آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه رولت شیرینی تر برشی آناناسی به روش قنادی

شیرینی تر یا خامه ای یکی از جذاب ترین شیرینی ها برای پذیرایی از مهمان ها است شیرینی های خامه ای بسیار پرطرفدار و مورد علاقه بچه هاست و اگر در منزل تهیه شود بسیار سالم و خوشمزه تر است. یکی از انواع شیرینی های خامه ای شیرینی تر تخته ای یا برشی است که در انواع طعم‌های مختلف میوه ای یا شکلاتی آماده می‌شود.

در اکالا بلاگ قصد داریم شیرینی برشی آناناسی را به شما آموزش بدهیم. این شیرینی از دو لایه نازک رولت به همراه دو لایه خامه تهیه می‌شود و روی آن را با مواد مختلف میتوان تزئین کرد این شیرینی طعم و ظاهری عالی دارد و برای پذیرایی از مهمان ها در مناسبت های مختلف یک گزینه عالی و درجه یک است.

مواد لازم برای رولت شیرینی تر برشی آناناسی:
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱۲۰ گرم
آب لیموی تازهنصف یک عدد
آرد سفید قنادی (سه صفر)۱۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
نمک۱ پنس

مواد لازم برای رولت شیرینی تر برشی آناناسی

مواد لازم برای قسمت خامه ای:
خامه شیرین شده قنادی۲۵۰ گرم
کمپوت آناناس۲۰۰ گرم

مواد لازم برای قسمت خامه ای

مواد لازم برای لایه رویی رولت شیرینی تر برشی آناناسی:
کمپوت آناناس۶۰ گرم
شکر۳۰ گرم
ورق ژلاتین۱ و نیم عدد
آب کمپوت آناناسیک چهارم پیمانه

مواد لازم برای لایه رویی رولت شیرینی تر برشی آناناسی
برای تهیه شیرینی برشی آناناسی ابتدا باید نان رولت شیرینی رو آماده کنیم برای تهیه نان رولت تخم مرغ ها رو داخل ظرفی بشکنید و شکر را اضافه کنید.

تخم مرغ را با شکر برای رولت تر برشی آناناسی مخلوط کنید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    این مواد رو به همراه وانیل بهش اضافه کنید بعد آب نصف لیموی تازه رو به مواد اضافه کنید.

    وانیل و آبلیمو را به مواد رولت آناناسی برشی اضافه کنید

    و با دور تند همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ و حجیم بشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت خامه ای

    حتما حین همزدن چند بار همزن رو خاموش کنید و کناره های ظرف رو با کمک لیسک دورگیری کنید تا ذرات پاشیده شده به دیواره های ظرف داخل مواد برگردن و هم بخورن و باعث ایجاد بوی زهم تخم مرغ در رولت نشن.

    بکینگ پودر رو به همراه نمک به آرد سفید قنادی اضافه کنید.

    بکینگ پودر را به همراه نمک به آرد اضافه کنید.

     و کاملا مخلوط کنید و مواد رو روی مخلوط تخم مرغ ها الک کنید.

    آرد را به مخلوط تخم مرغ ها برای رولت برش آناناسی اضافه کنید

    و با لیسک مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه.

    مایه را هم بزنید تا یکدست بشه برای رولت برش آناناسی داخل سینی فر به اندازه سی در چهل سانتی متر رو با کاغذ روغنی بپوشونید و مایه رولت رو داخل سینی بریزید و با لیسک به صورت یکدست پخش کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی تر برشی توت فرنگی

    و در فر از قبل گرم شده با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی دوازده دقیقه بپزین تا نان رولت کاملا بپزه و روی اون طلایی بشه. دقت کنید که زمان در فرهای مختلف متغیر هست.

    پختن خمیر رولت تر برشی آناناسیبعد از پخت، رولت رو از فر خارج کنید و روی یک دستمال نخی تمیز برگردونید و کاغذ روغنی رو جدا کنید. روی رولت رو با دستمال بپوشونید و کمی زمان بدین تا خنک بشه.

    بعد یک نایلون فریزر باز شده رو روی نان رولت قرار بدین و با وردنه از هر دو جهت روی رولت بکشید تا کمی پهن تر بشه و حالت یکدست و صاف پیدا کنه.

    پهن کردن خمیر شیرینی تر برش آناناسی
    رینگ به ابعاد بیست در بیست سانتی متر رو روی نان رولت قرار بدین و با یک چاقوی تیز و اره ای ببرین و کنار بذارین.

    بریدن خمیر در ابعاد قالب برای شیرینی تر برشی آناناسیبرای لایه دوم رینگ رو روی مابقی نان رولت بذارین و قسمت های باقی مونده رو با تکه های برش خورده نان رولت پر کنید تا داخل رینگ با کمک دو یا چند تکه از نان رولت کاملا پر بشه.

    طریقه قالب زدن شیرینی تر برش آناناسیبعد قسمت های اضافی رو جدا کنید و دو لایه آماده شده شیرینی ( نان رولت کاملا خنک هست) رو داخل نایلون در یخچال قرار بدین.

    بیشتر بخوانید:طرز تهیه نون خامه‌ای

    برای تهیه قسمت خامه ای شیرینی، آناناس رو کمی با چاقو برش بدین و داخل دستگاه خرد کن بریزین. و کمی خرد کنید، طوری که آناناس ها کاملا پوره نشن ولی ریز باشن اما زیر دندون بیان

    پوره کردن آناناس برای شیرینی تر برشی آناناسیبعد آناناس های خرد شده رو داخل یک صافی بریزین و کنار بذارین تا آب اضافی جذب شده داخل کمپوت کاملا خارج بشه گاهی هم با قاشق زیر و رو کنید تا آب آناناس ها کاملا خارج بشه چون اگه آناناس ها آب داشته باشن باعث شل شدن خامه قنادی میشن (بهتره این کار رو از قبل انجام بدین تا آناناس ها آماده باشن و معطل نشین).

    بعد خامه شیرین شده قنادی رو از فریزر بیرون بیارین تا یخش باز بشه و بعد با دور تند همزن حدود هفت الی ده دقیقه بزنید تا کاملا فرم بگیره.

    اگه دوست داشتین خامه شیرین تر باشه میتونید سی الی شصت گرم پودر قند هم روی خامه فرم گرفته الک کنید و بعد با همزن بزنید تا یکدست بشه.

    درست کردن خامه فرم گرفته برای شیرینی تر آناناسی
    بعد آناناس های ریز خرد شده آب گرفته رو به خامه اضافه کنید و با لیسک کاملا مخلوط کنید.

    (دقت کنید اگه آب آناناس ها رو به خوبی نگرفتین و با اضافه کردن آناناس ها به خامه فرم گرفته خامه شما شل شد نگران نباشین میتونید یک قاشق سوپ خوری پر پودر ژلاتین رو با مقداری آب مخلوط کنید بعد روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری کاملا حل کنید. خامه شل شده رو با همزن بزنید و حین همزدن ژلاتین حل شده رو بهش اضافه و مخلوط کنید تا یکدست بشه و بعد مورد استفاده قرار بدین)

    آناناس خرد شده را به خامه اضافه کنیدداخل ظرفی یک نایلون فریزر باز شده قرار بدین و رینگ رو روی نایلون بذارین بعد نان رولت رو داخل رینگ قرار بدین (اول نان رولتی که از دو یا چند تکه تشکیل شده رو داخل رینگ بذارین) از آب کمپوت آناناس با کمک قلمو روی نان رولت بزنید تا تر بشه.

    آب کمپوت روی خمیر رولت تر برشی آناناسی بریزیدو بعد نصف خامه رو روی نان رولت بریزین و با کمک پالت کاملا پخش و صاف کنید. طوری که ارتفاع خامه در هر قسمت یکسان و یکنواخت باشه بعد نان رولت دوم رو روی لایه خامه قرار بدین.

    طریقه رولت کردن شیرینی تر برشی آناناسی و خامه کشیدن روی آن

    خیلی کم با دست فشار بدین تا کاملا فیکس بشه و به لایه خامه پایینی بچسبه و بعد مجددا با کمک قلمو روی نان رولت رو با آب کمپوت آناناس تر کنید و نصف بعدی خامه رو روی نان رولت بریزین و با کمک پالت کاملا صاف و یکدست پخش کنید.

    آخرین مرحله خامه ریختن روی رولت تر برشی آناناسی
    روی شیرینی رو بپوشونید و دو ساعت داخل یخچال بذارین‌ تا کاملا خودش رو بگیره.

    برای تهیه لایه رویی شیرینی، آناناس ها رو کمی با چاقو خرد کنید و داخل خرد کن بریزین و این بار با کمک دستگاه کاملا اون رو پوره کنید. تا هیچ تکه درشتی داخلش نباشه میتونید از گوشت کوب برقی هم برای پوره کردن آناناس ها استفاده کنید.

    آناناس پوره شده و شکر و آب کمپوت آناناس رو داخل ظرفی بریزین و روی حرارت قرار بدین و هم بزنید تا شکر حل بشه و مواد به جوش بیاد.

    آناناس پوره شده را با شکر بر روی شعله قرار دهیددر این فاصله ورق ژلاتین رو داخل ظرفی قرار بدین و روی اون آب سرد بریزین تا آب سرد روی ورق های ژلاتین رو پر کنه و اجازه بدین بمونه تا نرم بشه.

    وقتی مواد به جوش اومد و چند قل زد از روی حرارت بردارین و بلافاصله ورق ژلاتین نرم شده رو از آب سرد خارج کنید و اجازه بدین آب اضافیش گرفته بشه و بعد داخل مواد بریزین.

    ورقه ژلاتین را به مواد شیرینی تر برشی آناناسی اضافه کنیدو هم بزنید تا با حرارت مواد کاملا حل و مخلوط بشه در صورت دلخواه میتونید کمی رنگ خوراکی زرد هم به مواد اضافه کنید. تا خوش رنگ‌ تر بشه البته این کار اختیاری هست و در صورتی که مایل به استفاده از رنگ نیستید میتونید مواد رو به همون صورت و با رنگ طبیعی مورد استفاده قرار بدین.

    مواد رو هم بزنید تا از حرارت بیفته و بعد روی لایه خامه شیرینی بریزین و قالب رو داخل دست حرکت بدین تا لایه رویی کاملا روی مواد پخش بشه و همه قسمت های شیرینی رو بپوشونه.

    ریختن مواد آناناسی با ژلاتین بر روی شیرینی تر آناناسیشیرینی رو به مدت یک شب داخل یخچال بذارین تا هم لایه رویی ببنده و هم اینکه طعم مواد کاملا به خورد هم بره و نان رولت رطوبت خامه رو به خودش جذب کنه.

    بعد از یک شب قالب رو از یخچال خارج کنید و با چاقو کناره های شیرینی رو جدا کنید و بعد رینگ رو باز و جدا کنید.

    با کمک یک چاقوی تیز اطراف شیرینی رو به ضخامت چند میلی برش بزنید تا اطراف کار کاملا تمیز و مرتب و صاف باشه.

    درآوردن خمیر شیرینی تر برشی آناناسی از قالبو بعد به اندازه و شکل دلخواه شیرینی رو برش بزنید.

    من شیرینی رو از وسط نصف کردم و بعد برش های عرضی باریک زدم تا شیرینی های مستطیلی داشته باشم. دقت کنید که بعد از هر برش چاقو رو با یک دستمال نم تمیز پاک کنید تا برش های بعدی تمیز از آب در بیان.

    روی شیرینی رو با تکه آناناس و توت فرنگی و پسته خرد شده و … تزئین کنید.

    تزیین شیرینی تر برشی آناناسی با تزیین زیبای توت فرنگی

    نکات تهیه رولت شیرینی تر برشی آناناسی

    • دمای پخت نان رولت در فر های برقی بیست درجه پایین تر دمای ذکر شده هست.
    • در صورت عدم دسترسی یا دوست نداشتن میتونید آناناس رو حذف کنید و به جای اون مقدار خامه فرم گرفته رو افزایش بدین و برای لایه رویی هم ازمقداری ژله حل و خنک شده استفاده کنید.
    • ورق های ژلاتین به دو صورت بزرگ و کوچک در بازار موجود هستن منظور از ورق ژلاتین در این دستور ورق های ژلاتین کوچک دو گرمی هست.
    • برای تزئین روی شیرینی میتونید از خامه فرم گرفته یا بریلو هم استفاده کنید.
    • آب کمپوت آناناس برای تر کردن و طعم دهی لایه رولت استفاده میشه اما در مقدار مصرفش دقت کنید تا لایه های شیرینی خیلی خیس و له نشه.

    امیدوارم از طرز تهیه شیرینی تر برشی آناناسی لذت برده باشید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۳/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.