سبک زندگیسلامت و زیبایی

هر چند ساعت باید ضد آفتاب را تمدید کرد؟

تمدید ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش اثربخشی و همچنین افزایش محافظت از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید است. اما بهترین زمان تمدید ضد آفتاب چه زمانی است و رعایت چه نکاتی در استفاده از این کرم ضروری است؟ در این مقاله از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که هر چند ساعت باید ضد آفتاب را تمدید کرد.

هر چند ساعت یک بار ضد آفتاب را تمدید کنیم؟

استفاده از ضد آفتاب برای مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد، اما چرا باید ضد آفتاب را تمدید کنیم؟ به طور معمول اثربخشی ضد آفتاب پس از چند ساعت کاهش پیدا می‌کند و در این شرایط ممکن است پوست ما در برابر اشعه مضر نور خورشید آسیب ببیند.

حالا سوال اینجاست که هر چند ساعت باید ضدآفتاب را تمدید کرد؟ برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید بهتر است هر ۲ تا ۴ ساعت یک بار از یک ضد آفتاب مناسب با SPF حداقل ۳۰ برای محافظت از پوست استفاده کنید.

چه کسانی باید ضد آفتاب را تمدید کنند؟

چطور ضد آفتاب را تمدید کنیم؟

برای استفاده از ضد آفتاب باید از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، به اندازه ۲ تا ۲/۵ بند انگشت از ضد آفتاب را بردارید و روی پوست صورت و گردن بزنید و با نوک انگشت آن را به خوبی پخش کنید.

حدود ۲ تا ۴ ساعت بعد می‌توانید دوباره مقداری ضد آفتاب روی پوست بمالید. در پاسخ به این سوال که برای تمدید ضد آفتاب باید صورت را بشوییم یا نه نیز باید بگوییم که بهتر است پوست خود را قبل از تمدید دوباره ضد آفتاب پاک کنید.

در این شرایط اگر به آب دسترسی ندارید، می‌توانید با کمک یک دستمال مرطوب صورت خود را پاک کنید و سپس دوباره از ضد آفتاب روی پوست استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است از ضد آفتاب بدون رنگ برای محافظت از پوست استفاده کنید تا پوست شما بعد از تمدید ضد آفتاب ظاهر بدی پیدا نکند.

اگر روی ضد آفتاب آرایش می‌کنید، قطعا استفاده از ضد آفتاب موجب خراب شدن آرایشتان خواهد شد. در این شرایط می‌توانید از یک پودر فیکس حاوی SPF یا یک پنکیک حاوی SPF برای روی پوست استفاده کنید.

برخی از اسپری‌های فیکس کننده آرایش نیز حاوی SPF هستند و می‌توانید از آن‌ها برای محافظت از پوست خود در طول روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در این وضعیت اثر محافظتی ضد آفتاب بسیار کمتر می‌شود و از همین رو بهتر است از این روش تنها در برخی از مواقع خاص استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب کدام است؟

نحوه تمدید ضد آفتاب

چرا باید ضد آفتاب را تمدید کنیم؟

بهتر است بدانید که ضد آفتاب‌ها اثربخشی خود را پس از مدتی از دست می‌دهند و در این شرایط پوست شما در معرض اشعه‌های مضر UVA و UVB قرار می‌گیرد.

در این وضعیت امکان آسیب به پوست، ایجاد چین و چروک‌های پوستی، ایجاد لکه‌های پوستی و سرطان پوست افزایش پیدا می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که تمدید به موقع ضد آفتاب می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان پوست و ملانوما را کاهش دهد و برای سلامت پوست ضروری است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک

چه کسانی باید ضد آفتاب را تمدید کنند؟

به طور کلی همه افرادی که در طول روز در بیرون از منزل و در برابر اشعه مضر نور خورشید هستند، باید هر ۲ تا ۴ ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنند. از طرف دیگر افرادی که پوست صورت آن‌ها زیاد عرق می‌کند و در طول روز با آب سروکار دارند و همچنین افرادی که در مناطقی با آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنند، بهتر است زود به زود ضد آفتاب خود را تمدید کنند تا اثر محافظتی آن از بین نرود.

چه کسانی باید ضد آفتاب را تمدید کنند؟

آیا در زمستان هم نیاز به ضد آفتاب داریم؟

بهتر است بدانید که استفاده از ضد آفتاب تنها برای فصول گرم سال و زمانی که آفتاب مستقیم به زمین می‌تابد نیست. اشعه مضر نور خورشید در هر فصلی می‌تواند به پوست شما آسیب وارد کند و خطر ابتلا به مشکلات و بیماری‌های پوستی را افزایش دهد.

در فصل زمستان و در هوای برفی معمولا نور خورشید از برف بازتاب داده می‌شود و از همین رو لازم است برای محافظت از پوست خود حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

آیا لازم است در شب هم ضد آفتاب را تمدید کنیم؟

هر چند در شب خبری از نور خورشید و مضرات آن بر پوست نیست، اما باید بدانید که قرار گرفتن در معرض نور لامپ، مانیتور و گوشی نیز می‌تواند به اندازه نور خورشید مضر باشد. اگر پوست حساسی دارید، برای جلوگیری از آسیب این نورهای مصنوعی به پوست می‌توانید شب‌ها تا قبل از خواب نیز از ضد آفتاب روی پوست خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط کدام است؟

ضد آفتاب بدون نیاز به تمدید چیست؟

برخی از ضد آفتاب‌ها ادعا می‌کنند که اثربخشی طولانی‌تری روی پوست دارند و تا ۸ ساعت اثر محافظتی خود را حفظ می‌کنند. استفاده این ضد آفتاب‌ها نیاز به تمدید ندارد و می‌توانید از آن‌ها تنها یک بار در ابتدای روز استفاده کنید.

نکاتی که باید برای تمدید ضد آفتاب روی پوست بدانید

نکاتی که باید برای تمدید ضد آفتاب روی پوست بدانید

در این بخش به چند نکته طلایی برای تمدید ضد آفتاب اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • سعی کنید هر ضد آفتاب‌هایی که SPF آن‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ است برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.
  • در زمان استفاده از اسپری‌های ضد آفتاب مراقب باشید که ضد آفتاب وارد چشم، بینی و دهان شما نشود.
  • معمولا افرادی که پوست چربی دارند و زیاد عرق می‌کنند، لازم است در مدت زمان کوتاه‌تری ضد آفتاب خود را تمدید کنند.
  • اگر در مناطق شرجی زندگی می‌کنید، ممکن است اثر ضد آفتاب سریع‌تر از بین برود و از همین رو لازم است آن را زودتر از ۲ ساعت تمدید کنید.
    از اسپری‌های ضد آفتاب بهتر است برای پوست بدن، دست و گردن استفاده کنید.
  • استفاده از ضد آفتاب در منزل برای افرادی که پوست حساسی دارند و پوست آن‌ها در معرض لک قرار دارد، ضروری است.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به این سوال که هر چند ساعت یکبار باید ضدآفتاب را تمدید کرد، پاسخ دادیم. به خاطر داشته باشید که استفاده از ضد آفتاب یک روش موثر برای محافظت از پوست است که خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی را کاهش می‌دهد. قبل از انتخاب نوع ضد آفتاب بهتر است نوع پوست خود را شناسایی کنید و سپس با در نظر گرفتن این موضوع از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا