دانستنی

۱۲ روش خانگی رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید و مشکی

استفاده از مام و دئودورانت موجب ایجاد لکه سفید و زرد روی لباس می‌شود و حتی ممکن است لباس شما را غیر قابل استفاده کند. اما بهترین روش خانگی رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید و مشکی چیست؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با روش از بین بردن لکه مام و سفیدک روی لباس سفید و مشکی آشنا شوید.

۱۲ ترفند عالی برای رفع لکه مام و سفیدک آن

استفاده زیاد از مام و اسپری، موجب می‌شود تا لکه‌های زرد و زننده روی لباس و سفید مشکی ایجاد شود. در ادامه به بهترین و سریع‌ترین روش خانگی رفع مام و سفیدک آن اشاره شده است.

12 ترفند عالی برای رفع لکه مام و سفیدک آن

۱- از خمیر جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین یکی از بهترین مواد برای از بین بردن لکه‌ها است. برای رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید و مشکی می‌توانید مقداری جوش شیرین با را کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. در ادامه این خمیر را روی لکه مورد نظر بمالید و چند ساعت صبر کنید. حالا می‌توانید لباس را با آب گرم بشویید تا لکه به طور کامل برطرف شود.

۲- از آبلیمو کمک بگیرید

آبلیمو خاصیت اسیدی دارد و از همین رو به راحتی لکه مام را از روی لباس پاک می‌کند. برای از بین بردن سفیدک لباس مشکی و کم رنگ شدن لکه زرد روی لباس سفید، می‌توانید آب و آبلیمو را به مقدار مساوی ترکیب کنید.

سپس این ترکیب را روی لکه بریزید.. بهتر است لباس سفید را برای ۱ ساعت در مقابل نور خورشید بگذارید تا لکه کاملا از بین برود. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بشویید تا لکه تمیز شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- از ترکیب لیمو ترش و نمک استفاده کنید

    ترکیب لیمو ترش و نمک یک لکه بر فوق العاده برای پاک کردن لکه مام از روی لباس سفید است. در این روش باید یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف کنید و مقداری نمک روی آن بریزید. حالا لیمو را روی لکه مورد نظر بمالید.

    لباس را برای حدود یک ساعت زیر نور خورشید قرار دهید و بعد آن را در ماشین لباسشویی بیندازید و بشویید. ترکیب آب لیمو ترش و نمک به از بین بردن لکه‌های قدیمی و خشک شده مام و دئودورانت از لباس کمک می‌کند.

    ۴- از نمک استفاده کنید

    برای از بین بردن لکه سفید روی چادر و تمیز کردن لکه‌های لباس سیاه و سفید می‌توانید از مقداری نمک استفاده کنید. در این روش باید مقداری نمک را با آب ترکیب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. سپس یک اسفنج را به این ترکیب آغشته کنید و روی لکه بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه به طور کامل برطرف شود.

    بیشتر بخوانید: چطور لکه زرد عرق را از زیر بغل لباس پاک کنیم؟

    ۵- از آب اکسیژنه کمک بگیرید

    آب اکسیژنه یک محلول فوق العاده برای از بین بردن لکه‌های سفیدک قدیمی از روی لباس است. در این روش باید آب اکسیژنه را به مقدار مساوی با آب ترکیب کنید. سپس لباس را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از چند دقیقه لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید تا لکه به طور کامل برطرف شود.

    برای رفع مام روی لباس از آب اکسیژنه کمک بگیرید

    ۶- از سرکه سفید استفاده کنید

    سرکه سفید خاصیت اسیدی دارد و برای پاک کردن سفیدک روی لباس مشکی و از بین بردن لکه لباس سفید مفید است. در این روش باید سرکه را با مقدار مساوی آب ترکیب کنید. سپس لکه لباس را داخل این محلول قرار دهید. یک برس کوچک مثل مسواک لکه را روی لباس بکشید و بعد آن را در ماشین لباسشویی بشویید تا تمیز شود.

    ۷- از مایع لکه بر استفاده کنید

    یک روش ساده برای از بین بردن لکه مام و سفیدک روی لباس سفید و مشکی استفاده از مایع لکه برهای موجود در فروشگاه است. در این روش باید طبق دستورالعمل روی بسته بندی مایع لکه بر آن را استفاده کنید تا آسیبی به لباس وارد نشود. برای از بین بردن لکه به طور کامل، بهتر است در اولین فرصت اقدام به از بین بردن آن کنید.

    ۸- از آسپرین استفاده کنید

    راهکار بعدی برای رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید استفاده از قرص آسپرین است. در این روش باید چند عدد قرص آسپرین را پودر کنید و سپس در یک ظرف بریزید و با کمی آب ترکیب کنید.

    حالا با استفاده از یک برس یا مسواک این خمیر را روی لکه بمالید و خوب پخش کنید. حدود نیم ساعت صبر کنید و سپس آن را در ماشین لباسشویی بیندازید تا لکه کاملا از بین برود. بهتر است از این روش برای از بین بردن لکه لباس‌های تیره و رنگی استفاده نکنید.

    ۹- از ترکیب مایع ظرفشویی، نمک و سرکه استفاده کنید

    در این روش باید مقداری نمک را با سرکه و مایع لباسشویی ترکیب و این ترکیب را به آب داغ اضافه کنید. حالا لباس را برای ۱ تا ۲ ساعت در این ترکیب قرار دهید تا لکه لباس برطرف شود. در انتها لباس را به خوبی بشویید و آب بکشید.

    ۱۰- از سفید کننده استفاده کنید

    برای از بین بردن لکه اسپری زیر بغل لباس سفید می‌توانید مقداری محلول سفید کننده را با آب ترکیب کنید و بعد قسمت لک لباس را داخل این محلول قرار دهید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را بشویید و در آفتاب پهن کنید تا کاملا تمیز شود.

    ۱۱- از بوراکس استفاده کنید

    بوراکس همان اسید بوریک است که می‌توانید از آن برای رفع لکه لباس استفاده کنید. در این روش باید مقداری پودر بوراکس را با آب ترکیب کنید و آن را روی لکه بریزید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس لباس را در ماشین لباسشویی بریزید و بشویید تا به طور کامل تمیز شود.

    بیشتر بخوانید: ۰ تا ۱۰۰ رفع زردی و لکه‌های ملحفه

    ۱۲- از جوراب نایلونی استفاده کنید

    در این روش باید یک جوراب نایلونی را روی لکه بمالید تا سفیدک‌های ایجاد شده روی لباس از بین برود. این روش بیشتر برای از بین بردن سفیدک مام روی لباس‌های تیره موثر است.

    از جوراب نایلونی استفاده کنید برای رفع لکه مام و سفیدک زیر لباس

    نکاتی که باید در مورد رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید و مشکی بدانید

    • بعد از ایجاد لکه مام و اسپری در اولین فرصت آن را تمیز کنید.
    • بعد از استفاده از مام و اسپری دئودورانت صبر کنید تا به طور کامل خشک شود و بعد لباستان را بپوشید تا لک نشود.
    • مهم‌ترین دلیل لک شدن زیر بغل لباس استفاده از مام و اسپری‌های حاوی آلومینیوم است. از آن جایی که این ماده برای سلامت نیز مضر است، سعی کنید از مام و اسپری‌های فاقد آلومینیوم استفاده کنید.
    • برای جلوگیری از ایجاد لک روی لباس می‌توانید از مقداری پودر بچه در قسمت زیر بغل استفاده کنید.
    • استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و آب اکسیژنه اثربخشی آن را چند برابر می‌کند.
    • قبل از استفاده از ماده تمیز کننده، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از لباس امتحان کنید و اگر مشکلی ایجاد نشد، از آن برای تمام قسمت‌ها استفاده کنید.

    در این مقاله به ۱۲ روش خانگی رفع لکه مام و سفیدک آن از روی لباس سفید و مشکی اشاره شد. شما از چه روشی‌هایی برای از بین بردن لک و سفیدک زیر بغل لباس استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا