آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه پودینگ خرمالو؛ دسر ساده و خوشمزه فصل سرما

پودینگ خرمالو دسری بسیار خوشمزه و جذاب است که با چند قلم مواد بسیار ساده و در دسترسی به سادگی تهیه می‌شود. پودینگ‌ها عمده ترین بخش دسرها را تشکیل می دهند تنوع بسیار زیادی در طعم و مزه‌ آن‌ها وجود دارد. خرمالو یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل پاییز است، طبعی گرم و تر دارد و غنی از فیبر است. ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ طرز تهیه پودینگ خرمالو را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پودینگ خرمالو

مدت زمان اماده سازی این پودینگ ۵-۱۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است.

درجه سختی تهیه این دسر در دسته بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه پودینگ خرمالو:
خرمالو۲ عدد
موز۱ عدد
پودر دارچینبه دلخواه
جوز هندیبه دلخواه

مرحله اول | آماده‌سازی میوه‌ها

در اولین مرحله برای تهیه پودینگ خرمالو بسیار خوش‌رنگ به سراغ آماده سازی میوه ها روید. بهتر است از خرمالوهای رسیده و شیرین استفاده کنید. خرمالو و موز را بشویید. در صورت تمایل پوست خرمالو را جدا سازید. توجه داشته باشید که بخش عمده پودینگ شما از خرمالو طعم می‌گیرد، انتخاب میوه مرغوب و خوش طعم در طعم نهایی پودینگ شما بسیار مهم است.

مراحل تهیه پودینگ خرمالو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم | پوره کردن مواد پودینگ

    در دومین مرحله بایدخرمالوها و موز را درون مخلوط‌کن بریزید. در صورت دلخواه مقداری پودر دارچین و رنده جوز هندی به آن بیفزایید و چند پالس زنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و پودینگ شما بافتی نرم و یکدست به خود گیرد. شما برای پوره کرده مواد پودینگ، می‌توانید از میکسر یا گوشکوب برقی نیز کمک بگیرید.

    مرحله سوم | تزیین و سرو پودینگ

    پودینک را در ظرف سرو بریزید و با تکه‌ای خرمالو برگ نعنا آن را تزیین و نوش جان کنید. به همین راحتی و با طی کردن سه مرحله بسیار ساده و آسان پودینگ خوشمزه شما آماده سرو است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ پرتقال؛ با سس مخصوص

    ۳ نکته طلایی که در تهیه پودینگ خرمالو باید بدانید!

    در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه پودینگ خرمالو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • می‌توانید از سیب، پرتقال یا گلابی نیز در این پودینگ استفاده کنید.
    • برخی در تهیه این پودینگ از مقداری بستنی یا خامه استفاده می‌کنند.
    • در صورت در دسترس نداشتن دارچین و جوز هندی می توانید وانیل، هل، اسانس‌های طعم دهنده مختلف و هر نوع ادویه‌ای که مناسب ذائقتان است را جایگزین کنید.

    نکته طلایی که در تهیه پودینگ خرمالو باید بدانید!

    خواص خرمالو چیست؟

    خرمالو خواص و فواید بسیار زیادی دارد، این میوه یک آبرسان بسیار قوی برای پوست است، موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. خرمالو در درمان سرماخوردگی، تقویت رشد جنین، کنترل فشار خون بالا به شما کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک پودینگ سه رنگ

    امیدواریم که طبق روش فوق این پودینگ را تهیه در کنار عزیزانتان نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیر ترکیباتش لذت ببرید. این پودینگ در زمان کوتاهی آماده می‌شود و با طعم و مزه بی‌نظیرش می‌تواند یک انتخاب عالی برای مهمانی و دورهمی‌هایتان باشد. از این‌که تا پایان این مقاله با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا