آشپزیسالاد

۳ طرز تهیه سالاد روسی با کالباس و مرغ؛ خوشمزه و مجلسی

سالاد روسی یکی از خوشمزه‌ترین انواع سالاد با سیب زمینی است که برای تهیه آن برخلاف سالاد الویه از سیب زمینی خرد شده به جای پوره سیب زمینی استفاده می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه سالاد روسی و همه فوت و فن‌های درست کردن این سالاد آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه سالاد روسی (برای ۴ نفر):
کالباس۵۰۰ گرم
سیب زمینی۵۰۰ گرم
خیارشور۲۵۰ گرم
نخود فرنگی۲ قاشق غذاخوری
هویج۱ عدد
شوید خشک۱ قاشق چای‌خوری
سس مایونز۵ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد روسی

سالاد روسی یک نوع سالاد خوشمزه و ساده است و برای تهیه آن از ترکیب سبزیجات مختلف با سیب زمینی و سس مایونز استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سالاد روسی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد آکار 

مرحله اول؛ سیب زمینی‌ها را آب پز کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد روسی مجلسی باید سیب زمینی‌ها را بشویید و آن‌ها را همراه با مقداری آب در قابلمه بریزید. شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید سیب زمینی‌ها برای نیم ساعت بپزند. به خاطر داشته باشید که سیب زمینی‌ها نباید بیش از حد بپزند و نرم شوند.

مرحله دوم؛ هویج را آب پز کنید

در این مرحله باید هویج را بشویید و آن را همراه با آب در یک قابلمه کوچک قرار دهید. شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید هویج به طور کامل بپزد. در صورت تمایل برای تهیه سالاد روسی می‌توانید از هویج خام رنده شده نیز استفاده کنید.

مراحل تهیه سالاد روسی

مرحله سوم؛ نخودفرنگی را بپزید

در این مرحله باید به سراغ نخودفرنگی‌ها بروید. برای پخت نخود فرنگی می‌توانید در ۵ دقیقه آخر پخت هویج، آن‌ها را به قابلمه اضافه کنید. مقداری نمک نیز به ترکیب هویج و نخود فرنگی‌ها اضافه کنید. بعد از این که نخودها و هویج پختند، می‌توانید آن‌ها را آبکش کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله چهارم؛ هویج و سیب زمینی‌ها را خرد کنید

    در این مرحله از طرز تهیه سالاد روسی خوشمزه باید هویج را به صورت نگینی خرد کنید. سپس آن‌ها را همراه با نخود فرنگی پخته شده در یک کاسه بزرگ بریزید. در ادامه پوست سیب زمینی‌های آب پز شده را جدا کنید. سپس آن‌ها را به صورت مربعی کوچک خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: سالاد انار و گردو رژیمی

    مرحله پنجم؛ کالباس و خیارشور را خرد کنید

    در این مرحله از طرز تهیه سالاد روسی اصل باید کالباس‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس خیارشورها را بشویید و آن‌ها را نیز به صورت نگینی ریز خرد کنید و سپس به سایر مواد سالاد اضافه کنید.

    مرحله ششم؛ سس و ادویه‌ها را به سالاد اضافه کنید

    در این مرحله باید سس مایونز را در یک کاسه با نمک و فلفل سیاه ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس سس را به مواد سالاد اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. در این مرحله باید به آرامی مواد را هم بزنید تا سیب زمینی‌ها له نشوند.

    بیشتر بخوانید: سالاد کلم بروکلی و انار و گردو

    طرز تهیه سالاد روسی با مرغ

    مرحله هفتم؛ سالاد روسی را سرو کنید

    بعد از اضافه کردن سس به سالاد روسی باید مقداری شوید خشک نیز به آن اضافه کنید. روی سالاد را با سلفون بپوشانید و سالاد را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. بعد از این که سالاد آماده شد، می‌توانید آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و با مقداری شوید تازه و هویج رنده شده تزیین کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای

    طرز تهیه سالاد روسی با مرغ

    برای تهیه سالاد روسی با مرغ می‌توانید سینه مرغ را همراه با آب، یک عدد پیاز و مقداری نمک و زردچوبه بپزید. سپس آن را به صورت نگینی خرد یا ریش ریش کنید و به سالاد روسی اضافه کنید.

    طرز تهیه سالاد روسی رژیمی

    برای تهیه سالاد روسی رژیمی می‌توانید از سس مایونز کم چرب همراه با مقداری ماست چکیده و کم چرب استفاده کنید. در طرز تهیه سالاد روسی رژیمی بهتر است به جای کالباس از مقداری مرغ ریش ریش شده استفاده کنید.

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد روسی

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به چند نکته طلایی نیز برای تهیه سالاد روسی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای این که سالاد روسی شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید مقداری پودر آویشن به آن اضافه کنید.
    • به منظور خوشمزه‌تر شدن سالاد روسی می‌توانید مقداری آب لیمو ترش به آن اضافه کنید.
    • در زمان هم زدن سالاد روسی مراقب باشید که این کار را به آرامی انجام دهید تا سیب زمینی‌ها له نشوند.
    • مقدار سسی که برای تهیه سالاد روسی استفاده می‌شود، کاملا سلیقه‌ای است. هر چقدر میزان سس این سالاد بیشتر باشد، مزه آن لذیذتر خواهد شد.
    • برای مزه دار کردن سالاد روسی می‌توانید از مقداری سس خردل استفاده کنید.
    • برای این که سالاد روسی شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند، بهتر است مواد سالاد را به یک اندازه خرد کنید.
    • در طرز تهیه سالاد روسی با شوید و پیازچه باید در کنار شوید از مقداری پیازچه خرد شده برای مزه دار کردن سالاد استفاده کنید.
    • در طرز تهیه سالاد روسی اصل با مرغ و ژامبون می‌توانید از ترکیب مرغ ریش ریش شده و مقداری کالباس خرد شده استفاده کنید.
    • برای تزیین سالاد روسی می‌توانید کالباس را با قالب‌های فلزی کوچک برش دهید و همراه با شوید، هویج رنده شده و نخود فرنگی روی سالاد قرار دهید.
    • در طرز تهیه سالاد روسی قالبی باید قالب مورد نظرتان را کمی خیس کنید و یک کیسه فریزر روی آن قرار دهید. سپس سالاد را داخل قالب بریزید و مواد را با پشت قاشق خوب فشار دهید. بعد روی قالب را با پلاستیک بپوشانید و قالب را در یخچال قرار دهید. بعد از ۲ ساعت می‌توانید با کمک پلاستیک سالاد را در ظرف مورد نظرتان برگردانید.
    • روش تهیه سالاد کارتوفل شبیه به سالاد روسی است. برای تهیه این سالاد باید در کنار سیب زمینی، هویج، نخود فرنگی، ژامبون، خیارشور و شوید از ذرت پخته شده و لوبیا پخته شده نیز استفاده کنید. برای مزه دار کردن این سالاد نیز می‌توانید از مقداری سس مایونز و ماست چکیده استفاده کنید.
    • در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر سیر به سالاد روسی اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد روسی

    سالاد روسی یکی از محبوب‌ترین انواع سالاد سیب زمینی است که درست کردن آن نیز بسیار راحت است. برای تهیه این سالاد می‌توانید از چاشنی‌های مختلفی استفاده کنید. شما سالاد روسی را به چه روشی درست می‌کنید؟

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.