آشپزیخواص مواد غذایی

۷ خاصیت شگفت انگیز لبو برای سرماخوردگی

جالب است بدانید خاصیت لبو برای سرماخوردگی حتی از شلغم هم بیشتر است. لبو که از خانواده سبزیجات (اسفناجیان) است و نام اصلی آن همان چغندرقند است یکی از سبزیجات مهم برای کاهش علائم و عوارض، همچنین کاهش دوران سرماخوردگی است. لبو یکی از غذاهای محبوب در فصل زمستان است که هر کسی با دیدن لبوهای در حال بخار کردن هوس می‌کند مقداری از آن بخرد و در سرمای زمستان نوش جان کند.

با ما در مجله اکالا بلاگ همراه باشید تا نشان دهیم که لبو یا چغندرقند پخته‌ شده چرا یکی از مهم‌ترین سبزیجات برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است.

۱- لبو حاوی ویتامین C است

لبو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که یکی از عوامل اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن است. ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و به کاهش اثرات ویروس‌ها بر بدن کمک شایانی می‌کند. این ویتامین همچنین عفونت‌های موجود در بدن را از بین می‌برد.

خوردن لبو یا نوشیدن آب آن حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که احتمال ابتلا به سرماخوردگی و انواع ویروس‌های دیگر که در فصول سرد منتشر می‌شوند را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش لبو برای سرماخوردگی

۲- لبو کاهش‌دهنده علائم سرماخوردگی

لبو علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی، برای افرادی که به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شده‌اند بسیار کارگشا است. خوردن منظم لبو یا آب لبو در زمان سرماخوردگی می‌تواند تا حد زیادی علائم این بیماری را کاهش دهد و زمان بهبود بیماری را نیز کاهش دهد.

لبو کاهش‌دهنده علائم سرماخوردگی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نکته: اگر دارای بیماری کلیوی هستید برای خوردن لبو به‌صورت روتین باید با پزشک خود مشورت کنید.

    ۳- لبو سرشار از آنتی‌اکسیدان است

    اگرچه اغلب مردم تصور می‌کنند در زمستان پختن و خوردن شلغم برای سرماخوردگی مؤثر است؛ اما باید خاطرنشان کرد لبو با داشتن حجم بالاتری از ویتامین C و البته آنتی‌اکسیدان‌های قوی گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود.

    به‌ طور کلی به‌خاطر داشته باشید میوه و سبزیجاتی که حاوی این دو مورد (ویتامین c و آنتی‌اکسیدان) هستند در تقویت سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به انواع بیماری بسیار مؤثرند.

    ۴- لبو کاهش دهنده التهاب گلو بینی

    از عوارض شایع سرماخوردگی، گلودرد و التهاب بینی است اگر به دنبال یک داروی کاملاً ارگانیک و کارآمد هستید لبو را برای درمان سرماخوردگی انتخاب کنید. خوردن لبو یا نوشیدن آن باعث نرم‌شدن گلو کاهش درد و التهاب آن می‌شود. علاوه بر این، خوردن لبو به کاهش التهاب و آب‌ریزش بینی کمک شایانی می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شلغم برای سرماخوردگی

    ۵- لبو آبرسان بدن

    از دیگر ویژگی‌های مهم لبو خاصیت آب‌رسانی آن است. لبو یکی از منابع مهم برای آبرسانی به بدن و حفظ رطوبت آن است. لبو مانع کم‌آبی بدن می‌شود و در خارج‌کردن ویروس‌ها از بدن بسیار موثر عمل می‌کند.

    لبو آبرسان بدن

    ۶- کاهش تب

    این گیاه بی‌نظیر می‌تواند در کاهش تب افرادی که به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شده‌اند نیز کمک شایانی کند. لبو با افزایش انرژی بدن و بهبود کیفیت خواب، فرآیند کاهش تب بیمار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

    ۷- دفع سموم از بدن

    لبو به دلیل داشتن پتاسیم، به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. مواد موجود در لبو ضمن آبرسانی به بدن در ازبین‌بردن عفونت‌ها و سموم موجود در بدن بسیار مؤثر عمل می‌کنند.

    لبو یک خوراکی مفید و مغذی است که می‌تواند به بهبودی سریع‌تر سرماخوردگی کمک کند. روش‌های مختلفی برای استفاده از لبو و برخورداری از فواید بی‌نظیر آن وجود دارد.

    می‌توانید لبو را به‌صورت خام، پخته، یا به‌صورت آبمیوه مصرف کنید یا به سوپ، سالاد، یا اسموتی خود اضافه کنید. حتی می‌توانید از لبو برای تهیه ترشی و مربا نیز استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ برش لبو برای سرماخوردگی

    چرا لبو برای سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است؟

    برای در امان‌ ماندن از ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل زمستان باید سیستم ایمنی بدن خود تا حد ممکن تقویت کنید. متأسفانه ویروس‌ها در گذر زمان تغییر شکل عجیبی داده‌اند و عوارض وحشتناکی مثل استخوان‌ درد، کمردرد، تب شدید و گلودرد از عوارض شایع اکثر آن‌ها است.

    یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از میوه و سبزیجات است. این مواد غذایی به دلیل داشتن فیبر و توانایی آبرسانی کمک مهمی در درمان سرماخوردگی و عوارض آن می‌کنند.

    چرا لبو برای سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است؟

    در این میان یکی از سبزی‌ها پرفایده برای سیستم ایمنی بدن، لبو یا چغندر است که حتی در مقایسه با شلغم از فواید بیشتری برخوردار است. تحقیقات اخیر با قطعیت نشان داده که خواص چغندر قند یا لبو با برخورداری از درصد بالایی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان (همچنین سایر ویتامین‌هایی که در بالا ذکر شده است) گزینه‌ای بسیار مناسب برای پیشگیری، درمان و کاهش عوارض سرماخوردگی و آنفولانزا است.

    ضمن آرزوی سلامتی برای شما و عزیزانتان امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند باشد.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.