.

کوکو سبزی

کوکو سبزی هم غذایی محبوب برای سفره شام شب عید است. این غذای ساده که سریع هم آماده می‌شود، می‌تواند گزینه خوبی برای تکمیل سفره شب عید، خصوصا زمانی که مهمان دارید باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

     

    کوکو سبزی خوشمزه

    برای آشنایی با طرز تهیه کوکو سبزی، این مطلب را بخوانید.

    رشته پلو

    رشته پلو جایگاه خاصی در سفره ما ایرانیان دارد. این غذای بسیار خوش طعم از ترکیب رشته پلویی، برنج و گوشت قلقلی تهیه می‌شود. در مهمانی‌های شب عیدی که جمعیت زیادی حضور دارند، ترکیب سبزی پلو با ماهی و رشته پلو، سفره پر و پیمانی برای شما ایجاد می‌کند و ترکیب خوبی برای غذای شب عید است.

    reshte polo majlesi

    برای آشنایی با طرز تهیه رشته پلو، این مطلب را بخوانید.

    قیمه نثار

    تعریف از قیمه نثار و آن طعم بی‌نظیری که دارد کار ساده‌ای نیست. این غذا که اصالت آن به قزوین بازمی‌گردد، غذایی سنتی و بسیار محبوب است که از ترکیب برنج، گوشت و ادویه‌های مختلف آماده می‌شود. قیمه نثار را می‌توان غذایی گران در نظر گرفت. اما برای شام شب عید که یک وعده خاص است، گزینه خوبی محسوب می‌شود.

    برای آشنایی با طرز تهیه قیمه نثار، این مطلب را بخوانید.

    دلمه برگ مو

    دلمه برگ مو از آن دسته غذاهایی است که وجودش در سفره، حس و حال خاصی ایجاد می‌کند. ترکیب سبزی پلو با ماهی و دلمه برگ مو، برای یک غذای شب عید جذاب، ترکیب بسیار خوبی است. این غذا را می‌توانید در کنار غذاهای دیگری مثل قیمه نثار هم سرو کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

    طرز تهیه "دلمه برگ مو" ملس تبریزی؛ نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن

    برای آشنایی با طرز تهیه دلمه برگ مو، این مطلب را بخوانید.

    قورمه سبزی

    قورمه سبزی که نیازی به تعریف ندارد! مثل همین مراسم شام شب عید، قورمه سبزی هم جایگاهی قدیمی در بین ایرانیان دارد. این غذا به تنهایی می‌تواند یک سفره عالی برای شما فراهم کند. اکثر اواقات، کوکو سبزی هم نیز در کنار قورمه سبزی در سفره قرار می‌گیرد تا مکمل آن باشد.

    طرز تهیه قورمه سبزی؛ راز جا افتادن قورمه با نکات ریز کلیدی

    برای آشنایی با طرز تهیه قورمه سبزی، این مطلب را بخوانید.

    فسنجان

    فسنجان گزینه دیگری برای غذای شب عید است. این غذا که با مرغ، گوشت یا گوشت اردک پخته می‌شود، طرفداران زیادی دارد و به شرطی که به خوبی پخته شده باشد، همه از خوردن آن لذت می‌برند. البته حتما در نظر بگیرید که مهمانان یا خانواده شما چه نوع فسنجانی دوست دارند؟ شیرین؟ ترش؟ ملس؟

    طرز تهیه فسنجان مجلسی سریع

    برای آشنایی با طرز تهیه فسنجان با مرغ، این مطلب را بخوانید.

    برای آشنایی با طرز تهیه فسنجان با گوشت، این مطلب را بخوانید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.