نکات خانه داری

ترفندهای موثر برای رفع کرک و مو از روی موکت

کسانی که حیوانات خانگی دارند یا افراد پر جمعیت با این چالش روبه‌رو شده‌اند. تجمع موهای کوتاه و بلند روی فرش یا موکت صحنه‌ای بسیار ناخوشایند است. تمیز کردن و از بین بردن این موها کار سخت و دشواری نیست و شما به ابزار و وسایل خاصی نیاز ندارید. یکی از روش‌های بسیار رایج و محبوب استفاده از جاروبرقی و چسب‌های پرزگیر است.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۷ روش بسیار ساده و کاربردی برای تمیز کردن این موها از روی فرش و موکت را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

۷ روش کاربردی برای جمع کردن کرک و مو از روی موکت

ترفندهای موثر برای رفع کرک و مو از روی موکت به شرح زیر است:

۱- استفاده از اسکاچ‌های زبر

اسکاچ‌های زبر یکی از بهترین جمع‌کننده‌های مو و کرک از روی موکت و فرش هستند. به راحتی با چند حرکت رفت و برگشتی در قسمتی از موکت شاهد جمع شدن مو و کرک‌ها به اسکاچ خواهید بود. اگر قصد دارید سطح گسترده‌تری را موگیری و پرزگیری کنید می‌توانید تکه اسکاچ را به روی تکه چوب دسته‌داری بچسبانید. حال همانند جاروکردن چوب را دست بگیرید و راحت به‌صورت رفت و برگشت روی موکت یا فرش بکشید.

۲- استفاده از چرب شیشه‌ای

استفاده از چسب‌های پهن شیشه‌ای یکی دیگر از روش‌های بسیار ساده و کاربردی است که در جمع‌کردن پرز‌ و مو روی موکت به شما کمک می‌کند. برای استفاده از این روش، کافی است تکه‌ای از چسب را به‌دور دست خود بپیچید به گونه‌ای که قسمت چسبنده آن به سمت بیرون باشد. حال با حرکات ضربه‌ای کنار هم روی سطح شاهد جمع شدن مو و و پرزها خواهید بود.

بیشتر بخوانید: راه‌های تمیز‌ کردن خانه در کمترین زمان

۳- دمپایی پلاستیکی

با استفاده از دمپایی یا کفش‌ پلاستیکی به‌راحتی با ایجاد سطح الکتریسیته بین فرش و پلاستیک می‌توانید مو و پرزهای چسبیده به موکت و ‌فرش را جمع کنید. برای این کار کافی است که دمپایی یا کفش پلاستیکی را بپوشید و یک پایتان را تکیه‌گاه کنید و با پای دیگر در یک جهت روی موکت یا فرش بکشید. پس از چند بار حرکت رفت و برگشت شاهد جمع شدن مو یا پرزهای آن بخش خواهید بود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۷ روش کاربردی برای جمع کردن و از بین بردن کرک و مو از روی موکت

    ۴- استفاده از دستکش آشپزخانه

    دستکش‌ آشپزخانه نیز یکی دیگر از ابزاری است که به‌راحتی با کمک آن می‌توانید از شر پرز، کرک و موهای چسبیده به فرش یا موکت خلاص شوید. دستکش نیز همانند کفش یا دمپایی پلاستیکی با ایجاد الکتریسیته موجب چسبیدن موها و پرزها به خودش می‌شود. در این روش کافی است دستکش را بپوشید و با حرکت‌های رفت و برگشت روی سطح موکت یا فرش مو و‌ پرزها را جمع کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های تمیز کردن کابینت

    ۵- فرچه فرش

    فرچه‌های مخصوص شست‌وشویی فرش و موکت یکی از بهترین ابزارهای جمع‌کردن پرز و مو از روی موکت یا فرش است. این فرچه‌ها دسته‌ دارند و به‌ راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. برای کمک گرفتن از فرچه برای جمع‌آوری مو و پرزها از روی فرش کافی است فرچه را با چند حرکت رفت‌وبرگشت به روی قسمتی از موکت بکشید.

    ۶- برس مو

    برس‌های پلاستیکی مو در جمع‌کردن پرز و‌ موی چسبیده به موکت به شما کمک می‌کنند. در زمان استفاده از این برس‌ها همانند روش دمپایی پلاستیکی یا دستکش آشپزخانه الکتریسیته تولید می‌کنند و ‌مو و پرزها را به خود می‌چسبانند.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای کاربردی برای خانه‌ داری

    ۷- دستمال نم‌دار

    یکی‌ دیگر از روش‌های بسیار ساده‌ای که در تمیز کردن مو و‌ پرز از موکت و فرش به شما کمک می‌کند استفاده از دستمال نم‌دار است. برای این کار کافی است که دستمال نخی بدون پرزی را نم‌دار و مرطوب کنید. حال در جهت خواب قالی یا موکت به روی فرش بکشید. به‌ راحتی در کسری از ثانیه شاهد جمع‌شدن مو و پرزهای آن بخش از فرشتان خواهید بود.

    رفع کرک و مو از روی موکت

    چرا باید مو و پرزهای روی فرش و‌ موکت را جمع کنیم؟!

    انباشته شدن مو و پرز روی موکت یا فرش علاوه بر ایجاد صحنه‌ای ناخوشایند و غیربهداشتی می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد. با جمع شدن مو و کرک روی موکت یا فرش بستری برای رشد باکتری و قارچ‌ها فراهم می‌شود.

    اگر کودک نوپا یا حیوانات خانگی دارید ممکن است توده مو چسبیده به روی موکت یا فرش را بخورند و دچار بیماری شوند. با انباشته‌شدن مو‌ پرز به روی فرش یا موکت با راه‌رفتن به روی آن این موها به همه‌ نقاط خانه سرایت می‌کنند و تمیزکردن آن‌ها کار دشواری می‌شود.

    بیشتر بخوانید: روش‌های کاهش آلودگی هوا در خانه

    امیدواریم که شما نیز با استفاده از روش‌های ساده و کاربردی بالا به‌راحتی از شر مو و پرزهای چسبیده به موکت یا فرش خلاص شوید. از این که تا پایان این مقاله با مجله دانستنی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.